Marka Lokalna Naszyjnik Północy. DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Advertisements

Arkadiusz Wojciechowski
Aleksandra Sonia Priwieziencew
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Katedra Marketingu Usług
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
„Turystyka w zgodzie z naturą” projekt realizowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki Wiejskiej „Słowiniec” w partnerstwie z Gminnym Ośrodkiem.
„Ogranicza nas tylko wyobraźnia…”
Produkt lokalny Olga Gałek Głogoczów, 5 sierpnia 2012.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
Jak budować lokalne i regionalne e-społeczności ? - ICT na poziomie miast i powiatów. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane,
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
PROMOCJA PRODUKTU LOKALNEGO
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Technik Ekonomista „Sztuka ekonomii polega na tym, by spoglądać nie tylko na bezpośrednie, ale i na odległe skutki danego działania czy programu; by śledzić.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
Strategia Promocji.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Piknik ekologiczny w Radiu Lublin Oferta handlowa wrzesień 2007
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Realizacja Projektów Unijnych przez Gminę Polanka Wielka za Pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Stowarzyszenia Doliny Karpia” Odnowa i rozwój wsi oraz.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Gmina Gródek nad Dunajcem na Śliwkowym Szlaku
PRODUKT.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
III edycja Brains Attack
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Międzynarodowy Bursztynowy Szlak Greenways – szansą na rozwój lokalnych” sieć pętli rowerowych na długości 500 km Nałęczów, 21 listopada 2012.
Wisła wzdłuż i w poprzek
SEGMENTACJA RYNKU.
WYNIKI EGZAMINÓW POTWIERDZAJĄCYCH KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Zapis prezentacji:

Marka Lokalna Naszyjnik Północy

DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy” i przyjazny dla środowiska, z surowców lokalnie dostępnych.  Produkt lokalny staje się wizytówką regionu poprzez wykorzystanie jego specyficznego i niepowtarzalnego charakteru oraz angażowanie mieszkańców w rozwój przedsiębiorczości lokalnej.

WARTOŚĆ PRODUKTU LOKALNEGO DLA REGIONU  producent wykorzystuje lokalny surowiec do produkcji – minimalizuje koszty związane z pozyskaniem, transportem surowca, minimalizując jednocześnie szkodliwy wpływ na środowisko przyrodnicze;  surowiec naturalny użyty do produkcji decyduje o przyjazności produktu dla środowiska i klienta;  wykorzystuje potencjał miejsca do budowania marki produktu: tradycje, snucie legend, historia produktu, związana z regionem, jego twórcami i gronem klientów;  producent zwiększa szansę na znalezienie współpracowników w regionie: rodzinne tradycje, warunki do przeprowadzenia warsztatów, przygotowania do zawodu;  wytworzenie produktu jest czasochłonne, daje tym samym sporo miejsc pracy, w przypadku odpowiedniego popytu na produkt;

WARTOŚĆ PRODUKTU LOKALNEGO DLA REGIONU taki rodzaj działalności pozwala chronić przed zaginięciem zawód zabawkarza, rzemieślnika; - pozycjonowanie produktu w kategorii „produkt niepowtarzalny, ekologiczny, autentyczna pamiątka z regionu, hand made” daje wartość dodaną dla świadomych konsumentów; - produkt promuje region, z którego pochodzi wywołując pozytywne skojarzenie z miejscem i producentem; - rozszerzenie działalności o kolejnych producentów nie wywołuje załamania sprzedaży – w przypadku produktów lokalnych zastosowanie na prawo gromady – im więcej znanych, uważanych za autentyczne produktów lokalnych z danego regionu tym większe zainteresowanie ze strony klientów, wrażenie dostępności i różnorodności powoduje że klienci wracają

Sposoby promocji produktów lokalnych  Tworzenie sieci producentów – wspólna oferta (dostarczanie do sklepów, restauracji, szpitali, tworzenie sklepów internetowych, organizacja sprzedaży wysyłkowej);  W gospodarstwach agroturystycznych (pokazy, poczęstunki, podarunki wliczone w cenę noclegu);  Wraz z ofertą turystyczną – gadżety (np. plakietka, prezenty);  Jarmarki regionalne, targi ogólnopolskie i międzynarodowe;  Sklepiki lokalne (np. w centrum ruchu turystycznego, informacji turystycznej, gminnym ośrodku kultury);  Stoiska w supermarketach, sklepach, restauracjach (stoiska patronackie, specjalne gabloty z produktami);  Specjalna sieć sklepów (np. Sieć Babiogórskie Sklepiki);

Sposoby promocji produktów lokalnych  Podarunki z regionu - oferta prezentów dla urzędu marszałkowskiego, urzędu miasta, gminy itp. (podarunki dla delegacji krajowych, zagranicznych);  Stworzenie firmy reprezentującej producentów (np. firmy społecznej, której działania na rynku są etyczne;  Tworzenie marki produktu lokalnego – wykreowanie jednego produktu kojarzonego z konkretnym miejscem (np. śliwowica łącka, kapusta charsznicka, ptaszek stryszawski);  Budowanie marki lokalnej – promocja i sprzedaż produktów z konkretnego regionu pod jedną marką (konkurs promocyjny, system certyfikacji i kontroli).

Parasolowa marka lokalna jest narzędziem promocji produktów lokalnych i regionu Funkcje marki lokalnej:  funkcjonuje w świadomości lokalnej społeczności jako nobilitacja, wyróżnik,  stanowi dodatkowy argument dla klienta przemawiający za wyborem produktu nią opatrzonego (jakość, wiarygodność, trwałość),  przynosi korzyści dla przedsiębiorcy

Lokalny produkt spożywczy  Stanisława Uszak – Miody spadziowe, Miód kremowy z pyłkiem kwiatowym, Borki, gm. Okonek  Danuta Szlaz – Chleb pszenno- żytni z pieca chlebowego z Gwdy Wielkiej, gm. Szczecinek  Leszek Gliszczyński – Gliszczyńskie Kwaszonki z Debrzna  Cukiernia „Angelika” Józef Berendt – Mleczko z Doliny z Debrzna

Artystyczny i użytkowy wyrób rękodzielniczy  Waldemar Romaniszyn – Drewniane grzyby z Drzonowa  Małgorzata i Zbigniew Olczyk- Zabawki drewniane z Czarnego  Tomasz Szyszka – Garncarstwo tradycyjne z Sokola, gm. Człuchów  Małgorzata Zachciał – Obrazki igłą malowane z Człuchowa  Maria i Antoni Wójcik – Zwierzątka z witek brzozowych ze Skowarnek  Jolanta Dolat – Ręcznie malowana ceramika z Samborska, gm. Jastrowie  Jolanta Dolat – Obrazy wstążeczkowe z Samborska, gm. Jastrowie

Ważna społecznie inicjatywa  Stowarzyszenie Złotowski Korpus Ekspedycyjny w Złotowie  Stowarzyszenie „Przyjazna Edukacja” w Złotowie  Strzeleckie Bractwo Kurkowe Czarne  Zespół Mandolinistów z Łąkie  Przedsiębiorstwo Usługowo- Handlowe „Pośrednik” Mieczysław Bloch  Zespół folklorystyczny Słowinki z Debrzna

Doceniamy partnerów

To co dała ziemia

Czerpiemy z przyrody

W pocie czoła

Natura i precyzja

Przykłady: piękno i smak

Dziękuję za uwagę Zapraszam do Współpracy Marek Romaniec Tel: