Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / / / / / /266 20
Gimnazjum dla Dorosłych (3 – letnie) Zasadnicza Szkoła Zawodowa dla Dorosłych II Technikum Uzupełniające dla Dorosłych (3 – letnie po ZSZ) Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych (3 – letnie) Liceum Uzupełniające dla Dorosłych (2 – letnie po ZSZ) Szkoła Policealna dla Dorosłych (1,5 roku do 2 – lat) kucharz małej gastronomii, operator obrabiarek skrawających CNC, sprzedawca, malarz – tapeciarz, fryzjer, murarz, ślusarz, technolog robót wykończeniowych w budownictwie technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik handlowiec, technik elektryk, technik mechanik, technik budownictwa, technik elektronik technik bezpieczeństwa i higieny pracy, technik usług kosmetycznych
Pracownicy administracjiPracownicy obsługi Nauczyciele – poziom awansu zawodowego Lp. Stopień awansu zawodowego Stan obecny 1.Stażysta2 2.Kontraktowy9 3.Mianowany6 4.Dyplomowany16 Razem33 StanowiskoWymiar etatu Ilość osób Główna księgowa11 Kierownik gospodarczy11 Sekretarz11 Starszy referent11 Pomoc biurowa - księgowość0,5001 Razem4,5005 StanowiskoWymiar etatu Ilość osób Woźna11 Sprzątaczka33 Konserwator1,5002 Konserwator – urz. elektr.0,2501 Razem5,7507
PRACOWNIA KOMPUTEROWA PRACOWNIA MATEMATYCZNA
FIRMA SYMULACYJNA „MOST” OŚRODEK DORADZTWA ZAWODOWEGO
PRACOWNIA JĘZYKOWA
Wyniki egzaminu maturalnego RokSzkoła% 2010 LO50% LU37,5% TU0% Razem40,9% 2009 LO57,1% LU57,1% TU33,3% Razem53,6% 2008 LO50% LU100% TU80% Razem68,75% Wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe RokSzkoła% 2010 TU42,86% PS33,3% ZSZ75% Razem56, TU11,1% PS53,8% ZSZ77,8% Razem48,4% 2008 TU20% PS50% ZSZ62,5% Razem32,6%
RokEgzaminPunkty (średnia) 2010 Cz. humanistyczna18,4 Cz. mat-przyrodnicza12,7 Język angielski20,8 Razem17, Cz. humanistyczna19,5 Cz. mat-przyrodnicza12,9 Język angielski18,6 Razem Cz. humanistyczna16,4 Cz. mat-przyrodnicza11,5 Język angielski- Razem14 Wyniki egzaminu gimnazjalnego
1. W okresie ostatnich lat zmniejszyła się liczba słuchaczy szkół wieczorowych. Przyczyn tego zjawiska należy upatrywać w następujących obszarach: pojawiła się konkurencja w postaci szkół niepublicznych w naszym mieście i miastach ościennych zniesiono obowiązkową służbę wojskową w niektórych środowiskach występuje mała świadomość wagi edukacji dla rozwoju indywidualnego zauważalny jest brak motywacji do poprawy kwalifikacji ze względu na brak perspektyw pracy 2. Centrum nie dysponuje kontem dochodów własnych 3. Brakuje funduszy na szkolenia nauczycieli zwłaszcza w zakresie andragogiki 4. Konieczny jest remont dachu i elewacji zewnętrznej budynku
Szkoła Podstawowa dla Dorosłych (1 rok) II Technikum Uzupełniające dla Dorosłych (3 – letnie po ZSZ) – system zaoczny Liceum Uzupełniające dla Dorosłych (2 – letnie po ZSZ) - system zaoczny Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych (3 – letnie) – system zaoczny Szkoła Policealna dla Dorosłych (1,5 roku do 2 – lat) – system stacjonarny
Formy szkolne dostosowane do oczekiwań - dominacja kształcenia w liceum ogólnokształcącym z nastawieniem na maturę Kształcenie w szkołach zawodowych w ścisłej współpracy z pracodawcami i rzemiosłem Kształcenie na poziomie średnim zawodowym nastawione na egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe Gimnazjum dla Dorosłych – kontynuacja dobrej praktyki – zapobieganie wykluczeniu społecznemu młodzieży od lat 16 Kształtowanie i rozwój przedsiębiorczości wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych – projekt Przedsiębiorczy nastolatek – oferta skierowana do szkół w systemie dziennym, czyli jednodniowa praktyka zawodowa w ramach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości Ośrodek Doradztwa Zawodowego – cel główny: pomoc jednostce w planowaniu własnego rozwoju zawodowego zgodnego z osobistym potencjałem o potrzebami rynku pracy – zajęcia warsztatowe w ODZ Doskonalenie zawodowe nauczycieli dostosowane do potrzeb Centrum Formy pozaszkolne – krótkie formy potwierdzania kwalifikacji zawodowych np. kursy i szkolenia Akredytacja Śląskiego Kuratora Oświaty