ŚWIETLICA W MROWINIE ROK SZK. 2015/2016 Wyniki ankiety.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
„OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC SZKOŁY”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Współpraca w naszej szkole
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata pracowników szkoły
“Szkoła w procentach”.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Szkoła Podstawowa nr 174 im. Jana Machulskiego w Łodzi
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

ŚWIETLICA W MROWINIE ROK SZK. 2015/2016 Wyniki ankiety

P ODSTAWOWE INFORMACJE DOT. ANKIETY - przeprowadzona w kwietniu 2016r. - łącznie odpowiedzi udzieliło 45. uczniów i 21. rodziców - 9 pytań dla uczniów -12 pytań skierowanych do rodziców Ankieta

ŚWIETLICA SZKOLNA W MROWINIE OKIEM DZIECI…

A NKIETA DLA DZIECI Pyt.1 Podaj płeć (DZ/CH) Pyt. 2 Z jakiej jesteś klasy? Pyt. 3 Czy chętnie spędzasz czas w świetlicy? Pyt. 4 W których zajęciach bierzesz najchętniej udział? (trzy do wyboru z 7. zaproponowanych) Pyt. 5 Jakich zajęć powinno być więcej w świetlicy? Pyt 6 Czy czujesz się bezpiecznie podczas pobytu w świetlicy? Pyt. 7 Jaki sprzęt, zabawki, gry powinny być według Ciebie w świetlicy? Pyt. 8 Co najbardziej przeszkadza Ci podczas pobytu w świetlicy? Pyt. 9 Jakie są Twoje oczekiwania? Co byś zmienił/zmieniła?

K LASA 1 A 7 ankiet (3 dziewczynki, 4 chłopców) Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Dziewczynki preferują zajęcia plastyczne i gry świetlicowe, chłopcy - zajęcia ruchowe (zwłaszcza salę gimnastyczną), układanie klocków i … rozmyślanie Jakich zajęć powinno być więcej? Odpowiedzi: zajęcia ruchowe, dowolne, z kolegami Księga życzeń, czyli jaki sprzęt powinien się znaleźć w świetlicy: pufa do odpoczynku, ciekawe książeczki, karty do gry, plastelina da vinci, auta hot wheels Co przeszkadza? Uczniowie są zgodni, 5 na siedmiu respondentów odpowiedziało: HAŁAS, 2 pozostałe odpowiedzi – „niektórzy koledzy” Co zmienić? Dzieci były zgodne – „Żeby było ciszej”

K LASA 1 B 10 ankiet (4 dziewczynki, 6 chłopców) Dzieci chętnie spędzają czas w świetlicy (10/10 odpowiedzi) Preferują zabawy na świeżym powietrzu, plastyczne, gry świetlicowe Czego powinno być więcej plastycznych? (1 odp.), oglądania bajek (1 odp.) Czy czujesz się bezpiecznie? (10/10) Jaki sprzęt? Jest wystarczający Co przeszkadza? Hałas (1 odp.) Co byś zmienił? (dodatkowe eksperymenty -1 odp.)

K LASA 2 6 ankietowanych (2 dziewczynki, 4 chłopców) Wszystkie dzieci chętnie spędzają czas w świetlicy („bo bawię się z kolegami”, „bo mam czas dla siebie”, „bo tu jest dużo zajęć”) Dzieci preferują zajęcia ruchowe (zwł. salę gimnastyczną) i zajęcia plastyczne Więcej plastyki (1 odp.) i zabaw świetlicowych (1 odp.) Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Powinno być: więcej samochodów, gier, konsola Nadmierny hałas (zgłaszany przez 3 osoby) Żeby w stołówce nie było świetlicy, inne ławki i kolor ścian

