Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Kształtowanie motywacji pracowników
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Podyplomowe Studia Surdopedagogiki
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
Raport z realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Twórczy Nauczyciel
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA II STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA I STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Projektowanie kwestionariusza
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
RAPORT Z BADANIA ANKIETOWEGO ZA ROK 2009 „Ocena zadowolenia klienta z usług Urzędu Miasta Tychy”
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Kierunki rozwoju kadr systemu ochrony zdrowia w Polsce
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Sprawozdanie Wydziałowej Komisji ds. Zapewninia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016

Kwestionariusz ankiety obowiązujący w roku akademickim 2014/2015 1)Siedem pytań zamkniętych, jedno pytanie otwarte. 2)Trójstopniowa skala ocen: 1 - negatywna, 2 – przeciętna, 3 – pozytywna. 3)Ocenione zagadnienia: Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie. Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji. Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć. Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedz\y/umiejętności/ kompetencji społecznych. Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania. Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował. Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta.

Liczba wypełnionych ankiet WYDZIAŁ SEM. LETNI 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. LETNI 2013/2014 SEM. ZIMOWY 2013/2014 Wydział Lekarski Oddział Stomatologiczny Wydział Wojskowo-Lekarski Wydział Farmaceutyczny Wydział Nauk o Zdrowiu Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyplomowego COiOSwJA OGÓŁEM

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2013/2014SEM. LETNI 2013/2014 SEM. LETNI 2014/2015

Liczba studentów biorących udział w ewaluacji N

Nauczyciele zatrudnieni na etat – liczba ocenionych w stosunku do zatrudnionych

Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia

Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji?

Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć?

Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych?

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania?

Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował?

Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta?

Liczba wypełnionych ankiet – sem. letni 2014/2015 KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna Biotechnologia medyczna COiOSwJA Dietetyka Farmacja Fizjoterapia Kosmetologia Lekarski Lekarsko-dentystyczny Pielęgniarstwo Położnictwo Ratownictwo medyczne Socjologia Techniki dentystyczne Wojskowo-lekarski Zdrowie publiczne OGÓŁEM

Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach Średnia Kierunek

Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach Średnia

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na kierunki SEM. LETNI 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. LETNI 2013/2014 SEM. ZIMOWY 2013/2014 Średnia2,59 – 2,882,55 - 2,872,60 - 2,882,68 - 2,86 SD0,39-0,590,39 – 0,540,38 – 0,660,38 – 0,60 SD – odchylenie standardowe Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach:

Wyniki analizy uwag szczegółowych 1. Krytyczne uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć: niejasne, niepełne informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu; niedotrzymywanie terminów sprawdzania prac zaliczeniowych; nieprzygotowanie wykładowcy do zajęć; przekazywanie wiedzy w sposób niezrozumiały, nieprzystępny; zbyt dużo teorii, zbyt mało praktyki na zajęciach; zajęcia prowadzone przez studentów, którzy przygotowywali prezentacje multimedialne – zbyt mały wkład wykładowcy w prowadzenie zajęć; opuszczanie przez wykładowcę sali podczas trwania zajęć; przygotowywanie nieczytelnych, przeładowanych informacjami prezentacji;

Wyniki analizy uwag szczegółowych 1. Krytyczne uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć c.d.: prowadzenie zajęć metodą „czytania ze slajdów”; zagadnienia obowiązujące na zaliczeniu przedmiotu nie pokrywają się z zagadnieniami omawianymi na zajęciach; nieprzekazywanie materiałów dydaktycznych lub przekazywanie ich z dużym opóźnieniem tuż przed ustalonym terminem zaliczenia przedmiotu; przekazywanie na zajęciach nieprzydatnych treści; powtarzanie treści zajęć z innych przedmiotów; spóźnianie się na zajęcia; wprowadzanie stresującej, nerwowej atmosfery na zajęciach.

