Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI
IV kółko języka francuskiego 1 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: poznanie nowych prowadzących (Ewa, Ewelina); integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, współpraca z nauczycielkami), -komunikacyjny: reagowanie na pytanie: Qui est-ce? oraz Ton numéro de téléphone, s’il te plait?; umiejętność pytania o osobę i wskazywania jej, podawania własnego numeru telefonu i pytania o numer kolegi, -językowy: powtarzanie za nauczycielem, powrót do cyfr, poleceń podawanych przez nauczycielki, -kulturowy: odwołanie się do wiedzy ogólnej ucznia, wyszukiwanie zabytków na mapie Paryża, poznanie nowego zabytku - Bazylika Sacré-Cœur, zapoznanie dzieci ze zwyczajem Poisson d’avril. Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: puzzle, obraz-słowo, metoda TPR (teatralne ilustrowanie przez uczniów gestem polecenia wypowiadanego przez nauczyciela) W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014
Powtarzamy polecenia Répétez Écoutez Asseyez-vous
Qui est-ce? C’est Max. C’est Mme Lafleur Wprowadziliśmy dzisiaj nowe pytanie – „Kto to jest?” oraz zwrot który pozwala nam na nie odpowiedź. Dzieci poznały dzisiaj nową postać z książki – Mme Lafleur.
Poznajemy nowy zabytek Paryża Bazylikę Sacré-Coeur
Praca z mapą Paryża Dzieci miały za zadanie odszukać wszystkie zabytki pokazane na mapie oraz zaginione rzeczy i osoby wskazane w tabeli. Dowiedziały się także, że Paryż jest nazywany „miastem świateł”.
Przygotowałyśmy nagrody za pracę z mapą Paryża w postaci notesików oraz naklejek z uśmiechniętymi buziami.
Poisson d’avril Dzieci zapoznały się ze zwyczajem panującym we Francji 1 kwietnia. Jest on podobny do naszego Prima Aprilis, ponieważ jest to dzień robienia sobie żartów. Francuzi wykonują ryby z papieru, a następnie przyklejają je dyskretnie na plecy wybranej osobie.
Budujemy wieżę Eiffla Pod koniec każdych zajęć pytamy dzieci jakie nowe słowo dzisiaj poznały. Przyklejamy je na wieżę Eiffla, aby je utrwalić i w każdej chwili móc do nich wrócić.
KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 1 kwietnia Prowadzenie 1 godziny : Ewelina Hubkowska, Ewa Supronowicz Prowadzenie 2 godziny : Ewa Supronowicz, Ewelina Frąk SCENARIUSZ KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.