Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata 2001-2010 Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przemysław Skoczyński
Advertisements

KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
31 Maja Światowy Dzień Bez Papierosa
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
W dzisiejszym numerze wyjątkowo więcej treści popularno naukowych m.in. : co to Unia Europejska ? zalety energii odnawialnej przyczyny śmierci na drodze.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Europejska polityka transportowa na 2010r.
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
FAKTY. FAKTY DZIECI UMIERA CODZIENNIE Z GŁODU.
Prędkość i hamowanie.
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Wypadki drogowe z udziałem motocyklistów
Zarządzanie kredytami i należnościami
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Dr Artur Gruszczak Centrum Europejskie Natolin /
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Marek Litwin, Warszawa r.
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Czym jest zdrowie?.
Założenia i cele Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020 Dokument przyjęty przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uchwałą.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Film Wybory do Europarlamentu OdtwórzOdtwórz.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Głód Na Świecie Paulina Łyzińska 2LB.
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
WPROWADZENIE 1. WSKAŹNIKI WYPADKOWE W POLSCE Na drogach Polski rokrocznie notowanych jest kilkadziesiąt tysięcy wypadków drogowych. W wypadkach drogowych.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Przewożenie osób w pojazdach Lublin, dnia 19 października 2015 roku.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
ŚWIAT I POLSKA PRZED NOWYMI WYZWANIAMI KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Koniunktura i handel światowy. Podstawowe tendencje Juliusz Kotyński.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 1: Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny Aktualizacja 2014: mł. bryg.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zapis prezentacji:

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Otwarta 10 grudnia 2002 Program opracowano na zamówienie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, Przewodniczącego Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (umowa nr TS1 BRD 5/ z dnia 23 maja 2000 r.)

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że na drogach świata co 30 sekund ginie jeden człowiek! Rocznie jest to 1 milion osób, a aż 50 milionów doznaje obrażeń. W krajach Unii Europejskiej rocznie ginie 42 tys. osób, w Polsce prawie 6 tys.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Pojazdy samochodowe na świecie Zabici w wypadkach drogowych na świecie

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że w 2020 roku liczba śmiertelnych ofiar dojdzie do 2 mln, a wypadki drogowe, znajdujące się na 9 pozycji największych zagrożeń zdrowia i życia, znajdą się na 3, tuż po chorobach serca i nerwicach.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Katastrofa samolotu pasażerskiego wywołuje gwałtowną reakcję społeczeństwa i władz, a zwłaszcza mediów, jakiej nie wywołują pojedyncze wypadki drogowe. Tymczasem na drogach zaledwie w ciągu tygodnia ginie tyle osób, ile w jednej katastrofie lotniczej.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Roczne straty powodowane wypadkami drogowymi w UE są równoważne kosztom produkcji nowych samochodów, wprowadzanych corocznie na drogi jej państw członkowskich. Według Banku Światowego bezpośrednie koszty wypadków drogowych w Polsce przekraczają 12 mld zł.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Unia Europejska przyjęła nowy dokument pt. „Polityka transportowa UE do roku 2010 – Czas na decyzję”, w którym założyła cel: do roku 2010 o 50% mniej ofiar śmiertelnych. Oznacza to, nie więcej niż 20 tys. zabitych we wszystkich krajach Unii, w roku 2010.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 W najnowszym programie bezpieczeństwa ruchu drogowego GAMBIT 2000, przyjętym przez Radę Ministrów w maju 2001, jako program dla Polski na lata , także ustanowiono cel: nie więcej niż 4 tys. zabitych w roku 2010

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Zadanie A1: Usprawnienie struktury zarządzania brd Zadanie A2: Rozbudowa systemu informacji o brd Zadanie A3: Wdrożenie systemu audytu brd Zadanie A4: Wdrożenie systemu ustawicznego kształcenia kadry ROZWÓJ SYSTEMU BRD (działania o charakterze systemowym)

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 WDROŻENIE ŚRODKÓW POPRAWY BRD Zadanie B1: Wdrożenie środków poprawy brd związanych z prędkością jazdy Zadanie B2: Wdrożenie środków poprawy brd związanych z niechronionymi użytkownikami dróg Zadanie B3: Wdrożenie środków poprawy brd związanych z młodymi kierowcami Zadanie B4: Wdrożenie drogowych środków poprawy brd w miejscach szczególnego zagrożenia powstawania zdarzeń

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 W 1997 r. Parlament Szwedzki ustanowił program „Wizja Zero”, czyli zero zabitych na drodze. We wstępie do ustawy stwierdzono: „Jest rzeczą niewyobrażalną, by we współczesnym, humanitarnym społeczeństwie człowiek, który popełnił nie zamierzony błąd w ruchu drogowym, był karany wyrokiem śmierci z jego natychmiastowym wykonaniem”.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 W Szwecji rocznie w wypadkach drogowych ginie poniżej 6 osób na 100 tys. mieszkańców, a w Polsce obecnie prawie 15. Jeśli osiągniemy cel postawiony w krajowym programie GAMBIT 2000, to uzyskamy wskaźnik około 10. Oznacza to, że nadal będziemy daleko w tyle za Szwecją.

Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika Gdańska GAMBIT 2000 Czy stać nas na płacenie tak wielkiej kontrybucji za ruch drogowy? Przecież do roku 2010 na polskich drogach zginie 40 tys. osób. To jest 1 promil ludności, co tysięczny obywatel. CZAS PODJĄĆ DECYZJĘ!