Cele projektu CELE GŁÓWNE  Poszerzenie w iedzy o zjawiskach społecznych i interpersonalnych  Rozwój kompetencji interpersonalnych i intrapsychicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Zasady odbywania praktyk
"Nowoczesny Nauczyciel
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Zasady rekrutacji do Projektu „Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć…”
Warsztaty zawodoznawcze
SPOTKANIE INFORMACYJNE PŁATNE STAŻE
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Psarach realizuje dwuletni projekt systemowy na lata Praca się opłaca współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wspieramy budowanie marki
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Uniwersytet Rzeszowski
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Dolnośląski Klaster Energii Odnawialnej – jak praktycy pomagają gminom oszczędzać na energii Krzysztof Brzozowski Dolnośląski Klaster Energii Odnawialnej.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studiujesz – praktykuj.
LABORATORIUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Studiujesz – praktykuj! Program stażowy dla studentów WES
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Pedagogika, studia II stopnia
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Studiujesz – praktykuj!
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU „ZPR PWr-Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Wrocławskiej” współfinansowanego przez Unię Europejską, Europejski Fundusz.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Cele projektu CELE GŁÓWNE  Poszerzenie w iedzy o zjawiskach społecznych i interpersonalnych  Rozwój kompetencji interpersonalnych i intrapsychicznych  Nabycie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi programami informatycznymi i cyfrowymi  Poszerzenie umiejętności analizy danych jakościowych FORMY i SPOSOBY  zajęcia treningowe i warsztatowe w grupach interdyscyplinarnych  laboratoria  praca metodą projektu  wizyty studyjne, spotkania z praktykami

Kim jesteśmy? Instytut Psychologii oraz Instytut Socjologii Wydziału Nauk Społecznych UAM otrzymali dotacje na projekt LABORATORIUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój na lata , w ramach Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższymi organizowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Projekt obejmuje 2 edycje: pierwsza w roku akademickim , druga Kierownik projektu - prof. UAM, dr hab. Ryszard Cichocki- Instytut Socjologii Kierownik merytoryczny projektu - prof. dr hab. Lidia Cierpiałkowska – Instytut Psychologii

Do kogo adresowany jest projekt? Grupa docelowa projektu to 240 studentów (po 120 w roku akademickim 2016/17 i 2017/18) studiujących na ostatnich dwóch semestrach studiów dziennych I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na Wydziale Nauk Społecznych UAM z kierunków: Filozofia Kognitywistyka Kulturoznawstwo Praca Socjalna Psychologia Socjologia

Schemat projektu LKZ warsztat interpersonalny – budowanie umiejętności współpracy w zespołach interpersonalnych Profil ilościowy Profil społeczny Profil jakościowy Profil kliniczny warsztaty pisania projektu 2 wizyty studyjne u pracodawców prezentacja projektów przed przedstawicielami pracodawców 30h STUDENT WYBIERA DO REALIZACJI JEDEN PROFIL

Ścieżki realizacji projektu LKZ PROFIL ILOŚCIOWY Narzędzia technologiczne w badaniach sondażowych i ilościowych Moduły badawcze CADAS: CATI, CAWI, CAPI, PAPI, MOBI Parametry przebiegu realizacji badania Programowanie narzędzi badawczych Bazy danych i próby w badaniach ilościowych Obróbka danych sondażowych Analiza danych ilościowych: środowisko - Excel oraz pakiety "open" Analiza danych ilościowych: środowisko - SPSS Analiza danych ilościowych: środowisko - CADAS Raportowanie badań ilościowych Narzędzia technologiczne w badaniach sondażowych i ilościowych Moduły badawcze CADAS: CATI, CAWI, CAPI, PAPI, MOBI Parametry przebiegu realizacji badania Programowanie narzędzi badawczych Bazy danych i próby w badaniach ilościowych Obróbka danych sondażowych Analiza danych ilościowych: środowisko - Excel oraz pakiety "open" Analiza danych ilościowych: środowisko - SPSS Analiza danych ilościowych: środowisko - CADAS Raportowanie badań ilościowych Zadania praktyczne w formie projektowej 96h 24h wizyty studyjne 10h Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Limit miejsc 30 osób Opiekun dr hab. Piotr Jabkowski Opiekun dr hab. Piotr Jabkowski

