REMONT AUTOSTRADY A4 W ROKU 2016 ODCINEK: BRZEG – OPOLE ZACHÓD KIERUNEK: WROCŁAW
RokWypadkiZabiciRanniCiężko ranni * Razem Ocena stanu brd na autostradzie A4 W okresie od do
Ocena stanu brd na autostradzie A4 Spadek Wzrost
Remonty autostrady A PRĄDY – DĄBRÓWKA -zakres: – jezdnia południowa (7,5 km) -+ 2 węzły (Prądy i Dąbrówka) – roboty „pod ruchem” -czas realizacji: – PRĄDY – DĄBRÓWKA -zakres: – jezdnia północna (20,3 km) -zakres: – jezdnia południowa (12,7 km) -czas realizacji: – PRZYLESIE (BRZEG) – PRĄDY (OPOLE ZACHÓD) -zakres: – jezdnia południowa (28 km) -+ 1 węzeł (Brzeg) wraz z zamknięciem (1,7 km) -czas realizacji: – BRZEG – OPOLE ZACHÓD -zakres: – jezdnia północna (28 km) -czas realizacji: –
RokWypadkiZabiciRanniCiężko ranni Razem Ocena stanu brd na autostradzie A4 na odcinkach remontowanych W okresie wakacyjnym występuje największe natężenie ruchu w weekendy przekraczające 40 tys. P/dobę
Karambol km 199,8 Brak śladów hamowania
Karambol km 199,8
12 Organizacja ruchu podczas remontu autostrady A4
13 Organizacja ruchu podczas remontu autostrady A4 W roku 2016 planujemy wprowadzenie barier separacyjnych
14 Organizacja ruchu podczas remontu autostrady A4 Zatory tworzyły się tylko w poniedziałki (do Wrocławia) i w piątki popołudniu (do Katowic)
15 Dodatkowe ostrzeżenia o robotach i utrudnieniach na znakach zmiennej treści
Działania minimalizujące skutki zatorów drogowych
1. Zastosowanie barier separacyjnych na odcinku z ruchem dwukierunkowym. 2. Zastosowanie dodatkowego oznakowania pionowego – do 10 km. 3. Ustawienie dodatkowych, przewoźnych znaków zmiennej treści z informacją „o jeździe na suwak”. 4. Wprowadzenie zakazów wyprzedzania dla poj. ciężarowych. Planowane działania w celu poprawy bezpieczeństwa podczas remontu kolejnych odcinków
Podsumowanie 1. Stan bezpieczeństwa na autostradzie A4 nie odbiega od standardów na autostradach w innych krajach Europy Zachodniej. 2. Główną przyczyną wypadków podczas remontu autostrady były niewłaściwe zachowania kierowców – nie stwierdzono błędów w organizacji ruchu. 3. W kolejnych latach planuje się dalsze prace remontowe, z wykorzystaniem dotychczasowej organizacji ruchu oraz dodatkowego oznakowania i urządzeń brd.
Dziękuję za uwagę Ireneusz Dyła Z-ca Dyrektora Oddział GDDKIA w Opolu