Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
system zarządzania zasobami ludzkimi
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie strategiczne
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
Organizacja i zarządzanie firmą
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Czym jest doradztwo zawodowe?
Zarządzanie zmianą przez wartości
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Wprowadzenie teoretyczne
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Architektura współczesnego systemu finansowego
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Zarządzanie strategiczne 7
Expecta XILO w Białymstoku. 11 liceum ogólnokształcące
Firmy globalne.
Podstawy zarządzania. Zagadnienia egzaminacyjne dla kierunku Logistyka
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Zarządzanie międzynarodowe
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Struktura Organizacyjna mBanku
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Szkolenie dotyczące sprzedaży
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Nasza wizja i misja Wizja: W drodze po integrację w dobrym stylu!
Specjalność: Specjalista Bankowy
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki wewnętrzne umiędzynarodowienie zasoby finansowe zasoby ludzkie zdolność przystosowywania się Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje rządowe STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA-RODOWEJ Styl zarządzania struktura proces podejmowania decyzji

Systemy kompetencji jednostek organizacyjnych (stanowisk) system liniowy (stanowiska liniowe są odpowiedzialne za osiąganie celów przedsiębiorstwa) dyrektor szef marketingu system sztabowy (stanowiska sztabowe dostarczają porad i informacji, nie podejmują decyzji) dyrektor radca prawny szef działu badań

Kryteria klasyfikacji struktur organizacyjnych Funkcjonalne Rynkowe (produkty, regiony, klienci) Macierzowe (produkt/kraj, funkcje/produkty, regiony/funkcje)

Rozwój struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa z samodzielnym działem handlu zagranicznego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 81

Dywizjonalna struktura międzynarodowa Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94

Funkcjonalna struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 95

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium towarowego

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium geograficznego

Struktura macierzowa