A.M. Zarzycka
Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming strategia lidera jakości A.M. Zarzycka
Warianty polityki cenowej na rynkach zagranicznych globalna, ujednolicona polityka cenowa odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka
Czynniki wewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym cele strategiczne kontrola cen horyzont zaangażowania umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka
Czynniki zewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym presja konkurencyjna popyt restrykcje prawno-administracyjne ogólna sytuacja ekonomiczna dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka
Adaptacja (różnicowanie cen) na zasadzie: popytowej – ceny prestiżowe ceny konkurencyjne kosztowej – niższe na rynkach zagranicznych wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka
Formuły handlowe Incoterms A.M. Zarzycka
Rodzaj produktu a jego cena na rynkach zagranicznych Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka
Szary marketing (import równoległy) dystrybucja nieplanowana, towar oznakowany marką producenta, znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka