OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
  Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Komunikacja i Turystyka
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.
Wojciech Kuśpik – Prezes Zarządu, Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości Artur Wolny – Ernst & Young.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Jelenia Góra, 13 listopada 2013 r.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Preferencje turystyczne osób wypoczywających na wsi
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Warszawa, r. Korporacja Opinie pasażerów i liderów opinii podróżujących pociągami PKP Intercity zatrzymującymi się na stacji Włoszczowa Północ.
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Ocena atrakcyjności turystycznej Miasta i Gminy Prabuty
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Dr inż. Maciej Białecki: Kreatorzy wizerunku miasta
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
XII FORUM DYSKUSYJNE OŚWIĘCIM – MIASTO AKTYWNYCH OBYWATELI?
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
I JEGO ZARYS EKONOMICZNY. Żyrardów został stworzony dla potrzeb przemysłu włókienniczego. W początkowym okresie działania Zakładów Lniarskich miasto dobrze.
Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Głos Polaków w sprawie wina
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Majster S.A. POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER RADOMSKO Majster S.A.
Zapis prezentacji:

OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński Dr inż. Katarzyna Stala Dr Marek Szajt Raport z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Miasta Częstochowy w ramach projektu COESIMA

Metodologia badania Analiza badanej populacji Czynniki determinujące wizerunek miasta Rozwój Częstochowy jako centrum turystycznego Promocja miasta jako centrum ruchu turystycznego Wnioski

Metodologia badań Metody badawcze Wywiad standaryzowany: –Wywiad telefoniczny –Wywiad uliczny Wywiad swobodny skategoryzowany - 6 ekspertów Próba badawcza W badaniach przeprowadzonych przy pomocy wywiadu telefonicznego zastosowano dobór losowy-systematyczny. Podczas ankiet ulicznych z kolei zastosowano dobór losowo- systematyczny - warstwowy. Metody opracowania wyników badań Korelacje stochastyczne φ-Youla i V- Kramera. Korelacja liniowa r Pearsona

Analiza badanej populacji

Czynniki determinujące wizerunek miasta

Miejsca najbardziej charakterystyczne dla Częstochowy

Przyszły charakter miasta w opinii mieszkańców Częstochowy

Opinia respondentów na temat turystycznej atrakcyjności Częstochowy

Czynniki determinujące wzrost liczby turystów odwiedzających Częstochowę

Korzyści gospodarczo-społeczne związane z rozwojem turystyki w Częstochowie

Rozwój Częstochowy jako centrum turystycznego

Atuty Częstochowy jako centrum turystycznego

Niedostatki Częstochowy w sferze życia codziennego

Niedostatki Częstochowy w sferze rekreacji i rozrywki

Ocena zagrożeń ze strony zwiększonego ruchu turystycznego

Promocja miasta jako centrum ruchu turystycznego

Postrzegana przez Częstochowian potrzeba promocji miasta

Poziom akceptacji wydatków na promocję miasta

Formy promocji miasta proponowane przez ankietowanych

Deklarowane promowanie miasta wśród znajomych, przyjaciół

Wnioski

Elementy, które powinny zostać wykorzystane w budowie wizerunku miasta: Jasna Góra i Aleje Najświętszej Marii Panny oraz instytucje kultury, szkolnictwo wyższe, przedsiębiorczość i położenie geograficzne. Mieszkańcy Częstochowy postrzegają miasto jako centrum turystyczne oferujące różne usługi turystyczne. Duża grupa mieszkańców Częstochowy postrzega ją jako miasto atrakcyjne turystycznie. Można zbudować typowy obraz mieszkańca uznającego ważność poszczególnych czynników wpływających na wzrost ruchu turystycznego w Częstochowie. Częstochowianie dostrzegają korzyści z rozwoju ruchu turystycznego.

Jasna Góra i położenie geograficzne to największe atuty miasta, które w opinii mieszkańców nie są należycie wykorzystywane. Przeszkodą utrudniającą czynny wypoczynek w mieście jest według mieszkańców brak odpowiedniej oferty kulturalnej. Główna przeszkoda w rozwoju ruchu turystycznego - niedostateczna infrastruktura sportowo- rekreacyjna. Częstochowianie w zdecydowanej większości dostrzegają potrzebę promocji miasta, niezależnie od płci, wieku czy poziomu wykształcenia. Częstochowianie deklarują akceptację wydatków przeznaczanych na ten cel.

Formy promocji miasta –W opinii mieszkańców: publicity (media) i imprezy za granicą –W opinii specjalistów: publicity, targi turystyczne, reklama, sprzedaż osobista, internet Częstochowianie promują swoje miasto wśród znajomych

OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński Dr inż. Katarzyna Stala Dr Marek Szajt Raport z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Miasta Częstochowy w ramach projektu COESIMA