Przemysły kreatywne Na podstawie raportu: „Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych” wykonanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Advertisements

Finansowanie zabytków z funduszy państwowych oraz UE – kwoty, przykłady, zasady, wymagania, współpraca z urzędem konserwatorskim, Ministerstwem Kultury.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Źródło tekstów:
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Kontakt w sprawie projektu: dr Tomasz Baran mobile: Płatności gotówkowe w polskich firmach marca 2016.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
„Charlie i fabryka czekolady”
Program.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
Inż. Marcin Dłużewski
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Imię i Nazwisko Afiliacja
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Struktura kanałów marketingowych
Technik teleinformatyk
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Trendy w Public Relations
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Sprzedaż produktu lub usługi
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
Gospodarka i ekonomia – pochodzenie pojęć
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Produkt i dochód narodowy
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się,
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Prezentacja planu biznesowego
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Nazwa firmy Biznesplan.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Przemysły kreatywne Na podstawie raportu: „Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych” wykonanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki

Przemysły kreatywne Termin creative industries w języku polskim najczęściej tłumaczony jest jako „sektory kreatywne” lub „przemysły kreatywne”. Creative industries utożsamiane są jednocześnie z terminami : cultural industries (przemysły kultury) experience economy (ekonomia doświadczeń/doznań)

Creative Industries Taskforce Termin „przemysły kreatywne” pojawił się w latach 90., ale nabrał mocy dopiero w roku 1997, kiedy w Wielkiej Brytanii powołany został międzysektorowy Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych (Creative Industries Taskforce). Pierwszy raport zawierał definicję przemysłu kreatywnego, która w Wielkiej Brytanii jest stosowana do dziś: „działania, które biorą się z indywidualnej kreatywności i talentu, i które mają zarazem potencjał kreowania bogactwa oraz zatrudnienia poprzez wytwarzanie i wykorzystywanie praw własności intelektualnej”.

Według definicji brytyjskiej do przemysłów kreatywnych zaliczają się: — reklama, — film i wideo, — architektura, — muzyka, — rynek sztuki i antyków, — sztuki performatywne, — gry komputerowe i wideo, — rynek wydawniczy, — rzemiosło, — oprogramowanie, — wzornictwo, — radio i telewizja, — projektowanie mody.

Our Creative Potential Rząd holenderski w dokumencie „Our Creative Potential” (2005), proponuje podział wszystkich dziedzin kultury na trzy grupy: 1. Sztuka (sztuki performatywne i fotografia, sztuki wizualne i wydarzenia artystyczne itd.). 2. Media i rozrywka (film, sektor audiowizualny, literatura i dziennikarstwo itd.). 3. Usługi biznesu kreatywnego (design, moda, architektura, nowe media i gry, reklama itd.).

Richard Caves Próba zdefiniowania sektorów kreatywnych w bardziej analityczny sposób została podjęta także przez ekonomistę Richard’a Caves’a, który zdefiniował sektory kreatywne w następujący sposób: Sektory kreatywne dostarczają produkty i usługi, które szeroko łączą się z kulturalną artystyczną lub zwykle rozrywkową wartością. Zawierają książki, publikacje w magazynach, sztukę wizualną (malarstwo, rzeźbiarstwo), sztukę teatralną (teatr, operę, koncerty, taniec), nagrania, filmy kinowe i telewizyjne, modę, zabawki i gry komputerowe.

UNCTAD UNCTAD (Konferencja Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju), która zajmuje się wspomaganiem i promowaniem sektorów kreatywnych w krajach rozwijających się zakłada, że: Sektory kreatywne to cykle kreacji, produkcji i dystrybucji dóbr i usług, które używają kreatywności i kapitału intelektualnego jako podstawowego nakładu.

World Intellectual Property Organisation (WIPO) Według WIPO, sektor kreatywny to wszystkie przemysły, których działalność uwzględnia twórczość, produkcję, wytwarzanie, prezentację, nadawanie, wystawiennictwo, dystrybucję i sprzedaż dóbr chronionych prawami autorskimi.

Ministerstwo Gospodarki Ministerstwo Gospodarki po przeprowadzeniu analiz w/w definicji i przy uwzględnieniu podstawowych cech i klasyfikacji przemysłu kreatywnego, analizując sektory kreatywne w Polsce, wyodrębniło następujące sekcje, grupy, klasy i podklasy wg PKD:

Sekcja G Z Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sekcja J Z Wydawanie książek Z Wydawanie gazet Z Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków Z Pozostała działalność wydawnicza Z Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych, Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych Z Działalność związana z projekcją filmów Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych Z Nadawanie programów radiofonicznych Z Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych Sekcja M Z Działalność w zakresie architektury Z Działalność agencji reklamowych A Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji

73.12.B Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) D Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach Z Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania Z Działalność fotograficzna Sekcja R Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych Z Artystyczna i literacka działalność twórcza Z Działalność obiektów kulturalnych A Działalność bibliotek B Działalność archiwów Z: Działalność muzeów

Urząd Miasta Łodzi Działania, które biorą się z kreatywności, innowacyjności i talentu, które mają zarazem potencjał tworzenia bogactwa oraz miejsc pracy.