M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W CELU MOTYWOWANIA UCZNIÓW DO NAUKI Rok szk. 2013/2014

Badaniem objęto: 78 rodziców 78 rodziców 29 nauczycieli 29 nauczycieli 210 uczniów 210 uczniów

Przedmiot ewaluacji: Motywowanie ucznia do pracy przez nauczyciela

Cele i motywy Badanie jakości i źródła motywacji wśród uczniów Badanie jakości i źródła motywacji wśród uczniów Badanie związku między oceną a rozwojem ucznia Badanie związku między oceną a rozwojem ucznia Badanie wpływu nauczyciela na motywację uczniów Badanie wpływu nauczyciela na motywację uczniów

Porównanie odpowiedzi rodziców i uczniów dotyczących czasu poświęconego na naukę w domu

Jaka jest reakcja rodziców na złą ocenę dziecka?

Czy wg rodziców uczniowie mają problemy z odrabianiem lekcji?

Czy Państwa dziecko może liczyć na Państwa pomoc w nauce?

Na czyją pomoc w nauce dziecko może liczyć?

Czy nauczyciel może liczyć na wsparcie rodziców w procesie motywowania uczniów?

Na motywację do nauki (wg uczniów) ma wpływ: TAK/NIE: TAK/NIE: Regularne informacje rodziców o postępach w nauce. (137/73 ) Regularne informacje rodziców o postępach w nauce. (137/73 ) Jasne i terminowe określenie wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów na konkretne poziomy i oceny. (126/84) Jasne i terminowe określenie wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów na konkretne poziomy i oceny. (126/84) Systematyczna kontrola wiedzy i umiejętności ze strony nauczyciela (pytanie na lekcji, kartkówki, sprawdzanie prac domowych). (87/123) Systematyczna kontrola wiedzy i umiejętności ze strony nauczyciela (pytanie na lekcji, kartkówki, sprawdzanie prac domowych). (87/123) Postawa nauczyciela. (163/43) Postawa nauczyciela. (163/43) Sposób prowadzenia zajęć. (164/42) Sposób prowadzenia zajęć. (164/42) Łatwość przedmiotu. (141/69) Łatwość przedmiotu. (141/69) Niechęć do porażki. (107/103) Niechęć do porażki. (107/103)

Sukces w szkole

Co powoduje, że niechętnie się uczysz?

Co przeszkadza w zdobywaniu dobrych ocen?

Czy nauczyciel może liczyć na wsparcie rodziców?

WNIOSKI KOŃCOWE Nie zawsze środki motywujące stosowane przez nauczycieli przynoszą zamierzony efekt; Duża liczba nauczycieli nie odczuwa wsparcia ze strony rodzica w procesie motywowania uczniów do nauki;

Wnioski c.d. Aż 37% uczniów twierdzi, że w nauce pomagają im koledzy; Uczniów najbardziej motywuje postawa nauczyciela i sposób prowadzenia lekcji; Jest odwrócona relacja oceny dostatecznej/dobrej w ocenie siebie przez ucznia i nauczyciela;

Wnioski c.d. Mimo że uczniowie chętnie i sprawnie pracują na lekcji, brak systematycznej pracy w domu powoduje, że na sprawdzianach i testach wypadają bardzo słabo; Aż 64% uczniów nie chce osiągnąć żadnego sukcesu w szkole; Aż 18% uczniów nie uczy się wcale w domu, a 28% tylko godzinę.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