WebQest rodzinny Projekt wykonała Anna Durawa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAPROSZENIE DLA WYSTAWCÓW
Advertisements

„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
W poszukiwaniu ewolucji…
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
„Poznajemy to co blisko”
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Tytuł: Ciekawe miejsca w Polsce Temat: Określanie położenia w przestrzeni. Układanie zdań z użyciem wyrazów oznaczających stosunki przestrzenne Autor:Alicja.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Drzewo i las, a człowiek i cywilizacja
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
Członkowie Klubu Naszej Ziemi, działającego w Szkole Podstawowej w Borkowie Kościelnym, jako jedna z czterech szkół w Polsce, wzięli udział w warsztatach.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
,,Poznaj różnicę Arboretum – Las' '. Mogłoby się wydawać, że Arboretum i las są prawie identyczne, przede wszystkim dlatego, że na terenie obu z nich.
Kto jest przyjacielem lasu?
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Kto jest przyjacielem lasu?
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Jestem przyjacielem lasu!
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wiosenne obserwacje Gai Tarkiewicz
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Jestem przyjacielem lasu …
Nasi czworonożni przyjaciele Prezentacja projektu Szkoła z klasą 2.0 realizowanego w klasie II SP w Łężanach.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Innowacja pedagogiczna
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Opiekunowie: Bożena Karwacka Adam Balon. Wykonywaliśmy zdjęcia Publikowaliśmy je na stronie SP1, UM.
TROPICIELE WIOSNY KLASA I A. OZNAKI WIOSNY W PRZYRODZIE.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
A one wciąż trwają… ostańce w czterech porach roku.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

WebQest rodzinny Projekt wykonała Anna Durawa Realizacja we współpracy z Moniką Kozłowską i Justyną Krzemińską

Przeznaczony dla uczniów klasy I - II MALI TROPICIELE WIOSNY WebQuest Przeznaczony dla uczniów klasy I - II

SPIS TRESCI: 1. Wprowadzenie 2. Zadania 3. Proces 4. Źródła 5. Ewaluacja 6. Konkluzje

(PROSIMY RODZICÓW O PRZECZYTANIE DZIECIOM) 1.WPROWADZENIE Dla Dzieci (PROSIMY RODZICÓW O PRZECZYTANIE DZIECIOM) Hej! Świetliki! Czy chcielibyście wziąć udział w wielkiej przygodzie? Każdy z nas widzi piękno budzącej się dookoła przyrody. Wiele drzew i krzewów kwitnie, ogrody cieszą oczy bogactwem różnobarwnych kwiatów, rośliny, owady i zwierzęta budzą się do życia… Czas więc wyruszyć w drogę by poznać przyrodę wiosną! Od dzisiaj stajecie się przyrodniczymi badaczami i każdy z was otrzyma medal Małego Tropiciela Wiosny po wykonaniu dwóch zadań dla każdego uczestnika zabawy. Zadania zostaną przydzielone dla każdego z Was na zajęciach w świetlicy w dniu 12 kwietnia 2016 r. Jestem pewna, że rodzice doskonale wcielą się w rolę przewodników po zielonych miejscach Koszalina. Odwiedzając lasy Chełmskiej Góry, łąki, park miejski czy ogródki działkowe i wykonując zadania, poznacie różne ciekawostki ze świata przyrody. A więc do dzieła! Przygoda czeka!

WPROWADZENIE Dla Rodziców Wiosna to wspaniały czas na rodzinne spacery i wyprawy. Zachęcam więc Państwa do wspólnej zabawy, która przyniesie Państwa dzieciom nie tylko wiele radości z poznawania przyrody, ale także wprowadzi w świat nowoczesnej technologii informacyjnej i pozwoli umocnić Wasze rodzinne więzi. Przez najbliższe dwa tygodnie będziecie Państwo wraz z dzieckiem tropić oznaki wiosny w przyrodzie na terenie naszego miasta. Dzięki zadaniom zapoznacie dziecko z różnymi gatunkami drzew i krzewów kwitnących w tym okresie, ziół i kwiatów wiosennych występujących na łąkach, w lasach, parkach i ogródkach działkowych. Będziecie świadkami zachowania owadów i zwierząt oraz zmian pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Zapoznacie dziecko z funkcjonowaniem aparatu fotograficznego, wykonacie mnóstwo pięknych zdjęć budzącej się do życia przyrody, filmów i roześmianych rodzinnych fotek. Efekty Waszej wspólnej pracy zaprezentujecie na indywidualnych blogach, gdzie również będą mile widziane Wasze wspólne, rodzinne zdjęcia podczas spacerów i wypraw po zielonych miejscach Koszalina oraz terenie Waszego osiedla.

2. ZADANIA ZESPÓŁ 1- FILMOWCY Zadaniem indywidualnym każdego uczestnika tej grupy będzie spacer po lesie, łące, wąwozie osiedlowym podczas którego, nakręcicie krótki 5 minutowy film z komentarzem na temat drzew, krzewów oraz kwiatów, które jako pierwsze zakwitły w tym czasie w naturalnym środowisku. Postarajcie się podpatrzyć życie owadów i zwierząt wiosną oraz nagrać śpiew ptaków. Ważne jest abyście potrafili rozpoznać filmowane gatunki roślin i zwierząt. W tym celu przed wyprawą wyszukajcie w Internecie informacje na temat ziół , krzewów, drzew i kwiatów kwitnących w środowisku naturalnym, nie zaprojektowanym przez człowieka, korzystając z wyszukiwarki. „Google” lub slajdu „ Źródła”. Zachęcam Was także do korzystania z książek biblioteki szkolnej. Po tej wyprawie każdy z was wykona plakat na temat zmian w przyrodzie wiosną jakie zaobserwował podczas tej wyprawy.

ZESPÓŁ 2 - FOTOGRAFICY Zadaniem dzieci przydzielonych do grupy drugiej będzie indywidualna wyprawa z rodzicami do parku miejskiego oraz na ogródki działkowe podczas której indywidualnie sfotografujecie kwitnące tam rośliny i owady. Jest to środowisko na które człowiek ma bezpośredni wpływ. Pamiętajcie o wcześniejszym ustaleniu nazw owadów, drzew, krzewów i kwiatów utrwalonych przez was na zdjęciach. Informacje można zdobyć poprzez wyszukiwarkę internetową „Google”, skorzystać z linków w slajdzie „Źródła” lub zasobów biblioteki szkolnej. Fotki należy wydrukować i powklejać do wykonanego przez was albumu. Zróbcie też wywiad z działkowcami na temat przygotowania działki na wiosnę zgodnie z nowymi, przyjaznymi ekologii przepisami. Powodzenia!

ZESPÓŁ 3 - EKOLODZY Nasza planeta cierpi w wyniku nieodpowiedzialnego działania człowieka. Zalewa ją morze śmieci. Problem ten dotyczy zagrożenia dla naszego zdrowia i życia na Ziemi. Waszym zadaniem będzie spacer z rodzicami po osiedlu w miejscu waszego zamieszkania i ustalenie w jaki sposób segregowane są śmieci dla ochrony środowiska i co to jest recykling. Informacje na ten temat można uzyskać korzystając z wyszukiwarki „Google”, slajdu „Źródła” oraz z książek w bibliotece szkolnej. Drugim zadaniem każdego z was będzie wykonanie projektu pojemnika na określony rodzaj śmieci w Programie Point.

3.PROCES W WebQuescie „MALI TROPICIELE WIOSNY” biorą udział trzy zespoły składające się z trzech uczniów klasy II i ich rodziców lub opiekunów. Każdemu z uczestników zostanie indywidualnie przydzielone określone zadanie przez wychowawcę. Rodzice ucznia zostaną powiadomieni o rodzaju zadania drogą e-mail. Przed rozpoczęciem zabawy wszyscy uczestnicy WebQuestu zostaną zapoznani z programem Point . Czas trwania WebQuestu organizatorzy przewidują od 15 kwietnia do 30 kwietnia 2016 r. Zabawa składa się z dwóch zadań dla każdego uczestnika. Zadanie powinno być wykonane w ciągu tygodnia (od poniedziałku do niedzieli).

PROCES Pierwszy tydzień zabawy to spacer po określonych zakątkach zielonych Koszalina, podczas którego dzieci wykonają filmy i zdjęcia budzącej się do życia przyrody. Drugi tydzień to czas w którym dzieci wykonają plakat, album lub projekt w programie Point. Efekty wykonania zadań zostaną opublikowane przez rodziców na indywidualnych blogach lun facebooku. Rodzice zostaną przeszkoleni w zakresie tworzenia blogów internetowych lub facebooków na specjalnym spotkaniu informacyjnym. Kontakt uczestników Web Questu z nauczycielami odbywać się będzie przez adres e – mail lub telefon służbowy. Filmy i zdjęcia prosimy o przesłanie drogą e-mail lub bezpośrednio na pendrive do organizatorów w celu wykorzystania ich do prezentacji w programie Microsoft Power Point na temat przyrody wiosną, która zostanie przedstawiona dzieciom w maju 2016r. w sali wyposażonej w tablicę interaktywną.

Podczas wykonania zadań możecie skorzystać z podanych linków: ZRÓDŁA / Podczas wykonania zadań możecie skorzystać z podanych linków: 1. http://www.krzewy.pl/trawa.htm 2. http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/fotografia-197500 3. http://www.drzewapolski.pl/ 4. http://www.wigry.win.pl/kwartalnik/nr10_smieci.htm 5. http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/atlas_drzew.html 6.https://www.google.pl/search?hl=pl&q=cuda+i+dziwy+w+naturze&rlz=1R2SKPT_plPL414&wrapid=tlif129763277923411&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1259&bih=571&tbm=isch&gws_rd=ssl 7. http://www.ogrodypolskie.pl/ 8. http://cysta.blog.onet.pl/2013/05/02/zwierzeta-rosliny-i-kwiaty-zwiastuja-czas-wiosny/

5. EWALUACJA Ocena prac z poszczególnych zadań będzie miała charakter opisowy wg następujących kryteriów: zgodność z tematyką ogólne wrażenie estetyczne - pomysłowość W komentarzach do blogu lub na facebooku Waszych rodziców efekty Waszej pracy będą podsumowane w każdy poniedziałek po upływie terminu na wykonanie zadania, stwierdzeniem: DOBRZE BARDZO DOBRZE ZNAKOMICIE Wychodzimy z założenia, że efekty Waszej pracy zasługiwać będą jedynie na oceny pozytywne.

6. KONKLUZJA DLA DZIECI Dzisiaj Wasze wędrówki w poszukiwaniu uroków wiosny dobiegły końca. Poznaliście piękne, zielone miejsca naszego miasta, mieliście okazję zaobserwować jak rośliny i zwierzęta budzą się do życia, dzięki naszej zabawie doskonaliliście umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie, zapoznaliście się z aparatem fotograficznym i jego funkcjami, robiliście piękne zdjęcia i ciekawe filmy, zapoznaliście się z programem Point, wykonaliście ciekawe projekty pojemników na śmieci oraz piękne plakaty i albumy. Wszyscy zasłużyliście na Dyplom Małego Tropiciela Wiosny! Najważniejsze jest jednak to, że spędziliście ten czas ze swoimi rodzicami i był to fajny sposób na nudę!!!

Dziękujemy za udział i zapraszamy do dalszej współpracy! KONKLUZJA DLA RODZICÓW Mamy nadzieję, że zaproponowany przez nas sposób wspólnie spędzonego czasu przypadł Państwu do gustu. Jeżeli ta forma nauki poprzez zabawę odpowiada Państwu, chętnie powrócimy do niej w kolejnym WebQueście otwarci na Państwa sugestie w kwestii jego tematu. Dziękujemy za udział i zapraszamy do dalszej współpracy! Organizatorzy: Anna Durawa Monika Kozłowska Justyna Krzemińska

DO ZOBACZENIA!