Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
1 Memorandum – skala kradzieży i dewastacji infrastruktury liczba zdarzeń.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI REALIZACJA RZĄDOWEGO PROGRAMU.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Sieć szkół w województwie lubelskim Konferencja „Mała szkoła – duży problem?” Lublin, 3 lutego 2011 roku.
ZNACZENIE WIARYGODNOŚCI DANYCH O WARUNKACH GLEBOWYCH DLA POTRZEB OKREŚLENIA WARTOŚCI GRUNTÓW W PROCESIE SCALENIA I WYMIANY Anna Bielska Katedra Gospodarki.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2017 r. WSPÓŁPRACA Z JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Luboradza, r.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
RZĄDOWY PROGRAM WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Rynek pracy w województwie mazowieckim
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zastosowanie metody DEA do oceny efektywności działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego w ujęciu województw w Polsce Barbara Fura Uniwersytet.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Posiedzenie Komisji Sejmowej 21 marca 2018 r.
Profilaktyka w przeciwdziałaniu skutkom nowych środków psychoaktywnych
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Finansowanie zadań oświatowych
SCHEMAT BUDOWY OPINII PRAWNEJ
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Badanie efektywności w bibliotekach pedagogicznych w roku 2015
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej

2 Cele badania ankietowego: - poznawcze ( otrzymanie opisu i możliwości przewidywania zjawiska używania środków zastępczych wśród młodzieży), - praktyczne (opracowanie praktycznych wskazówek kierowanych pod adresem uczniów, nauczycieli, pedagogów).

3 Problemy badawczy szczegółowe: określenie „topografii” używania dopalaczy wśród młodzieży z podziałem na województwa, miasta, wsie; wskazanie wielkości badanej populacji używającej środków zastępczych ze względu na wiek, płeć, typ szkoły, rodzaj rodziny w jakiej są wychowywani; określenie wieku inicjacji kontaktów z „dopalaczami”; określenie natężenia zjawiska wśród badanych grup z uwzględnieniem sposobu używania (grupa / indywidualnie, rodzina / koledzy/ obce osoby, miejsce dom / dyskoteka/ szkoła;

4 ocena dostępności dopalaczy, subiektywna ocena środowiska pod kątem używania środków zastępczych; zbadanie stosunku młodych ludzi do dopalaczy i narkotyków (pozytywny, negatywny, obojętny); szacunkowa ocena poziomu wiedzy młodzieży na temat dopalaczy, określenie zachowań konsumenckich (kwota przeznaczona na środki zastępcze, częstotliwość zakupów, cena dopalaczy); sprecyzowanie kanałów dystrybucji (sklep, znajomi, dealer, ze szczególnym skoncentrowaniem na Internecie);

5 określenie właściwości psychologicznych badanych w obszarze : asertywność, reagowanie na sytuacje trudne, poziom agresji; określenie przyczyn i konsekwencji sięgania po środki zastępcze (presja grupy, ciekawość, moda, nuda, uzależnienie).

6 Struktura planowanego badania: Wstępnie sformułowano problem, opracowano narzędzie badawcze, które zostało poddane ocenie eksperckiej, Wybrano technikę badawczą - ankietę audytoryjną ze względu na niemal stuprocentową zwrotność materiału. dokonano zalecanych modyfikacji kwestionariusza. -

7 Dobór próby : 5500 uczniów uczniowie drugich klas gimnazjów oraz uczniowie drugich klas szkół ponadgimnazjalnych (zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących i techników), Przed losowaniem szkół uwzględniono dwie dodatkowe zmienne, tj. płeć uczniów i miejsce nauki. Ustalono wielkość próby z podziałem na województwa i typ szkoły spełniając założenia doboru warstwowego proporcjonalnego. -

8 Dobór próby : 5500 uczniów uczniowie drugich klas gimnazjów oraz uczniowie drugich klas szkół ponadgimnazjalnych (zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących i techników), Przed losowaniem szkół uwzględniono dwie dodatkowe zmienne, tj. płeć uczniów i miejsce nauki. Ustalono wielkość próby z podziałem na województwa i typ szkoły spełniając założenia doboru warstwowego proporcjonalnego. -

9 - RegionGimnazja Zasadnicze zawodowe LOTechnika Ponadgimnazjalne razem RAZEM dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie POLSKA maksymalny błąd szacunku 1,963,1 1,791,32 Tab. Liczba respondentów z podziałem na województwa i typ szkoły

10 Dziękuję za uwagę