Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
SAMORZĄD TERYTORIALNY.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Młodzieżowa Rada Gminy
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Ustrój samorządu terytorialnego
Ustrój samorządu terytorialnego
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Temat: Samorząd gminny.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.


Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kontekst prawny innowacyjnej działalności nauczyciela
w województwie pomorskim
Pedagogika, studia II stopnia
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Zmiany w ramowych statutach: 1

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Przykładowy model podziału środków
Awans zawodowy nauczycieli
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje

2 Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. z późn. zm. Art Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może powołać radę oświatową działającą przy tym organie. 2. Do zadań rady oświatowej należy: 1) badanie potrzeb oświatowych na obszarze działania jednostki samorządu terytorialnego oraz przygotowywanie projektów ich zaspokajania, 2) opiniowanie budżetu jednostki samorządu terytorialnego w części dotyczącej wydatków na oświatę, 3) opiniowanie projektów sieci publicznych szkół i placówek, 4) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego wydawanych w sprawach oświaty, 5) wyrażanie opinii i wniosków w innych sprawach dotyczących oświaty. 3. Właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego jest obowiązany przedstawić radzie oświatowej projekty aktów, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4. Art. 49 Organ, o którym mowa w art. 48 ust. 1, ustala: 1) skład i zasady wyboru członków rady oświatowej, 2) regulamin działania rady oświatowej.

3 Zadania dodane do katalogu ustawowego na wniosek radnych: wypracowywanie polityki oświatowej oraz opiniowanie projektów zmian strukturalnych w sferze edukacji wypracowywanie miejskich programów w zakresie oświaty

4 Dlaczego taka konstrukcja Rady Oświatowej? Zaprosiliśmy przedstawicieli podmiotów, których opinie są ważne dla losów gdańskiej oświaty, jak Kuratorium Oświaty, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna, Urząd Marszałkowski, Sąd Rodzinny, związki zawodowe Uwzględniliśmy różne środowiska, które były do tej pory aktywne i chcą współpracować z miastem

5 W składzie Rady dyrektorzy miejskich placówek oświatowych wybrani demokratycznie przedstawiciel dyrektorów miejskich przedszkoli przedstawiciel dyrektorów miejskich szkół podstawowych przedstawiciel dyrektorów miejskich gimnazjów przedstawiciel dyrektorów miejskich liceów ogólnokształcących przedstawiciel dyrektorów miejskich techników i zasadniczych szkół zawodowych przedstawiciel dyrektorów miejskich poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i ośrodków specjalnych oraz innych miejskich placówek oświatowych

6 Losy projektu aktu prawa miejscowego wydawanego w sprawach oświaty po powołaniu Rady Oświatowej Prezydent Rada Miasta Komisja Edukacji Rada Oświatowa Projekt uchwały Przewodniczący Rady Miasta Opinia o projekcie uchwały Opinia o projekcie uchwały Uchwała

7 Co zyskujemy powołując Radę Oświatową? Wyjście naprzeciw postulatom środowisk oświatowych i naukowych zainteresowanych aktywnym udziałem w dyskusji dotyczącej podnoszenia jakości gdańskiej edukacji Dodatkowe pomysły i opinie dotyczące kierunków zmian w gdańskiej oświacie i projektów aktów prawa miejscowego wydawanych w sprawach oświaty Zwiększenie zaangażowania w prace nad podnoszeniem jakości gdańskiej edukacji Kompleksową i wszechstronną weryfikację koncepcji rozwoju gdańskiej oświaty Interesujące doświadczenia nabyte przez członków Gdańskiej Rady Oświatowej podczas uczestnictwa w dyskusji o reformowaniu gdańskiego systemu edukacji

8 Od strony Urzędu Miasta: Dodatkowy czas pracy oraz mobilizacja dla urzędników, którzy będą przygotowywać materiały dla Rady Oświatowej Konieczny wysoki poziom merytoryczny materiałów analitycznych dotyczących oświaty