Presja cenowa w łańcuchach dostaw. Podejście abdukcyjne Marek Ciesielski UEP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Rynek pieniężny, kursy walutowe i ceny w długim okresie
Cykl koniunkturalny: mechanizm i teorie wyjaśniające
Oraz materiałów do makroekonomii autorstwa: Garbicz, Pacho
Donald M. McCloskey The Rhetoric of Economics Kuba Kościelski.
Rynek bilansujący = Rynek czasu rzeczywistego = Rynek spot
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Elastyczność popytu i podaży
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Ku nowej ekonomii politycznej
Struktura wyjaśniania naukowego
Teoria handlu międzynarodowego Heckschera - Ohlina
Pytania problemowe do wykładów 1-7
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 9 i 10 Część II Teoria agencji.
Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Światowe doświadczenia w klasteringu w branży informatycznej Wojciech Pander CASE-Doradcy Sp. z o.o.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Zmiana pojęciowa. Wyjaśnianie.
Rynki konkurencji niedoskonałej
RYNEK WALUTOWY W POLSCE
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Controlling projektowy
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Przedstawienie nowego produktu
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy na 2011 r. Oferta deweloperów w największych miastach.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Dlaczego kraje handlują?
Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Elastyczność popytu.
Metodologia ekonomii Zajęcia 3 Wstęp do filozofii nauki – ważne pojęcia Dominika Milczarek.
Grupy interesu a kapitał społeczny
Rynek pieniężny i walutowy: dostosowania w długim okresie
Niska inflacja i niskie bezrobocie jako cele polityki stabilizacyjnej.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Cykl koniunkturalny Model niedoskonałej informacji Lucasa
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Dominika Milczarek Modele w ekonomii Zajęcia z metodologii ekonomii.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Opcje realne w metodzie ewaluacji inwestycji w nieruchomości
Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii EKONOMICZNA ANALIZA PRAWA Zdaniem L. Balcerowicza EAP polega na: „wykorzystaniu podstawowych twierdzeń i analitycznych.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Bankowość Zajęcia 6 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
Koło Naukowe Metod Ilościowych
„Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych”
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Publiczne prawo konkurencji
Paradygmat efektywności w praktyce HR Business Partnera
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Presja cenowa w łańcuchach dostaw. Podejście abdukcyjne Marek Ciesielski UEP

 Presja cenowa jest lepiej opisana i wyjaśniona w Polsce w publicystyce (Polityka, Wprost, Newsweek) niż w czasopismach naukowych;  Występuje we wielu – powiązanych ze sobą - relacjach

 Podstawowy problem w zarządzaniu łańcuchami dostaw;  Krok pierwszy: akceptacja i świadome wykorzystanie ABDUKCJI (ani analogia, ani indukcja nie przydadzą się do niczego).

Obserwujemy zaskakujące zjawisko C, Gdyby A było prawdziwe, zachodzenie C byłoby oczywiste Mamy zatem podstawy, by podejrzewać, że A jest prawdziwe.

Zwolennicy ABDUKCJI  Karol Darwin,  Sherlock Holmes.

 Działanie do najlepszego wyjaśnienia,  Hipotezy konkurują,  Można budować modele jako hipotezy wyjaśniające.

Przyjęto pięć determinant:  wysoką elastyczność cenową popytu,  duże korzyści skali,  dużą siłę przetargową wobec dostawców,  możliwość wpływania na klientów (ale tylko poprzez instrumenty związane z niską ceną),  dużą wrażliwość na modę. Pominięto znaczenie marki. Rys. 1 Hipoteza wyjaśniająca zjawisko presji cenowej w globalnych łańcuchach dostaw w branży odzieżowej Źródło: opracowanie własne z wykorzystaniem: W. G. Shepherd, The Economics of Industrial Organization, Prentice-Hall International Editions, 1990, s. 6.