Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Advertisements

Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Ucz i ucz się z TIK!.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bądź częścią rozwiązania
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Szkoła Promująca Zdrowie
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Miasto Przyjazne Dzieciom
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności

Obraz ogólny O Przywództwo O Partnerstwo O Integracja społeczna O Usługi O Wolontariat O Uczenie się przez całe życie O Rozwój społeczności O Zaangażowanie rodziców O Kultura organizacyjna szkoły

Międzynarodowe Standardy Szkół Aktywnych w Społeczności (SAS) Przywództwo Przywództwo zapewnia wizję, strategię, wsparcie oraz przeznaczone na nie zasoby. O Nasza misja została uzgodniona przy pełnym zaangażowaniu uczniów, rodziców, szerszej społeczności i innych instytucji i organizacji. O Plany strategiczne opracowujemy z uwzględnieniem potrzeb uczniów, nauczycieli, rodziców i ważnych interesariuszy. O Zapewniamy środki (ludzie, sprzęt, pomieszczenia, i gdzie to możliwe fundusze itp.) na realizację zaplanowanych działań. O Promujemy i doceniamy osiągnięcia, indywidualne postępy i rozwój osobisty uczniów, pracowników szkoły i członków społeczności. O Społeczność szkolna ma swoich liderów, którzy zachęcają do zgłaszania generowania pomysłów, wprowadzania nowych sposobów pracy i nowych odpowiedzi na wyzwania oraz do brania odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania.

Partnerstwo Szkoła blisko współpracuje z innymi, podejmując wspólne działania, dzieląc się informacjami. Skuteczna SAS rozwija partnerstwo z instytucjami, organizacjami i firmami działającymi w danej społeczności. Partnerskie relacje umożliwiają harmonijną pracę różnych instytucji z dziećmi, ich rodzinami i społecznością lokalną, zapewniając ścisłą współpracę i wzajemne wsparcie. Do planowania inicjatyw włączamy uczniów, rodziców i innych partnerów szkoły. Wspólnie gromadzimy środki na realizację inicjatyw dla dobra społeczności i programu nauczania. Korzystamy z informacji, doświadczeń współpracowników. Wzajemnie wspieramy nasze działania, informacje zamieszczamy na stronie internetowej, w publikacjach, ogłoszeniach. Wspólnie uczestniczymy w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnej. Szkoła angażuje się w działania organizowane przez różne instytucje.

Integracja społeczna Wszyscy uczący się są aktywnie wspierani, aby jak najlepiej wykorzystali swoje możliwości, niezależnie od płci, pochodzenia, religii, sprawności fizycznej czy orientacji seksualnej. O Nauczyciele kształtują i promują wartości i zachowania wspierające prawa człowieka oraz integrację społeczną wszystkich mniejszości. O Integracja społeczna jest istotnym aspektem polityki i praktyki szkoły. O Budynek jest dostosowany do różnych grup społecznych, osób niepełnosprawnych. O Szkoła aktywnie działa, aby wszyscy członkowie społeczności mieli równy dostęp do najlepszych usług edukacyjnych. O Włączamy w działania wszystkie osoby w szkole bez względu na ich sprawność, poglądy, religię.

Usługi Zarówno szkoła, jak jej partnerzy oferują szeroki zakres usług, zgodnych z lokalnymi potrzebami. SAS jest głównym centrum zasobów w społeczności lokalnej i świadczy dla niej usługi, które odpowiadają na potrzeby mieszkańców. Szkoła zapewnia wsparcie rodzinom i możliwości kształcenia dorosłym. Szkoła może te zadania realizować samodzielnie, z udziałem innych instytucji i organizacji - na terenie szkoły lub poza nią. O Oferujemy gamę zajęć poza szkolnych dostosowanych do potrzeb uczniów, O Przeprowadzamy ankiety dotyczące zajęć i potrzeb środowiska lokalnego, O Współorganizujemy zajęcia z instytucjami, z którymi współpracujemy, O Zachęcamy do współpracy i doceniamy wkład pracy w inicjatywy, O Uczniowie mają okazję wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności dzięki współpracy z osobami z DPS „Kombatant” O Uczniowie zachęcani są do podejmowania własnych inicjatyw.

Wolontariat Uczniowie i dorośli razem wspierają rozwój społeczności i środowiska lokalnego, pomagając uczynić je lepszym miejscem do życia, pracy i nauki. SAS skutecznie zachęca uczniów do aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej i lokalnej. To pomaga im wykorzystywać zagadnienia omówione w klasie w realnym świecie. Wolontariat, poprzez współpracę z innymi członkami społeczności, a nie tylko z rodzicami i nauczycielami, rozwija u uczniów zaufanie i szacunek do mieszkańców ich miejscowości/dzielnicy i stanowi niezbędny warunek ich rozwoju. SAS angażuje do wolontariatu nie tylko uczniów, ale i ich rodziców oraz członków społeczności lokalnej

Uczenie się przez całe życie Stwarzane są możliwości uczenia się przez całe życie dla zdobycia wykształcenia, umiejętności zawodowych i dla przyjemności. Uczenie się przez cały życie jest ważne dla wszystkich ludzi wobec szybko zachodzących zmian we współczesnym świecie. Istotne jest, aby wszyscy rozumieli, że uczenie się to proces, który trwa w ciągu całego życia, a szkoła nie jest jedynym miejscem nauki. W SAS przykład dają dorośli, pokazując, że uczenie się może służyć nie tylko pracy, ale także może być przyjemnością.

Rozwój społeczności Szkoła wspiera społeczność lokalną w rozpoznaniu jej problemów i ich rozwiązaniu. SAS to szkoła, która aktywnie wspiera rozwój społeczności lokalnej. Szkoła pomaga różnym grupom społecznym w wykorzystaniu ich pełnych możliwości przy wykonywaniu różnych zadań, angażowaniu w nie innych oraz świadczeniu najlepszych usług na rzecz mieszkańców. Współpraca z PPP nr 20 – warsztaty i pogadanki dla Rodziców uczniów rozpoczynających naukę, na progu kl. IV i dla klas VI.

Zaangażowanie Rodziców Szkoła ściśle współpracuje z rodzicami, pomagając usuwać bariery stojące na przeszkodzie ich partycypacji i zapewnieniu dzieciom w domu warunków sprzyjających uczeniu się. Powszechnie wiadomo, że uczniowie uczą się lepiej, gdy ich edukację wspierają rodzice. Wszyscy rodzice powinni znać potrzeby rozwojowe dziecka i zapewnić mu najlepsze warunki do uczenia się w domu. To wymaga aktywnej współpracy między rodzicami i nauczycielami. SAS zapewnia rodzicom możliwość angażowania się w proces podejmowania decyzji wpływających na jakość edukacji ich dzieci i możliwość udziału w życiu szkolnym.

Kultura organizacyjna szkoły Szkoła Aktywna w Społeczności jest otwarta na zmiany. Zasady demokracji są stosowane we wszystkich sferach życia szkolnego. Ważną cechą SAS jest to, że jest ona otwarta na świat i przyjazna zmianom. Podstawą nauczania-uczenia się w takiej szkole są wartości demokratyczne. Pracownicy szkoły robią wszystko, aby znaleźć coraz lepsze sposoby odkrywania potencjału wszystkich dzieci, ich rodzin i wszystkich członków społeczności. Kultura organizacyjna szkoły polega na tym, by motywować uczniów do bycia innowacyjnymi, twórczymi i aktywnymi w życiu szkoły.