GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Elementy systemu zarządzania urzędów
Platforma Informacji Medycznych

projekt poprawy jakości 2005
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Adam Walicki - 30 września 2010
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Koncepcja modernizacji
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
ManageEngine Forum 2015.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Warszawa.
Polityka, strategie i regulacje w zakresie efektywności energetycznej MINISTERSTWO ENERGII Kraków, dn. 30 marca 2016 r.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota Kwiek – Auditor Wiodący IMQ Kraków 19 marca 2014

GROUP System zarządzania wg ISO 9001 ISO 9001 jest standardem stosowanym w 190 państwach, Wydano już ponad 1,5 mln certyfikatów news_archive/news.htm?refid=Ref1825

GROUP Zasięg globalny Systemy zarządzania jakością według normy ISO 9001 są wdrażane w szpitalach w: Turcji, Hiszpanii, Holandii, USA, Włoszech, Holandii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Szwecji, Malezji, Chinach……….

GROUP Korzyści według badań (EBSCO) W USA stosowanie norm ISO przyczynia się do redukcji kosztów i poprawy funkcjonowania sfery organizacyjnej Udaje się zmniejszyć liczbę dokumentów !!! W Holandii stwierdzono poprawę bezpieczeństwa pacjentów

GROUP Korzyści według badań Dzięki systemom jakości lepiej nadzoruje się procesy zewnętrzne, co powoduje obniżenie kosztów złej jakości. Poprawę satysfakcji klientów zawdzięcza się bardzo rygorystycznemu stosowaniu podejścia procesowego. W szpitalach dużo uwagi powinno poświęcać się doskonaleniu procesów, ich poprawnej identyfikacji, monitorowaniu, wyznaczaniu wskaźników.

GROUP c. d W obszarach typowo medycznych SZJ pozwalają na uporządkowanie procesów obsługi klienta, wzmacniają nadzór nad zapisami, dokumentami. Wzmacniają świadomość jakości i przyczyniają się do dalszego doskonalenia jakości - jako wartości organizacyjnej.

GROUP ZALETY Możliwość tworzenia- systemy partycypacyjnie (system nie jest narzucony) Możliwość łatwej integracji (Kontrola zarządcza 80%, SZŚ-70%) „System działa, tak jak klocki lego” (implementacja: ISO 27799:2010- Informatyka w ochronie zdrowia, 10001:2009- Zarządzanie jakością -- Zadowolenie klienta ISO 10014:2008, Zarządzanie jakością - Wytyczne do osiągania korzyści finansowych i ekonomicznych…)

GROUP ZALETY Systemy znormalizowane są podstawą modeli doskonałości (MBQA i EFQM, EDQA, CAF … Teraz takie modele są niezwykle popularne w szpitalach i skuteczne! SZJ wg. ISO- podstawą TQM, Lean (ze względu na podejście procesowe )

GROUP c. d Systemy wzmacniają nadzór nad dokumentami, zapisami, infrastrukturą, ludźmi, procesami usług medycznych Obejmują analizę danych Czy systemy są idealne?

GROUP SZJ a akredytacja SZJ wg. ISO jest systemem komplementarnym… Organizacje, które wdrożyły SZJ ze względu na ład organizacyjny szybko wdrażają inne wymagania. Świadczy o tym przykład wielu szpitali

GROUP System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy System zarządzania bezpieczeństwem informacji System zarządzania środowiskowego System zarządzania jakością EN-ISO 9001 EN-ISO OHSAS ISO/IEC ZNORMALIZOWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA

GROUP „system zarządzania energią” oznacza zbiór wzajemnie powiązanych lub wzajemnie oddziałujących elementów planu, który wyznacza cel w zakresie efektywności energetycznej oraz określa strategię osiągnięcia tego celu; DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2012/27/UE z dnia 25 października 2012 r. w sprawie efektywności energetycznej Do 5 grudnia 2015: audyt energetyczny, lub system zarządzania energią, lub system zarządzania środowiskowego z elementami efektywności energetycznej (ISO )

GROUP Polityka BHP i środowiskowa Planowanie Wdrażanie i funkcjonowanie Sprawdzanie I działania korygujące Przegląd zarządzania Ciągłe doskonalenie PDCA + SYSTEM PROAKTYWNY

GROUP Wymierne efekty (na podstawie doświadczeń z wdrożeń w szpitalach) zgodność z przepisami prawnymi optymalizacja działań proekologicznych i w zakresie poprawy bezpieczeństwa odpowiedzialność dostawców i podwykonawców

GROUP Wymierne efekty (na podstawie doświadczeń z wdrożeń w szpitalach) jednoznacznie przypisana odpowiedzialność i uprawnienia narzędzia analizy sytuacji i rozwiązywania problemów świadomość i zaangażowanie pracowników

GROUP Przedstawicielstwo IMQ w Polsce ul. Kraszewskiego 36, Kraków DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