Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Advertisements

ANOREKSJA I BULIMIA Jak to możliwe, żeby dorosła kobieta ważyła 32 kilogramy i wciąż twierdziła, ze jej uda i brzuch są za grube i ze powinna jeszcze schudnąć?
Autorzy: Daria Woźny Ania Strzępka Julia Niegowska
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
ze sposobem odżywiania.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Kierowanie twórczością w organizacji
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
CHARAKTERYSTYKA OSOBY WSPÓŁUZALEŻNIONEJ
Wykład VI Współczesne rozumienie anoreksji i bulimii
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Znaczenie Kogo dotyczy Objawy Typy Zwalczanie
PRZYCZYNY I SKUTKI NIEUZASADNIONEGO ODCHUDZANIA SIĘ
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
warsztaty dla rodziców
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zadawanie pytań.
czyli sposoby zdrowego stylu życia
Nadwaga Szymon Strzykała.
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
IDEALNA WAGA Ile powinien ważyć człowiek? Nie ma na to pytanie jednej, gotowej odpowiedzi. Są za to przeróżne wzorce i internetowe kalkulatory, podające.
Opracowała Agnieszka Balcerak
O korzeniach i skrzydłach…
Zdrowe Odżywianie.
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
w praktyce pedagogicznej
Co podać dziecku na talerzu ?
Złe nawyki żywieniowe.
Ankieta na temat agresji w szkole
Zdrowy styl życia.
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Problemy współczesnej młodzieży
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
ANOREKSJA.
Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Dlaczego warto się zdrowo odżywiać ?
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
przyczyny, przejawy, skutki, profilaktyka.
Zdrowy Tryb Życia.
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Dekalog zdrowego żywienia
1.Konserwanty w pożywieniu
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Badanie stresowe i profilaktyka
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
BĄDŹ AKTYWNYY! TRZYMAJ FORME! Około 60% Polaków deklaruje, że modyfikacja diety to najczęściej wprowadzana przez nich zmiana. Jednak tym, co przemawia.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
18/09/2016 Zdrowe odżywianie. 2 Coś o zdrowym odżywianiu Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Zmień złe nawyki na lepsze zamienniki.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Planowanie Twojego biznesu Forever
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Zapis prezentacji:

Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)

Leczenie – grupa (np 4 osoby z zaburzeniami jedzenia): Tydzień 1 – monitoring Podkreślenie trudności związanych ze zdecydowaniem się i podjęciem wyzwań jakie stawia leczenie Przekazanie informacji, że do tej pory zapewne większość osób wykazywała się niezrozumieniem i pytała czemu po prostu nie mogą tego przerwać. Tu wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nie można po prostu przerwać. Dziennik zawierający wszystko to co zjedzą i wypiją, też o objadaniu się i opróżnianiu. To będzie również użyte jako miara postępów leczenia. Instrukcja – notować dokładnie, ale nie próbować zmienić nawyków jedzenia ważenie się i zapisywanie wagi raz na tydzień

Tydzień 2 – bodźce i konsekwencje Dyskusja monitoringu z poprzedniego tygodnia Czy zauważyły czy jakieś sytuacje lub też rodzaje jedzenia jest bodźcem wyzwalającym objadanie się (na ogół potem wywiązuje się dyskusja, dlaczego jedzą – czego tak na prawdę chciałyby w zamian, np wsparcia od męża) Przygotowywanie listy innych aktywności, które można by użyć zamiast objadania się: pasywne są mniej skuteczne, również takie w których są bodźce skłaniające do objadania się są mniej skuteczne (np oglądanie TV) Terapeuta tłumaczy, że robiąc coś w zamian (1) człowiek nie objada się (2) przestaje koncentrować się na jedzeniu Przygotowanie planu wzorów regularnych posiłków: trzy główne posiłki i przekąski w 2-3 godziny po głównych posiłkach Sugestia, by stosować zaplanowane posiłki i nie jeść niezaplanowanych posiłków Terapeuta uprzedza, że mogą być zmiany w wadze – regularne posiłki mogą spowodować zmianę wagi o kg w górę

Tydzień 3: Myśli, odczucia i zachowania Dyskusja na temat zaburzeń myślenia – wydarzenia wzbudzają myśli które wzbudzają negatywne emocje po których następuje jedzenie Dyskusja jest oparta o odstępstwa od planu zrobionego we wcześniejszym tygodniu

Tydzień 4 – perfekcjonizm: myślenie nic lub wszystko Dyskusja o osobowościach i o tym jak podtrzymują one objadanie się W jakim stopniu te myśli oddają rzeczywistość/ Czy można sprawdzić ich prawdziwość i jak to sprawdzić?/Czy na prawdę będzie się całkowicie nieszczęśliwym do końca życia jeśli nie schudnie się 2 kg?/ Czy musisz być świetny we wszystkim co robisz – odpowiedzi są udzielane przez członków grupy

Tydzień 5 – zachowania asertywne Ćwiczenia asertywności w celu rozwiązywania konfliktów społecznych i obniżania dystresu związanego z kontaktami z innymi Tydzień 6 – obraz własnego ciała Identyfikacja przekonań o własnym ciele Dyskusja konieczności dotyczących posiadania niewielkich ilości tłuszczu w celu produkcji estrogenów; niskiego poziomu metabolizmu u kobiet (i jego obniżania przez dietę) Opisywanie co najmniej 5 rzeczy które podobają się tobie w twoim ciele (ćwiczenie – 1 cal mojego ciała) Dyskusja o tym, jak często jedzą

Tydzień 7 – Dieta i inne przyczyny objadania się Dyskusja na temat diety i jej roli w występowaniu objadania się Sugestia terapeuty by wprowadzić do diety wszystkie rodzaje produktów (w małych ilościach) i niczego sobie nie odmawiać. Wprowadzać to do zaplanowanych posiłków oraz planowanych przekąsek między posiłkami Informacja o bulimii – procesie i konsekwencjach Dyskusja sytuacji i historii rodzinne – trudne wydarzenia w rodzinie, ich wpływ na uczucia oraz objadanie się

Umiejętności rozwiązywania problemów Sposoby zauważania i rozwiązywania problemów zanim staną się one bardzo trudne do rozwiązania Dostrzeganie „ czerwonych flag” pojawiających się problemów Tydzień 9- Zdrowe ćwiczenie i zabezpieczenie przed nawrotem Korzyści ze zdrowego ćwiczenia; negatywne konsekwencje nadmiernego ćwiczenia Realizm w założeniu, że mogą powrócić okresy objadania się, zwłaszcza w okresach silnego stresu Rozróżnianie między chwilowym niepowodzeniem a nawrotem Tydzień 10 – Radzenie sobie z przyszłymi problemami Jak zabezpieczyć się przed objadaniem się: kontynuacja regularnych posiłków i unikanie głodzenia się Polecenie odpowiedniej literatury Ocena zmiany przekonań o sobie i zmiany wagi ciała (Tracy schudła o 2.5 kg) Tydzień 8 – rozwiązywanie problemów i redukcja stresu