Ścieżki realizacji projektu LKZ PROFIL JAKOŚCIOWY Narzędzia technologiczne w marketingu i jakościowych badaniach rynku Moduły badawcze CADAS Focus Board: FGI, IDI Jakościowe narzędzia badawcze Realizacja badań jakościowych CADAS Focus Board - organizacja IDI CADAS Focus Board - organizacja FGI CADAS Focus Board - realizacja badań Analiza danych jakościowych: środowisko - NVIVO Analiza danych jakościowych: środowiska "open" Raportowanie badań jakościowych Narzędzia technologiczne w marketingu i jakościowych badaniach rynku Moduły badawcze CADAS Focus Board: FGI, IDI Jakościowe narzędzia badawcze Realizacja badań jakościowych CADAS Focus Board - organizacja IDI CADAS Focus Board - organizacja FGI CADAS Focus Board - realizacja badań Analiza danych jakościowych: środowisko - NVIVO Analiza danych jakościowych: środowiska "open" Raportowanie badań jakościowych Zadania praktyczne w formie projektowej 96h 24h wizyty studyjne 10h Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Limit miejsc 30 osób Opiekun prof. UAM, dr hab. Ryszard Cichocki Opiekun prof. UAM, dr hab. Ryszard Cichocki

Ścieżki realizacji projektu LKZ PROFIL SPOŁECZNY Warsztat koncentracji i dekoncentracji na sobie. Rozwijanie umiejętności samoobserwacji i monitorowania własnych doświadczeń. Trening umiejętności społecznych Warsztaty pisania projektu Warsztat koncentracji i dekoncentracji na sobie. Rozwijanie umiejętności samoobserwacji i monitorowania własnych doświadczeń. Trening umiejętności społecznych Warsztaty pisania projektu Zadania praktyczne w formie projektowej 50h 18h wizyty studyjne 12h Zastosowanie nowoczesnych technologii we wspomaganiu uczenia się i nauczaniu Trening umiejętności w zakresie poradnictwa psychologicznego Trening umiejętności animacji i aktywizacji grup i organizacji Zastosowanie nowoczesnych technologii we wspomaganiu uczenia się i nauczaniu Trening umiejętności w zakresie poradnictwa psychologicznego Trening umiejętności animacji i aktywizacji grup i organizacji 50h Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Studenci 3 i 5 roku wszystkich kierunków WNS Limit miejsc 30 osób Opiekun prof. UAM, dr hab. Błażej Smykowski Opiekun prof. UAM, dr hab. Błażej Smykowski

Ścieżki realizacji projektu LKZ PROFIL KLINICZNY Warsztat koncentracji i dekoncentracji na sobie. Rozwijanie umiejętności samoobserwacji i monitorowania własnych doświadczeń. Trening umiejętności społecznych Warsztaty pisania projektu Warsztat koncentracji i dekoncentracji na sobie. Rozwijanie umiejętności samoobserwacji i monitorowania własnych doświadczeń. Trening umiejętności społecznych Warsztaty pisania projektu Zadania praktyczne w formie projektowej 50h 18h wizyty studyjne 12h Warsztat pomocy okołoporodowa Warsztat pomocy osobom starszym Warsztat pomocy osobom z chorobą nowotworową Warsztat pomocy okołoporodowa Warsztat pomocy osobom starszym Warsztat pomocy osobom z chorobą nowotworową 50h Studenci 5 roku kierunku psychologia Studenci 5 roku kierunku psychologia Limit miejsc 30 osób Opiekun Prof. dr hab. Lidia Cierpiałkowska Opiekun Prof. dr hab. Lidia Cierpiałkowska