Wyniki analizy uwag szczegółowych 2. Krytyczne uwagi dotyczące relacji wykładowca – student: brak szacunku wobec studentów, obrażanie studentów; negatywny stosunek prowadzącego do studentów danego kierunku; utrudniona komunikacja wykładowca – student (nieodpowiadanie na pytania podczas zajęć, nieodpisywanie na e).

Rekomendacje REKOMENDACJAUZASADNIENIE Zapoznanie najniżej ocenionych osób z treścią uwag do nich kierowanych. Z przeanalizowanego materiału z ewaluacji zajęć w tym semestrze wynika, iż tego typu działania są celowe i potrzebne. W kilku przypadkach negatywnie ocenionych osób w poprzednich semestrach studenci zauważyli poprawę, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć. Można przypuszczać, iż jest to efekt otrzymania przez tych wykładowców informacji zwrotnej o negatywnych aspektach ich pracy. Szkolenia z zakresu komunikacji i innych umiejętności „miękkich” dla wykładowców. Z informacji przekazywanych przez studentów wynika, iż mimo dobrego merytorycznego przygotowania danego wykładowcy do prowadzenia zajęć, ma on trudności z przekazaniem wiedzy w sposób jasny i zrozumiały oraz nie jest otwarty na kontakt ze studentem.

Rekomendacje c.d. REKOMENDACJAUZASADNIENIE Szkolenia z zakresu przygotowania i przedstawiania prezentacji multimedialnych (Power Point, Prezi). Wielu wykładowców chętnie korzysta z pomocy w postaci prezentacji multimedialnych. Często są one jednak przygotowane i prezentowane niezgodnie z zasadami i w efekcie zamiast wzbogacać zajęcia, czynią je nieatrakcyjnymi dla słuchających. Przeprowadzenie hospitacji zajęć osób najniżej ocenionych. Celem przeprowadzenia hospitacji powinna być weryfikacja uwag studentów oraz wskazanie tych elementów prowadzenia zajęć, które wymagają poprawy.

Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie?

Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji?

Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć?

Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych?

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania?

Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował?

Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta?

Średnia ocen z pytań zamkniętych TREŚĆ PYTANIA SEM. LETNI 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. LETNI 2013/2014 SEM. ZIMOWY 2013/2014 ŚREDNIASDŚREDNIASDŚREDNIASDŚREDNIASD Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie 2,860,422,890,382,870,402,890,37 Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji (jeśli nie korzystałeś, zaznacz "nie dotyczy") 2,860,452,880,412,860,442,880,39 Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć 2,860,422,880,372,860,412,880,38 Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał sie wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta 2,810,512,830,472,810,512,770,51 Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania 2,780,532,790,512,770,532,780,50 Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych 2,770,532,780,512,750,552,840,44 Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował 2,780,512,770,512,770,522,770,50 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na Wydziały WYDZIAŁ SEM. LETNI 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. LETNI 2013/2014 SEM. ZIMOWY 2013/2014 ŚREDNIASDŚREDNIASDŚREDNIASDŚREDNIASD Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyp. 2,880,392,82 0,47 2,790,512,840,44 Wydział Farmaceutyczny2,830,472,85 0,42 2,800,492,820,45 Wydział Wojskowo- Lekarski 2,840,472,83 0,46 2,830,462,830,45 Oddział Stomatologiczny2,820,462,85 0,43 2,830,462,860,43 Wydział Nauk o Zdrowiu2,810,502,81 0,48 2,810,492,800,47 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 2,780,512,82 0,46 2,830,452,840,43 Wydział Lekarski2,780,522,81 0,49 2,750,562,820,47 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na wydział SEM. LETNI 2014/2015 SEM. ZIMOWY 2014/2015 SEM. LETNI 2013/2014 SEM. ZIMOWY 2013/2014 Średnia2,78-2,882,81 - 2,852,75 - 2,832,80 - 2,86 SD0,39-0,520,42 – 0,490,46 – 0,560,43 – 0,47 SD – odchylenie standardowe Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: