Prezentacja projektu
Usytuowanie inwestycji:
Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo. Podstawowe dane techniczne: długość trasy ca 2500 m, długość peronów m, przystanki na trasie : Os. Lecha, Piaśnicka, Kurlandzka, Centrum Handlowe M1, Szwajcarska, pętla Franowo. Przebieg trasy jest zgodny z zapisami zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania opracowanym przez Miejską Pracownię Urbanistyczną Urzędu Miasta Poznania.
Cele projektu: Połączenie nowej zajezdni na Franowie z istniejąca siecią tramwajową, Poprawa i rozwój funkcjonowania infrastruktury technicznej, Poprawa sprawności całego systemu komunikacji publicznej w Poznaniu, co przyczyni się do polepszenia obsługi pasażerskiej związanej z EURO 2012, Obsługa komunikacyjna terenów położonych wzdłuż ul. Piaśnickiej i ul. Kurlandzkiej oraz centrum handlowego M1 i IKEA poprzez szybkie i bezkolizyjne połączenia komunikacją szynową przedmiotowych rejonów z centrum miasta.
Finansowanie zadania Szacunkowy koszt całkowity: zł Budżet Miasta Poznania zł UE/WRPO zł * * Zgodnie z Umową o dofinansowanie z dnia r.
Wizualizacja przystanku podziemnego przy ul. Piaśnickiej
Projektowany węzeł rozjazdowy Os. Lecha (obecnie pętla Os. Lecha)
Projektowana pętla tramwajowo- autobusowa na Franowie (widok od strony ul. Folwarcznej)