A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Advertisements

Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
© Katedra Zarządzania w Gospodarce SGH Katedra Zarządzania w Gospodarce1 PLANOWANIE STRATEGICZNE.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
V. DZIAŁANIA MARKETINGOWE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH 1. Produkt na rynkach zagranicznych. 2. Ceny w marketingu międzynarodowym. 3. Dystrybucja na rynkach.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Katarzyna Żukrowska SGH1 Chiny w XXI wieku – czwarta potęga gospodarcza w świecie PAIZ, Warszawa
Jest utrzymującym się przez dłuższy czas procesem wzrostu cen w gospodarce narodowej, połączonym z dużą utratą wartości pieniądza. Występuje wówczas duży.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
WYKŁAD 3 Globalizacja a korporacje transnarodowe 1.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
ip4inno Moduł 5B IP w realnym świecie Praktyczne ćwiczenia pomagające ustalić „Jaka ochrona jest odpowiednia?” Nazwisko prowadzącegoMiejsce.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Produkt w marketingu międzynarodowym
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
P REZENTACJA PRODUKTÓW VACO ZIELONA OCHRONA VACO FIRMA Z TRADYCJĄ I DOŚWIADCZENIEM 1997 – Powstanie firmy Pierwsze kontrakty na rynku profesjonalnym.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
POLITYKA GOSPODARCZA I SPOŁECZNA
Zarządzanie strategiczne 5
Struktura kanałów marketingowych
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Główne problemy makroekonomii
Mirosław Maliszewski -Prezes Związku Sadowników RP
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Rynek – zasady funkcjonowania
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Przepływy międzygałęziowe
Plan Produkcji i Obrotu
Inflacja i stopa bezrobocia w Brazylii wciąż podwyższone
Mikroekonomia Wykład 4.
Zapis prezentacji:

A.M. Zarzycka

Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming strategia lidera jakości A.M. Zarzycka

Warianty polityki cenowej na rynkach zagranicznych globalna, ujednolicona polityka cenowa odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka

Czynniki wewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym cele strategiczne kontrola cen horyzont zaangażowania umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka

Czynniki zewnętrzne kształtujące ceny w marketingu międzynarodowym presja konkurencyjna popyt restrykcje prawno-administracyjne ogólna sytuacja ekonomiczna dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka

Adaptacja (różnicowanie cen) na zasadzie: popytowej – ceny prestiżowe ceny konkurencyjne kosztowej – niższe na rynkach zagranicznych wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka

Formuły handlowe Incoterms A.M. Zarzycka

Rodzaj produktu a jego cena na rynkach zagranicznych Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka

Szary marketing (import równoległy) dystrybucja nieplanowana, towar oznakowany marką producenta, znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka