Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna, 23.05.2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
niemiecki z ekonomią w tle
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
dr inż. Grzegorz Wojtenko
Bankowość Mobilna.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
MoBILET - Twój bilet w komórce Prezentacja Systemu.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
KARTY BANKOWE.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Bezpieczeństwo wielkoskalowych imprez masowych oraz ruchu dużych mas ludności z zachowaniem pełnej prywatności danych osobowych cyfrowo zabezpieczona biometryczna.
Ogólnokrajowa karta miejska
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Pieniądz Elektroniczny
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Internetowego Biura Rachunkowego
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Prezentacja systemu. System elektronicznej dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz opłat w strefach płatnego parkowania. Sprawdzone.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Bezpieczeństwo cloud computing FAKTY I MITY Beata Marek, cyberlaw.pl Beata Marek, cyberlaw.pl Kancelaria w chmurze, Kancelaria w chmurze, 19.X X.2012.
14 dni do wejścia w życie nowej taryfy biletowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Urządzenia do obsługi kart
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap.
Informacja o wdrożeniu systemu PEKA PIERWSZY TYDZIEŃ Dane, problemy i podjęte działania naprawcze Poznań, 8 lipca 2014.
Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Systemy operacyjne W projekcie brali udział Rabiniak Mateusz, Marek Mycek Damian Kostecki, Piotr Dojlido.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
materiały dla uczestników
Program Operacyjny Polska Wschodnia
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
OGÓLNOPOLSKA SIEĆ EDUKACYJNA
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

500 tysięcy – planowana ilość użytkowników Dla użytkowników POZNAŃSKIEJ AGLOMERACJI miasto Poznań oraz Powiat Poznański łącznie ok mieszkańców ilość „użytkowników” – 1 milion? wydawana bezpłatnie Podstawowe informacje o projekcie 2 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Łączny koszt inwestycji: 43,2 mln zł Dofinansowanie z EFRR 85% kosztów kwalifikowalnych (netto) 29,6 mln zł (ca 83% z 35 mln zł) Informacje finansowe 3 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Organizacyjnie i technicznie Infrastruktura komunikacyjna transport publiczny parkingi (strefa, buforowe) Jednostki miejskie punkty akceptacji płatności kontrola dostępu programy lojalnościowe i rabatowe Miasta, gminy punkty doładowania punkty akceptacji płatności programy lojalnościowe Koordynacja działań 4 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

otwartość systemu – uniezależnienie się od jednego dostawcy; modularna budowa pozwoli na rozbudowę / wymianę poszczególnych elementów bez wpływu na całość systemu, prostota i szybkość obsługi – posługiwanie się samą kartą, jak i resztą systemu (np. doładowanie aplikacji płatniczej, zakup biletu, przedłużenie ważności podpisu elektronicznego) musi być na tyle intuicyjne, aby nie stwarzało to problemu, akceptowalność karty – pełna akceptowalność karty na całym obszarze aglomeracji, wysoki poziom bezpieczeństwa – potwierdzony odpowiednimi certyfikatami. Wymagania 5 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

innowacyjność – wykorzystanie najnowszych dostępnych technologii, zgodność ze światowymi standardami – tam, gdzie jest to możliwe wykorzystane zostaną rozwiązania sprawdzone i ogólnie przyjęte na świecie, wielosystemowość - oprogramowanie dla użytkownika karty musi pracować pod wieloma systemami operacyjnymi. Minimum to praca pod systemem Windows i Linux, mile widziany Mac OS, powszechność – karta musi być powszechnie akceptowalna. Dlatego rezygnujemy z wdrożenia systemu zamkniętego na rzecz standardów akceptowanych na całym świecie. Wymagania (2) 6 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Bilet komunikacji publicznej Elektroniczna aplikacja płatnicza Bilet w Strefie Płatnego Parkowania Podpis elektroniczny Identyfikator cyfrowy Kontrola Dostępu Funkcjonalność 7 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

transport publiczny – jednoczesna obsługa biletów okresowych różnych przewoźników aglomeracyjnych, identyfikator cyfrowy – może być wykorzystany przez wszystkie gminy do komunikacji i uwierzytelniania mieszkańców, aplikacja płatnicza – funkcjonalność zbliżona do karty płatniczej. PEKĄ kupimy zarówno bilet jednorazowy, zapłacimy za zakupy w sklepie – tak jak standardową kartą płatniczą, obsługa osób bezrobotnych – pozwoli na szybszą identyfikację i obsługę mieszkańców aglomeracji przez Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu. Aglomeracyjność projektu 8 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

2007 listopad - początek przygotowań pilotażu 2008 luty - zgłoszenie zbioru danych projektu PEKA do GiODO 2008 listopad – wydanie pierwszych kart 2009 grudzień – „zakończenie” pilotażu Łączna liczba wydanych kart w pilotażu Koszt pilotażu – zł Doświadczenie – BEZCENNE !!! Pilotaż projektu PEKA 9 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Koordynacja prac i modyfikacja m.in.: systemu kontroli dostępu w UMP, systemu informatycznego obsługującego sale sesyjne, przygotowanie procesu personalizacji przez Politechnikę Poznańską, uzgodnienia z MPK i Politechniką Poznańską sposobu wymiany danych, zebranie aktualnych danych (zdjęć !!!) przyszłych użytkowników. Certyfikowanie nośnika jako bezpieczne urządzenie w KIR Pilotaż – co było do zrobienia 10 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Kontrola fizyczna we wszystkich oddziałach UMP i wybranych jednostkach, Szyfrowanie poczty elektronicznej i danych na dyskach, Pełna obsługa sal sesyjnych za pomocą karty Dostęp i kontrola wydruku Bezpieczny podpis dla wybranych pracowników. Dostęp do wewnętrznej sieci WiFi Bilet komunikacji miejskiej Karta biblioteczna Pilotaż - funkcjonalność 11 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

badania ankietowe Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe co chcemy dać mieszkańcom = co mieszkańcy chcą dostać? pilotaż badań luty / marzec 2009 weryfikacja narzędzia badawczego zasadnicze badania - kwiecień / maj 2009 ankieterzy moderowana dyskusja powtórzenie badań - luty Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (1) Stosunek respondentów do korzystania z karty PEKA duże zainteresowanie kartą jedynie grupa uczniów oraz emerytów była nieznacznie bardziej niechętna ewentualnemu korzystaniu z karty 14 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (2) Deklarowana częstotliwość korzystania z karty PEKA „Respondenci często deklarują sporadyczne korzystanie z karty, co może być spowodowane niechęcią znacznej części społeczeństwa do nowinek technologicznych, w przypadku gdy istnieje wiele “starych”, sprawdzonych narzędzi (papierowe bilety, gotówka) służących codziennemu funkcjonowaniu człowieka.” niezwykle istotnym elementem realizacji projektu PEKA jest odpowiednie przygotowanie kampanii promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej zarazem. 15 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (3) Deklarowana częstotliwość wykorzystania karty PEKA jako karty płatniczej Duże zainteresowanie - 82% 16 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (4) Deklarowana częstotliwość wykorzystania karty PEKA jako biletu jednorazowego Wraz z wzrostem wieku, a tym samym stanem posiadania chęć do korzystania z biletu jednorazowego spada, jednak zainteresowanie tą funkcją pozostaje stale na wysokim poziomie. 17 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (5) Deklarowana częstotliwość wykorzystania karty PEKA jako biletu okresowego 18 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (6) Deklarowana częstotliwość wykorzystania karty PEKA jako biletu/karty parkingowej Oczywisty jest niski poziom zainteresowania tą usługą wśród osób niepełnoletnich, jako osób niezmotoryzowanych. 19 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (7) Posiadanie karty płatniczej a chęć korzystania z karty PEKA tylko nie kolejny PIN i konto! mam więcej kart ale z nich nie korzystam 20 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Badania ankietowe (8) Deklarowana częstotliwość wykorzystania karty PEKA jako karty lojalnościowej powyżej 26 roku życia, zdecydowanie większe zainteresowanie tą funkcją występuje wśród kobiet niż wśród mężczyzn 21 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

co chcemy dać mieszkańcom ≠ co mieszkańcy chcą dostać Nie wprowadzamy własnego systemu płatności Odwróćmy system większość funkcji to płatności stwórzmy sieć akceptacji kart płatniczych Wydawanie kart tylko jedna wizyta w wybranym punkcie Aktualizacja danych masz identyfikator cyfrowy – zrób to zdalnie! propagacja danych do innych systemów Przemodelowanie projektu 22 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

transport publiczny strefa parkowania aplikacja płatnicza programy lojalnościowe cyfrowy identyfikator Dla użytkownika badanie potoków pasażerskich lepsze promowanie e-usług łączenie usług ad hoc oszczędność jednolita baza użytkowników Dla miast/gmin Funkcjonalność – dla kogo? 23 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Funkcjonalność podpis elektroniczny podpis elektroniczny karta płatnicza bilet komunikacyjny kontrola dostępu karta biblioteczna karta parkingowa identyfikator program lojalnościowy 24 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Funkcjonalność podpis elektroniczny karta płatnicza bilet komunikacyjny kontrola dostępu karta biblioteczna karta parkingowa identyfikator program lojalnościowy 25 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

transport publiczny Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Płatności zbliżeniowe 1.Klient widzi kwotę do zapłaty na wyświetlaczu 2.Przykłada kartę zbliżeniową do czytnika 3.Czytnik potwierdza transakcję na wyświetlaczu Czas transakcji: średnio od 2 do 8 sekund! 27 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Transport publiczny Jednoczesna obsługa różnych biletów na jednej karcie płatność aplikacją (?!?) bilety okresowe bilety jednorazowe w tym system check in – check out 28 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Terminal w autobusie podmiejskim Łatwość obsługi / Szybkość działania Niezawodność / Wysokie Bezpieczeństwo Niskie koszty utrzymania 29 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Terminal w autobusie (2) 30 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna, Obsługuje „zwykłe” i zbliżeniowe karty płatnicze Terminal montowany przy kierowcy, czytnik dla pasażera Łączność GPRS / CDMA Wydruk paragon/bilet

Terminal w autobusie (3) 31 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna, system check-in check-out kasownik/terminal przy każdym wejściu

System check-in / check-out Przygotowanie do obsługi nowego modelu biletowego - system check-in / check-out elektroniczne bilety jednorazowe opłata pobierana jest jedynie za faktycznie przebytą trasę kwota pobrana nie będzie większa niż za bilet całodniowy (system dobiera lepszą taryfę dla pasażera) całkowita anonimowość potoki pasażerskie 32 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Transport publiczny Bezpieczne i szybkie rozliczanie przepływów pieniężnych między przewoźnikami Integralność danych System doładowań i obsługi klientów internet obecne punkty przewoźników gminnych oraz ZTM punkty obsługi w bankach infrastruktura PKP i PKS 33 Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,

Radosław Frankowski Warsztaty: Szczecińska Karta Metropolitalna,