K LASA 3 13 ankiet (9 dziewczynek, 4 chłopców) Prawie wszystkie dzieci chętnie spędzają czas w świetlicy (11/13, dwóch chłopców: „nie, bo się nudzę”) Dzieci preferują zajęcia ruchowe (zwł. na sali gimnastycznej) i zajęcia plastyczne Więcej zabaw ruchowych (4 odp.) plastyki (1 odp.) i zabaw na dywanie (1 odp.) Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Powinien być fotel, piłka do skakania, telewizor (3 odp.), gry, „w których się myśli”, lego, ciastolina da vinici, ciekawe książki (2 odp.), pufa Nadmierny hałas (8 odp.) i zepsute zabawki (2 odp.) Żeby można używać telefonów komórkowych (2 odp.), żadnych zmian (9 odp.), żeby było ciszej

K LASA 4 7 ankietowanych (2 dziewczynki, 5 chłopców) Prawie wszystkie dzieci chętnie spędzają czas w świetlicy (1 odp.- NIE, „bo nie lubię świetlicy”) Dzieci preferują zajęcia ruchowe (6 odp.), rozmowy towarzyskie (3 odp.) Więcej plastyki (1 odp.) i zajęć na sali gim. (3 odp.) Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Powinno być więcej gier dla dziewczyn, fotel dmuchany, drewniana kolejka (2 odp.) konsola, gra Summoner Wars Nadmierny hałas (zgłaszany przez 4 osoby), niegrzeczny chłopiec z młodszej klasy Mniej hałasu, więcej zabaw ruchowych, oddzielna świetlica dla starszych klas

K LASA 5 2 ankiety (2 chłopców) Jeden zwolennik świetlicy i jeden oponent („nie lubię”) Najczęściej biorą udział w zajęciach ruchowych Deklarują zwiększenie liczby tych zajęć Brakuje: Play station 4, Przeszkadza HAŁAS (2/2) Zmiany: telewizor (55 calowy), gta 5, więcej gier planszowych

W NIOSKI Z ANKIET UCZNIOWSKICH Większość ankietowanych dzieci lubi świetlicę Czują się w niej bezpiecznie Dzieciom odpowiada oferta zajęć proponowana przez nauczycieli świetlicy Największy problem: HAŁAS (wskazywany przez 22 z 45 ankietowanych uczniów) Dzieci potrafią sprecyzować swoje oczekiwania wobec świetlicy Starsi uczniowie dostrzegają potrzebę gier komputerowych, telefonów, etc. i oddzielnej świetlicy dla starszych klas Niechęć do stołówki jako świetlicy (w dużej mierze przyczyna hałasu)

Ś WIETLICA W OPINII RODZICÓW …

A NKIETA DLA R ODZICÓW Pyt. 1. Proszę zaznaczyć płeć dziecka Pyt. 2. Jak długo Państwa dziecko uczęszcza do świetlicy? Pyt. 3 Ile godzin średnio przebywa w świetlicy? Pyt. 4. Czy chętnie przebywa w świetlicy? Pyt. 5. Jak się wypowiada na temat pobytu w świetlicy? Pyt. 6. Czy dziecko jest zadowolone z kontaktu z nauczycielami świetlicy? Pyt. 7. Czy czuje się bezpieczne podczas pobytu w świetlicy? Pyt. 8. Które z zajęć spełniają Państwa oczekiwania? Pyt. 9. Jaka jest Państwa relacja z nauczycielami świetlicy? Pyt. 10. Jak oceniają Państwo wygląd i wyposażenie świetlicy? Pyt. 11. Ewentualne uwagi i propozycje

RODZICE, KTÓRYCH DZIECI PIERWSZY ROK UCZĘSZCZAJĄ DO ŚWIETLICY 11 ankietowanych Dzieci spędzają przeciętnie 3-4 godz. w świetlicy Wszystkie dzieci chętnie przebywają w świetlicy Prawie wszystkie dzieci pozytywnie wypowiadają się na temat pobytu w świetlicy (10/11, jedna odpowiedź – „różnie”) Prawie wszystkie dzieci są zadowolone z kontaktu z nauczycielami (10/11, jedna odpowiedź: „nigdy nic nie mówił”) Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Niemalże wszystkie zajęcia spełniają oczekiwania rodziców (dwa zastrzeżenia dot. odrabiania prac domowych) Prawie wszyscy rodzice pozytywnie oceniają kontakty z nauczycielami świetlicy (10/11, 1- brak odpowiedzi) Prawie wszyscy rodzice dobrze oceniają wygląd świetlicy (jedna osoba zgłaszała „zbyt szkolny wygląd”)

