VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Szkoła wspomaga wychowanie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Prawa i obowiązki ucznia.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Władze samorządowe w naszej szkole
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dziecko romskie w szkole
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak

Debata na temat: „Rola Rzecznika Praw Ucznia w naszej szkole” Debata odbyła się w szkole w dniu r. o godzinie 12:00

Plan prezentacji 1) Kim jest Rzecznik Praw Ucznia? 2) Czy Rzecznik Praw ucznia jest ważną osobą w szkole? 3) Czym się zajmuje Rzecznik Praw Ucznia ? 4) Jakie ma obowiązki Rzecznik Praw Ucznia? 5) Jakimi cechami powinien cechować się dobry Rzecznik Praw Ucznia? 6) W jakich sytuacjach uczniowie mogą uzyskać pomoc od Rzecznika Praw Ucznia ? 7) Czy Rzecznik Praw Ucznia wywiązuje się ze swoich obowiązków w naszej szkole? 8) Czy Rzecznik Praw Ucznia w naszej szkole ma dobry kontakt z uczniami ?

Kim jest Rzecznik Praw Ucznia? Rzecznik Praw Ucznia- to osoba dbająca o przestrzeganie praw ucznia w szkole, osoba o bardzo dobrej reputacji, ciesząca się wśród uczniów powszechnym zaufaniem. Rzecznik podejmuje mediacje między samymi uczniami oraz uczniami i nauczycielami oraz reprezentuje Szkołę na zewnątrz w sprawach przestrzegania praw ucznia. W naszej szkole Rzecznikiem Praw Ucznia jest mgr. Aneta Zawadzka- jest ona osobą darzona sympatią przez uczniów i pracownikiem naszej placówki.

Czy Rzecznik Praw Ucznia jest ważną osobą w szkole? W trakcie debaty została przeprowadzona ankieta podczas której ankietowani uznali, że Rzecznik Praw Ucznia jest ważną osobą w szkole. Uczestnicy debaty stwierdzili, że pani Aneta Zawadzka- nasz Rzecznik Praw Ucznia- jest niezastąpioną osobą w szkole, oprócz tego prowadzi ona świetlicę, do której każdy chętnie uczęszcza. Dba ona o to, aby każdy czuł się tam bezpiecznie, jak i w pozostałej części naszej placówki. Potrafi ona pogodzić te dwa stanowiska i rezultaty jej pracy są bardzo dobre. Uczniowie jak i pracownicy szkoły powiedzieli, że naszego Rzecznika Praw Ucznia darzą wielkim szacunkiem i sympatią.

Czym zajmuje się Rzecznik Praw Ucznia? Pani Aneta Zawadzka : ● współpracuje z Samorządem Uczniowskim w zakresie upowszechniania praw i obowiązków ucznia ● reprezentuje interesy uczniów na posiedzeniach Rady Pedagogicznej ● doradza w sytuacjach konfliktowych ● podejmuje współpracę z Samorządem Uczniowskim, wychowawcami, dyrektorem szkoły w przypadku wystąpienia sporu ● interweniuje w razie naruszania podstawowych praw ucznia i udzielanie pomocy zgodnie z ustalonym trybem postępowania

Uczestnicy naszej debaty

Jakie ma obowiązki Rzecznik Praw Ucznia? Podczas przeprowadzonej ankiety odpowiedzi ankietowanych były podobne do siebie, co świadczy o tym, że praca naszego Rzecznika Praw Ucznia jest zauważalna na tle szkoły i jest wykonywana bardzo sumiennie. Większość uczniów odpowiedziała, że do obowiązków pani Anety należy: ● udzielanie pomocy osobom proszącym o interwencję w zakresie naruszania praw ucznia, ● wspieranie działań Samorządu Uczniowskiego, ● informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia, ● znajomość aktów prawnych dotyczących społeczności uczniowskiej,

Jakimi cechami powinien cechować się dobry Rzecznik Praw Ucznia? W przeprowadzonej przez nas ankiecie jedno z pytań dotyczyło cech jakimi powinien odznaczać się Rzecznik Praw Ucznia. Większość ankietowanych podało za podstawowe cechy komunikatywność oraz bezstronność swój wybór uzasadniali oni tym iż podczas pomagania w rozwiązywaniu konfliktów Rzecznik Praw Ucznia musi umieć dotrzeć do każdego podopiecznego i po wysłuchaniu wszystkich próśb oraz skarg powinien podjąć obiektywne kroki działania. Jako następne cechy Rzecznika Praw Ucznia uczestnicy debaty wymieniali : operatywność, wyrozumiałość, kreatywność oraz przyjacielskie nastawienie do młodzieży.

W jakich sytuacjach uczniowie mogą uzyskać pomoc od Rzecznika Praw Ucznia? Podczas Debaty pragnęłyśmy rozstrzygnąć kwestię w jakiej sytuacji możemy liczyć na pomoc Rzecznika Praw Ucznia. Zebrani jednogłośnie stwierdzili iż największej pomocy potrzebują podczas konfliktów typu uczeń - nauczyciel, zaś uczniowie klas pierwszych, chcieliby móc zwrócić się do Rzecznika po wsparcie w trudnym dla nich czasie, jakim jest próba zaklimatyzowania się w nowym środowisku. Debatujący chcieliby znaleźć w Rzeczniku Praw Ucznia swojego przedstawiciela na posiedzeniach rady pedagogicznej. Młodzież stwierdziła,że dzięki pomocy osoby na tym stanowisku łatwiej jest jej dopilnować przestrzegania praw ucznia.

Prowadzące debaty

Czy Rzecznik Praw Ucznia wywiązuje się ze swoich obowiązków w naszej szkole? W przeprowadzonej ankiecie na pytanie:,, Czy Rzecznik Praw Ucznia wywiązuje się ze swoich obowiązków w naszej szkole ?” wszystkie odpowiedzi były poztywne. Każdy uczeń może śmiało prosić o pomoc naszego Rzecznika Praw Ucznia, on nigdy nie zostawia młodzieży samej z problemem. Dzięki swojej wyrozumiałości uczniowie mu ufają. Dba on o to, aby każdy czuł się bezpiecznie na terenie szkoły, jak i poza nią. Jeden z uczestników debaty powiedział, że pani Aneta Zawadzka jest odpowiednią osobą na pełnienie funkcji Rzecznika Praw Ucznia oraz, że potrafi ona rozwiązać każdy problem tak, aby nikt nie czuł się poszkodowany.

Czy Rzecznik Praw Ucznia w naszej szkole ma dobry kontakt z uczniami ? Uczniowie mają bardzo dobry kontakt ze Szkolnym Rzecznikiem Praw Ucznia. Nie mają obaw przez zgłoszeniem problemu lub naruszenia któregoś z praw ucznia. Kontakt ten jest tak dobry, dzięki przyjacielskiemu nastawieniu pani Anety Zawadzkiej wobec młodzieży. Po rozwiązaniu problemu nikt nie czuje się poszkodowany. Dowodem potwierdzającym to, że kontakt ten jest bardzo dobry potwierdza ankieta, gdyż około 85% ankietowanych odpowiedziało,że jest on bardzo dobry.