OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ C1 Zajęcia wprowadzające mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Reforma programowa w oświacie.
Bezpieczeństwo państwa
T: Cele zadania i organizacja Obrony Cywilnej.
PRZYGOTOWALI JACEK ŻBIKOWSKI MICHAŁ PAJDA
Liceum ogólnokształcące – profil strażacki 3 lata nauki
OBRONA CYWILNA W POLSCE
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
bezpieczeństwo państwa
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
ZADANIA OBRONY CYWILNEJ I OCHRONY LUDNOŚCI
Opracował J. Stryjkowski
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
BIURO BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Ewakuacja ludności i zwierząt z terenów zagrożonych
Szkolenie aktywu związkowego
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
OBRONA CYWILNA Pod pojęciem obrony cywilnej, ochrony ludności należy rozumieć zapewnienie bezpieczeństwa ludziom, ich mieniu i środowisku przed wypadkami.
„Obrona Cywilna w Polsce”
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
Program Błękitnej Tarczy-nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa zbiorów i użytkowników bibliotek naukowych Krzysztof SAŁACIŃSKI Zastępca Dyrektora Biura.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
Samorząd Uczniowski.
T EMATY REFERATÓW ORAZ PRAC PROJEKTOWYCH Z BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Ewa Wolska-Liśkiewicz Leszek Baran C2.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Cele zadania i organizacja
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń
Organizacja, zasady oraz przykładowa tematyka szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony JAKUB STASZEWSKI.
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
Terroryzm we współczesnym świecie kryteria zaliczenia ćwiczeń mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
EDUKACJA OBYWATELSKA DLA BEZPIECZEŃSTWA. PROFILAKTYKA PRZECIW ZAGROŻENIOM. PRZYGOTOWANIE EDUKACYJNE I SPRAWNOŚCIOWE OBYWATELI NA WYPADEK WYSTĄPIENIA ZAGROŻEŃ.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ PROJEKT mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Ochrona a obrona cywilna
Planistyczne działania wspierające.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Podstawy Prawne Funkcjonowania OSP
„Terroryzm (…) to planowane i zorganizowane działania pojedynczych osób lub grup, skutkujące naruszeniem istniejącego porządku prawnego, podjęte w celu.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Komunikacja Interpersonalna
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Wstęp do nauki o państwie i polityce
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Podstawowe działania ratownicze
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ C1 Zajęcia wprowadzające mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz

EFEKTY KSZTAŁCENIA Lp.Opis przedmiotowych efektów kształcenia Po zaliczeniu przedmiotu student w zakresie WIEDZY potrafi P_W01 zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczące prawnych i organizacyjnych aspektów ochrony ludności Po zaliczeniu przedmiotu student w zakresie UMIEJĘTNOŚCI potrafi P_U01 analizować przyczyny i przebieg procesów oraz zjawisk społecznych mających wpływ na bezpieczeństwo cywilne P_U02 prognozować zagrożenia społeczne występujące w wymiarze lokalnym i międzynarodowym, związane z ochroną ludności cywilnej

ZALICZENIE ĆWICZEŃ Aktywność na zajęciach:  Prezentacja wykonana według podanych wymogów (8 wystąpień)  Aktywność na zajęciach – notatki z wystąpień koleżanek/kolegów  „Wejściówki” z poprzednich zajęć „końcówki” na podsumowanie bieżących  Średnia z ocen cząstkowych to ocena końcowa  Niezaliczenia ćwiczeń w ramach aktywności – kolokwium w terminie POPRAWKOWYM!!!

WYSTĄPIENIA  prezentacja multimedialna – ocena zależy od sposobu jej prezentacji i jej opracowania graficznego, notatek, przypisów etc…  pierwszy slajd z tytułem i autorem referatu  opracowanie graficzne plus notatki (tekst, odsyłacze, przypisy…..) np. Na potrzeby referatu przyjąłem następującą definicje terroryzmu: terroryzm to różnie umotywowane, najczęściej ideologicznie, planowane i zorganizowane działania pojedynczych osób lub grup, podejmowane z naruszeniem istniejącego prawa w celu wymuszenia od władz państwowych i społeczeństwa określonych zachowani i świadczeń, często naruszające dobra osób postronnych; działania te są realizowane z całą bezwzględnością, za pomocą różnych środków (nacisk psychiczny, przemoc fizyczna, użycie broni i ładunków wybuchowych), w warunkach specjalnie nadanego im rozgłosu i celowo wytworzonego w społeczeństwie lęku [1].  ostatni slajd – wykaz źródeł  prezentacja przesłana najpóźniej 4 dni przed zajęciami (uwaga na plagiaty!) na adres:

Lp.TREŚCI KSZTAŁCENIA REALIZOWANE W RAMACH ĆWICZEŃ C Informacje wprowadzające. C Ochrona a obrona cywilna. Warunki niezbędne dla przetrwania ludności. Bezpieczeństwo medyczne, żywnościowe oraz socjalne. Łańcuch przeżycia. Projekt ustawy o ochronie ludności – 1 osoba - Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych - 1 osoba C Rola administracji publicznej i samorządowej w zakresie ochrony ludności - 1 osoba - Podmioty i służby właściwe w systemie ratownictwa ludności. Rola, zadania, uprawnienia i kompetencje. Znaczenie organizacji pozarządowych - 1 osoba C Edukacja obywatelska dla bezpieczeństwa. Profilaktyka przeciw zagrożeniom. Przygotowanie edukacyjne i sprawnościowe obywateli na wypadek wystąpienia zagrożeń - 1 osoba - Sposoby indywidualnej i zbiorowej ochrony ludności - ewakuacja ludności, przygotowanie pomieszczeń ochronnych. Wykrywanie zagrożeń, informowanie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach. Zasady zachowania się ludności w przypadku zagrożeń skażeniami chemicznymi, biologicznymi i promieniotwórczymi – 2 osoba C Ochrona żywności, wody, płodów rolnych, pasz i zwierząt gospodarskich przed skażeniami i zakażeniami. Organizacja zaopatrzenia w wodę w warunkach ograniczonych dostaw lub skażeń ujęć wody - 1 osoba C Zaliczenie