R ODZICE DZIECI, KTÓRE DRUGI ROK UCZĘSZCZAJĄ DO ŚWIETLICY 5 ankietowanych Dzieci spędzają przeciętnie 3-4 godz. w świetlicy Wszystkie dzieci chętnie przebywają w świetlicy Wszystkie dzieci pozytywnie wypowiadają się na temat pobytu w świetlicy Wszystkie dzieci są zadowolone z kontaktu z nauczycielami Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Wszystkie zajęcia spełniają oczekiwania rodziców (ankietowani podkreślają różnorodność oferowanych zajęć) Wszyscy rodzice pozytywnie oceniają kontakty z nauczycielami świetlicy Rodzice bardzo dobrze oceniają wygląd świetlicy (s. nr 12), jedna uwaga dot. stołówki jako świetlicy dodatkowej

RODZICE, KTÓRYCH DZIECI TRZECI ROK UCZĘSZCZAJĄ DO ŚWIETLICY 5 ankiet Dzieci spędzają przeciętnie 4 godz. w świetlicy Wszystkie dzieci chętnie przebywają w świetlicy Wszystkie dzieci pozytywnie wypowiadają się na temat pobytu w świetlicy Wszystkie dzieci są zadowolone z kontaktu z nauczycielami Wszystkie dzieci czują się bezpiecznie w świetlicy Wszystkie zajęcia spełniają oczekiwania rodziców Wszyscy rodzice pozytywnie oceniają kontakty z nauczycielami świetlicy Wszyscy rodzice dobrze oceniają wygląd świetlicy

U WAGI I PROPOZYCJE RODZICÓW Więcej piłek, gier planszowych Nadmierny hałas Większy nacisk na odrabianie zadań domowych Więcej świeżego powietrza (wietrzenie sali) Pozostawienie stołówki stołówką Więcej zaangażowania szkoły w wyposażenie świetlicy (wzorem RR) „Więcej pomocy i ciepła ze strony nauczycieli, mniej krytyki”, dobry przykład: „świetlica w Napachaniu, gdzie dzieci były zachwycone zajęciami” (1 opinia)

U WAGI I PROPOZYCJE RODZICÓW CD. Duży plus dla świetlicy za spotkania z ciekawymi ludźmi (pisarzami, podróżnikami), sugestia aby organizować je częściej Wkład świetlicy w rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci oraz popularyzowanie gier planszowych Dobry odbiór turniejów świetlicowych (warcaby, łamigłówki) Pozytywna rola Rady Rodziców, która regularnie wspiera świetlicę Podziękowania za pomoc we wszechstronnym rozwoju uczniów

K ONKLUZJA Ankiety pokazują wyraźnie, że zarówno dzieci, jak i rodzice bardzo pozytywnie postrzegają świetlicę szkolną w Mrowinie, cenią relacje z nauczycielami i ofertę zajęć świetlicowych. Ponadto, jak pokazał miniony rok, rodzice bardzo chętnie współpracują ze świetlicą i starają się pomóc w wielu sytuacjach (czasem na prośbę nauczycieli, a coraz częściej także z własnej inicjatywy)

C O DALEJ ? Kontynuacja oferty zajęciowej (i konkursowej), która spotyka się z uznaniem i dzieci, i dorosłych Większy nacisk na zajęcia ruchowe Wypracowanie, wspólnie z uczniami, skutecznych mechanizmów wyciszających grupę (choć należy też podkreślić, że dzieci narzekają na hałas głównie na stołówce, a przy właściwościach tego pomieszczenia trudno o skuteczne ograniczenie hałasu…) Wykorzystanie zasobów multimedialnych w celu uatrakcyjnienia zajęć Dodatkowa półeczka z książkami Dalsza współpraca z rodzicami Kreowanie świetlicy jako miejsca, które może integrować całą społeczność szkolną (zajęcia, turnieje, w obrębie różnych klas)