Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Analiza ryzyka projektu
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Rozmowa kwalifikacyjna
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Elastyczne Formy Zatrudniania Kancelaria Adwokacka Jarosław.
Napięcie emocjonalne i stres
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
ABC e-learningu.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Zarządzanie projektami
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Przedszkolanka.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Małgorzata Bogdanowicz
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
PROBLEMY RESTRUKTURYZACJI PROBLEMY W FIRMIE : Z W O L N I E N I A!!!!!!!!!!!??????  Rozprzężenie  demotywacja – niepewność  odejście najlepszych 
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 3: Planowanie kariery i marketing.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Zatrudnienie wspomagane. Harmonogram – Spotkanie 1 Wprowadzenie do modułu Strategie promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych Powstanie idei zatrudnienia.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 5: Wspieranie podczas rozmów kwalifikacyjnych Systematyczne szkolenie.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PARTNERSTWO WYRÓWNANIA SZANS realizacja projektu Wspieranie zakładów restrukturyzowanych i ich pracowników.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Raport po ocenie 360° - fragment
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zatrudnienie wspomagane
Zapis prezentacji:

Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie

Harmonogram – spotkanie 6 Analiza pracy Decyzje dotyczące potrzeb wsparcia PRZERWA Kto zapewnia wsparcie Ciągłe wsparcie Pytania i odpowiedzi Projekt

Analiza pracy 1. Analiza obowiązków w pracy 2. Analiza obowiazków związanych z pracą 3. Analiza środowiska pracy 4. Analiza otoczenia

Analiza obowiązków pomocnika w kuchni pracującego między 9.00 – Przyjść do pracy, nałożyć strój do pracy i czapkę Odebrać od kucharza polecenia dot. obróbki warzyw Przygotować warzywa Przerwa na kawę Wypłukać garnki i inne sprzęty kuchenne Umyć patelnie i inne brudne naczynia Wysuszyć umyte naczynia Umyć brudne naczynia i sztućce w zmywarce Uzupełnić czyste naczynia i sztućce Przebrać się i wyjść.

Środowisko pracy obejmuje : Nieformalne zasady dotyczące stroju Tematy rozmów podczas przerw w pracy Zaakceptowanie slangu/przeklinania Respektowanie pór przerw Zabieranie do domu nadwyżek w produkcji po skończonym dniu pracy Tradycja obchodzenia urodzin i imienin Zwyczaje dot. wakacji (czy wysyła się kartki, przywozi prezenty etc.) Prędkość pracy i solidność

DOPASOWANIE PRACY Umiejętności niezbędne do wykonywania zadań Oczekiwania dotyczące zachowań społecznych Otoczenie fizyczne miejsca pracy Umiejętności kandydata Umiejętności społeczne kandydata Konkretne wymagania dotyczące otoczenia miejsca pracy

Pozytywne konsekwencje właściwego dopasowania pracy: Są większe szanse na to, że pracownik będzie postrzegany jako osoba kompetentna Są większe szanse na włączenie społeczne pracownika Są większe szanse na to, że pracownik będzie ceniony Są większe szanse na naturalne wsparcie, dzięki czemu można zmniejszać zależność od trenera pracy Pracownik wspomagany szybciej zyskuje niezależność Trener pracy może szybciej i sprawniej wygaszać swoją obecność

Negatywne konsekwencje słabego dopasowania pracy Są mniejsze szanse na to, że pracownik będzie postrzegany jako osoba kompetentna Są mniejsze szanse na włączenie społeczne pracownika Są mniejsze szanse na to, że pracownik będzie ceniony Wyższa zależność od trenera pracy i mniejsza szansa na udział wsparcia naturalnego Pracownik wspomagany pozostaje zależny od wsparcia ze strony trenera pracy Długotrwała obecność trenera pracy w miejscu pracy

Określenie potrzeb wsparcia: Poziom umiejętności wymaganych w pracy (określone przez analizę pracy) Poziom umiejętności osoby (określony przez planowanie skoncentrowane na jednostce oraz ocenę na miejscu pracy) DEFICYT UMIEJĘTNOŚCI

Formy wsparcia: Nauczanie nowych umiejętności Ćwiczenie ról społecznych Udzielanie rad pracownikom, pracodawcy, przełożonym i współpracownikom Tworzenie zasad i jasne ustalanie konsekwencji ich złamania Adaptacja do wykonywania zadania i środowiska

Dlaczego pracodawcy/przełożeni reagują w różny sposób na wspieranych pracowników: „Dobroczynność”  Żal im osoby niepełnosprawnej; chcą być mili, dobrzy i opiekuńczy Brak doświadczenia  Boją się reakcji osoby – czy będą problemy behawioralne trudne do opanowania Strach przed reakcją innych  Czy agencja zatrudnienia, lokalne media, rodziny nie stworzą negatywnego wizerunku mojej firmy?

Dostosowanie zadania Zmiana sposobu wykonania zadania Ograniczenie zadania tak, by osoba nie była odpowiedzialna za wykonanie jego fragmentów Korzystanie z udogodnień technicznych ułatwiających wykonanie trudniejszych etapów zadania Zamiana zadania na łatwiejsze

RODZAJE WSPARCIA Ze strony organizacji Ze strony biznesu Ze strony rządu Ze strony rodziny/społeczności

Najlepsze wsparcie to wsparcie jak najbardziej naturalne Pracownicy zatrudnienia wspomaganego powinni zapewniać bezpośrednie wsparcie tylko w przypadkach, gdy zakres wymaganego wsparcia znacznie wykracza poza możliwości pracodawcy i członków rodziny osoby niepełnosprawnej.

Korzyści związane z naturalnym wsparciem Poprawia status społeczny osoby  Nie jest ona już traktowana inaczej Umacnia rolę osoby jako pracownika (raczej niż osoby niepełnosprawnej)  Jest traktowana tak, jak inni pracownicy Promuje włączenie społeczne  wszystkie interakcje między osobą a jej pracodawcą, przełożonym i współpracownikami odbywają się bez pośredników Pracownik otrzymuje wsparcie od tych, którzy dysponują najlepszą wiedzą  Pracodawcy, przełożeni, współpracownicy najlepiej znają środowisko i otoczenie pracy  Rodziny najlepiej znają codzienne potrzeby osoby związane z przygotowaniem do pracy

Plan działania Potrzeba wsparcia Rodzaj strategiiKto jest odpowiedzi alny za wsparcie Harmon ogram

Ciągłe wsparcie Wsparcie w rozwiązywaniu pojawiających się problemów Wsparcie w szukaniu i zna lezi en iu pracy