Kto prowadzi zajęcia w ramach LKZ? Interdyscyplinarny zespół składający się z ekspertów w obszarach konkretnych kompetencji - pracownicy naukowi, praktycy i przedstawiciele pracodawców. Przykładowo: PRACOWNICY UAM: PRAKTYCY: Dr M. Michalak: Uniwersytet Medyczny Poznań Dr A. Siatkowski: Instytut Badań Innowacyjnych Mgr R. Pawłowski: Pactor Badania Społeczne Dr M. Wojciechowska: Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny UM w Poznaniu, nauka o zdrowiu Mgr A. Frączek: trener i psychoterapeuta, współ. z Oś. Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów Mgr I. Jóźwiak: psychoterapeuta i trener, współ. z Oś. Zdrowia Psychicznego Ponadto, na każdym kierunku studiów objętych wsparciem w ramach projektu, przewidziano zajęcia warsztatowe, prowadzone przez wysoko wyspecjalizowaną kadrę oraz przedstawicieli PRACODAWCÓW. Prof. dr hab. L. Cierpiałkowska Prof. UAM, dr hab. R. Cichocki Prof. UAM dr hab. B. Smykowski Dr hab. P. Jabkowski Dr D. Górskadr hab. J. Isanski Dr E. Sorokodr P. Cichocki dr M. Marszałdr J. Kubera dr A. Rosińskadr Ł. Rogowski dr T. Pasikowskidr A. Figiel dr D. Rosińskidr M. Kokociński dr P. Klekadr A. Jeran dr P. ŁupkowskiMgr W. Nowak PSYCHOLOGIA SOCJOLOGIA

Gdzie odbywać się będą wizyty studyjne? Przykładowa* lista placówek, w których odbywać się będą wizyty studyjne: PROFIL KLINICZNY: ● Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny UM w Poznaniu ● Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu ● Prywatny ośrodek opieki nad osobami starszymi PROFIL SPOŁECZNY: ● Działy Kariery/ HR: Solaris i Volskwagen - Poznań ● Dział Zarządzania Centrum Nauki Kopernik – Warszawa PROFIL ILOŚCIOWY i JAKOŚCIOWY: ● Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju – Warszawa *w trakcie realizacji projektu oferta placówek może ulec zmianie.

Rekrutacja na I edycję Termin naboru od 1 czerwca do 31 sierpnia 2016r. Liczba uczestników projektu 120 os. dokumenty: formularz zgłoszeniowy: na stronie projektu lub w sekretariacie IP NABÓR: kandydaci będą przyjmowani na poszczególne profile, zgodnie z przyjętymi wskaźnikami dla profili wg zasad: ● bezwzględne pierwszeństwo osoby niepełnosprawne* ● średnia z ostatniego roku powyżej (egzaminy i zaliczenia) ● zaangażowanie w rozwój uczelni tj. koła naukowe, samorząd studentów itp. ● uczestnictwo w projektach naukowych, publikacje/konferencje Zgłoszenia formalnie poprawne, ale o zbyt niskiej liczbie pkt. umieszczane będą na liście rezerwowej. Po etapie oceny zawarte zostaną z uczestnikami umowy dotyczące charakteru wsparcia * Wymogiem przyznania punktów w danym kryterium będzie przedłożenie dokumentów poświadczających status..

Zasady uczestnictwa Trzy główne zasady, których celem jest stworzenie warunków powodzenia projektu  Zasada wytrwałości  Zasada zaangażowania  Zasada udziału w badaniach oceniających kompetencje na wejściu i na wyjściu z projektu

Zajęcia kończą się uzyskaniem certyfikatu nabytych kompetencji Udział w projekcie jest bezpłatny, finansowany z EFS i trwa rok akademicki

Instytut Psychologii ul. A. Szamarzewskiego 89 AB Poznań Tel /2102 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W PROJEKCIE