Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 – 015017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Dwujęzyczność, CLIL, EMILE - próba definicji
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
MOŻLIWE WYJAZDY w ramach Programu Erasmus dla studentów KPSW 1. Na część studiów: z reguły na okres jednego semestru, bez wydłużenia czasu studiów 2. Na.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 im. Stefana Garczyńskiego W Zbąszyniu.
ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Program Erasmus: program Komisji Europejskiej wspierający wyjazdy studentów za granicę na część studiów i na praktykę. W obecnym kształcie: do 2014 roku.
compulsory full-time education
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Projekt Comenius Regio
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
System edukacji w Polsce
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
Harmonogram.
CLIL LONDYN.
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Międzynarodowa klasa;-)
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Edyta Jasińska Joanna Wieremiejuk
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –

 Skrót CLIL pochodzi od słów Content and Language Integrated Learning - czyli zintegrowane kształcenie przedmiotowo – językowe.  CLIL to dwuogniskowe podejście edukacyjne, w którym język obcy używany jest do uczenia zarówno treści przedmiotowych jak i języka.  Przedmioty takie jak nauki ścisłe, matematyka i geografia nauczane są w języku obcym, jednocześnie promując uczenie się samego języka obcego.

 do nauczycieli szkół podstawowych pragnących zgłębić wiedzę nt. metodologii CLIL,  do szkół podstawowych chcących podnieść jakość oferty edukacyjnej,  do instytucji kształcących nauczycieli,  do uczniów, studentów, rodziców, wydawców, naukowców zainteresowanych tematem CLIL

 Promuje użycie metodologii CLIL (dotychczas powszechnej w szkołach średnich) w szkołach podstawowych,  Zbiera informacje o użyciu metodologii CLIL w szkołach podstawowych, jak również o trudnościach napotykanych przez nauczycieli pracujących tą metodą,  Gromadzi i poszerza bazę Otwartych Zasobów Edukacyjnych w dziedzinie CLIL.

 Centrum Językowe w Todi (Włochy), : (główny kontrahent)  Szkoły partnerskie  Direzione Didattica, Todi (Włochy),  Direzione Didattica Aldo Moro of Terni, Terni (Włochy),  Scoala Gimnaziala Alexandru Davila, (Rumunia),  Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto, Fundão (Portugalia),  Partnerzy  Instituto Politécnico de Castelo Branco, Castelo Branco (Portugalia),  Universitatea din Pitesti, Pitesti (Rumunia),  Uniwersytet Łódzki, Łódź (Polska),  Giunti O.S. Organizzazioni Speciali, Florence (Włochy),

C4C przeprowadzi:  ankietę najnowszych użyć metody CLIL w szkołach podstawowych oraz dobrych praktyk i trudności napotykanych przez nauczycieli;  analizę bazy internetowej Otwartych Zasobów Edukacyjnych (Open and Educational Resources OERs) związanych z metodą CLIL do wykorzystania w szkołach podstawowych.

Na podstawie wyników ankiety i analizy Otwartych Zasobów Edukacyjnych projekt C4C opracuje:  wytyczne rozwoju i użycia metody CLIL w szkołach  materiały i plany lekcji do nauczania przyrody, matematyki i geografii w języku angielskim w szkołach podstawowych  przewodnik po tych tematach  E-kurs przeznaczony dla nauczycieli – jak używać metodologię CLIL w szkołach podstawowych.

klasa 2D z p. Moniką Karkusińską i p. Anną Kozicką klasa 3A z p. Agnieszką Jakubczak

Klasa 3C z p. Agnieszką Jasińską klasa 5B z p. Iwoną Wawrzyńczak i p. Małgorzatą Hatalą-Janus

 na stronie internetowej projektu:  na stronie internetowej naszej szkoły:  na naszym profilu facebookowym: 2a-Podstawowa-nr- 199/