Z ERASMUSEM NA STAŻU W HISZPANII Program Erasmus+ umożliwił uczniom szkół powiatu ostrołęckiego odbycie staży zawodowych na terenie Hiszpanii. Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Przewodnik – od sygnału do mapy- wykorzystanie urządzeń GPS w pomiarach geodezyjnych Technik geodeta Technikum nr 6 w Głogowie Technik geodeta Technikum.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Tytuł projektu :”Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem do sukcesu zawodowego”
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
System edukacji w Polsce
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Krajowe Centrum Europass
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
WARSZTATY EKOLOGICZNE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
NADLEŚNICTWO RYTEL.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
ASYSTENTURA COMENIUSA
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych nr projektu PL1-ESF „Wymiana doświadczeń nauczycieli.
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Synergia Erasmus+ eTwinning. Synergia Erasmus+ eTwinning.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
ERASMUS+ Something old, something new,
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Technik chłodnictwa i klimatyzacji
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Z ERASMUSEM NA STAŻU W HISZPANII

Program Erasmus+ umożliwił uczniom szkół powiatu ostrołęckiego odbycie staży zawodowych na terenie Hiszpanii. Projekt " Praktyczny uczeń" realizowany był i finansowany w ramach programu Erasmus + „Kształcenie i szkolenia zawodowe - Akcja KA1 mobilność edukacyjna”. Projekt realizowany był w ramach konsorcjum, którego liderem był Zespół Szkół Powiatowych w Łysych partnerami zaś: Zespół Szkół Powiatowych w Czerwinie i Zespół Szkół Powiatowych w Myszyńcu. W projekcie uczestniczyły 44 osoby, w tym 29 uczniów i 15 uczennic. Wartość projektu to ,00 euro.

W ramach projektu 12 uczniów z klas drugiej i trzeciej technikum agrobiznesu w Zespole Szkół Powiatowych w Łysych, którzy zgłosili się i zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, w okresie od do uczestniczyło w stażu zawodowym. Realizowany on był w Granadzie w Hiszpanii, region Andaluzji. Staże były realizowane: w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Granada i farmie hodowlanej. W swojej pracy wszyscy stażyści musieli porozumiewać się z pracodawcami w języku angielskim oraz dodatkowo hiszpańskim. W tym celu przed wyjazdem każdy z uczniów odbył 20-godzinny kurs języka hiszpańskiego oraz kurs z przygoto - wania pedagogiczno - kulturowego.

Uczniowie uczyli się samodzielności, sami musieli dojechać do pracy, poruszać się po dużym mieście jak i komunikować się z lokalną społecznością. Praca naszych uczniów została bardzo dobrze oceniona przez zagranicznych pracodawców. W ramach programu kulturowego uczniowie mieli zorganizowane zwiedzanie Granady, wyjeżdżali do Malagi oraz Cordoby. Podczas stażu Panie Beata Kowalska i Joanna Kubeł opiekowały się uczniami.

Partner projektu w Hiszpanii

ETAPY REALIZACJI PROJEKTU - PRZYGOTOWANIE PROJEKTU, NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z PARTNEREM ZAGRANICZNYM - NABÓR UCZESTNIKÓW - PRZYGOTOWANIE JEZYKOWE I KULTUROWE - SPOTKANIA Z UCZESTNIKAMI I RODZICAMI PRZYGOTOWUJĄCE DO WYJAZDU - WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA - STAŻE: – – Granada – Zespół Szkół Powiatowych w Czerwinie (technik agrobiznesu) – – Cordoba – Zespół Szkół Powiatowych w Myszyńcu (technik ochrony środowiska i technik informatyk) – – Granada – Zespół Szkół Powiatowych w Łysych (technik agrobiznesu) - WIZYTA MONITORUJĄCA ZARZĄDZAJĄCYCH PROJEKTEM - OCENA EFEKTÓW, PODSUMOWANIE STAŻY, DZIELENIE SIĘ DOŚWIADCZENIAMI

ROZWÓJ KOMPETENCJI ZAWODOWYCH – TECHNIK AGROBIZNESU Do nabytych przez uczniów kompetencji zawodowych można zaliczyć m.in. określanie warunków glebowych występujących w miejscu pobytu stażu, rozpoznawanie gatunków roślin uprawnych w warunkach polowych i na trwałych użytkach zielonych, określenie cech charakterystycznych związanych z budową biologiczną poszczególnych gatunków roślin, ocena stanu urządzeń wodno-melioracyjnych położonych na terenie gospodarstwa rolnego i w okolicy, zastosowanie nawodnienia kroplowego dla roślin śródziemnomorskich w Ogrodzie Botanicznym, gdzie rosły m.in. palmy, kaktusy, drzewa owocowe i inna roślinność egzotyczna. Przebywając w gospodarstwach, uczniowie. mieli okazję określić kierunki produkcji tamtejszych gospodarstw. Rozpoznawali gatunki, typy użytkowe oraz grupy wiekowe i produkcyjne zwierząt hodowlanych. Oceniali kondycję zwierząt oraz ich stan zdrowia. Rozpoznawali pasze w miejscu składowania, a tym samym była to okazja do przeprowadzenia kontroli warunków przechowywania pasz w magazynach i innych pomieszczeniach.

Oceniali asortyment różnych pasz i nasion tj. zbóż i roślin strączkowych, z przeznaczeniem na skarmienie. Przeprowadzali ocenę organoleptyczną w/w pasz Mieli sposobność do oceny miejsca przechowywania siana, słomy, pasz treściwych, kiszonek i sianokiszonek w gospodarstwie. Wyjazd ten był okazją do porównania i oceny postępu techniki i maszyn do prac w produkcji zwierzęcej. Uczniowie brali udział w przygotowaniu zwierząt do sprzedaży, a potem mogli zaobserwować jak przebiega sama sprzedaż zwierząt. Podczas pobytu w gospodarstwie specjalizującym się chowem i hodowlą trzody chlewnej przeprowadzali zabiegi weterynaryjne, zapoznali się z nowoczesnymi metodami rozrodu. W produkcji zwierzęcej stosowali nowe techniki doju krów, obsługiwali roboty udojowe i inne maszyny i urządzenia stosowane w produkcji.

UZYSKANE ŚWIADECTWA I CERTYFIKATY - POTWIERDZENIE UCZESTNICTWA W ZAJECIACH Z PRZYGOTOWANIA KULTUROWEGO I JĘZYKOWEGO - CERTYFIKAT UCZESTNICTWA W STAŻU - CERTYFIKAT EUROPASS MOBILNOŚĆ