„Internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie” - zagrożenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
Advertisements

Bezpieczny Internet.
SP MIKSTAT1 INTERNET 9 LUTY 2010 – DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU.
Bezpieczeństwo w sieci - zjawisko cyberprzemocy Opracowanie: pedagog PG nr 1 w Łomży Marta Chojnowska.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
 Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Hasło na miarę naszych czasów. Serfuje. Respektuję!!!! Edyta Trocha.
Opracowanie: Karolina Szefler-Serylak, Sylwia Błażejczak 1.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Jak sobie z nim radzić ?.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
U ZALEŻNIENIE OD I NTERNETU I T ELEFONU KOMÓRKOWEGO.
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Opracowały : Aneta Biłanik i Klaudia Będkowska z III c.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
Bezpieczeństwo w sieci
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Bezpieczne korzystanie z Internetu
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

„Internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie” - zagrożenia

Internet to wspaniały wynalazek, który stał się niezastąpionym narzędziem pracy, doskonałym źródłem wiedzy i rozrywki. Umożliwia wszechstronną komunikację, za pośrednictwem Internetu, spotykamy się z ludźmi na całym świecie.

Dzieci zafascynowane możliwościami, jaki daje im Internet, dostrzegają jedynie jego pozytywne strony, a tymczasem korzystanie z jego zasobów niesie za sobą pewne zagrożenia.

Nieumiejętnie wykorzystywany komputer może zaburzyć wiele sfer rozwoju człowieka:  rozwój fizyczny  rozwój psychiczny  rozwój intelektualny  rozwój moralny  rozwój społeczny

ROZWÓJ FIZYCZNY Ze względu na szkodliwe promieniowanie i duży wysiłek mięśni oczu oraz wysuszenie śluzówki oka mogą wystąpić bóle i zawroty głowy, łzawienie, szczypanie i ból oczu. Potęguje je złe oświetlenie oraz źle ustawiony i kiepskiej jakości ekran monitora.

ROZWÓJ PSYCHICZNY  Izolację: coraz częściej użytkownik komputera spędza czas wolny „sam na sam”, nie szuka kontaktu z innymi.  Nieumiejętność komunikowania się, zatracenie związków emocjonalnych.  Życie z dala od realnego świata, wypełnianie czasu czynnościami związanymi z grami, internetem itp.  Rozładowywanie wszystkich napięć psychicznych w kontaktach z komputerem.

ROZWÓJ INTELEKTUALNY  „ Szok informacyjny”- napływ informacji jest zbyt szybki, mózg traci możliwość racjonalnej selekcji wiadomości na sensowne i nic nie warte.  Brak innowacyjności, kopiowanie pomysłów, ograniczenie wyobraźni.  Zubożenie języka, słaba umiejętność wypowiadania się, ograniczenie zdolności wyrażania swoich uczuć przez mowę.  Słaba koncentracja uwagi.

ROZWÓJ MORALNY  Narażenie na przemoc w sieci, pornografię, prostytucję, przestępstwa.  Łatwy dostęp do informacji pozbawionych wartości etycznych i takich, których posiadanie może okazać się groźne.

ROZWÓJ SPOŁECZNY  Zanik samodyscypliny.  Emocjonalne oddzielenie od grupy.  Brak możliwości ćwiczenia sztuki konwersacji i kompromisu, możliwości publicznego wykazania swoich umiejętności.  Zachowania nieetyczne wywołane anonimowością i brakiem hamulców przy komputerze i w sieci.

Ponad 90% dzieci korzysta z serwisów komunikacyjnych. 68% dzieci otrzymało propozycję spotkań od osób poznanych w Sieci. 45% dzieci korzysta z propozycji spotkań. Jedynie co czwarte dziecko informuje rodziców o spotkaniach z osobami poznanymi w Sieci. Połowa dzieci spotyka się w pojedynkę. 28% rodziców nie dostrzega żadnych zagrożeń dla dzieci korzystających z Internetu. Skala zagrożenia – komunikacja w Sieci

71% dzieci trafiło w Internecie na materiały pornograficzne (63% przypadkowo). 51% dzieci trafiło na materiały z brutalnymi scenami przemocy (61% przypadkowo). 28% dzieci trafiło na materiały propagujące przemoc i nietolerancję (74% przypadkowo). Co czwarte dziecko deklaruje, że rodzice nigdy nie interesują się tym, w jaki sposób korzysta z Internetu. Jedynie 10% dzieci deklaruje regularną opiekę rodziców podczas korzystania z Sieci. Skala zagrożenia – niebezpieczne treści

52% dzieci miało do czynienia z przemocą werbalną w Internecie lub przez telefon komórkowy. 47% dzieci doświadczyło wulgarnego wyzywania. 29% badanych deklaruje, że ktoś w Sieci podawał się za nie wbrew ich woli. 21% dzieci doznało poniżania, ośmieszania i upokarzania. 16% osób doświadczyło straszenia i szantażowania. 14% dzieci zgłasza przypadki rozpowszechniania za pośrednictwem Internetu lub GSM kompromitujących je materiałów. Skala zagrożenia – cyberprzemoc

Aby ochronić dziecko przed pornografią i innymi szkodliwymi treściami w Internecie, warto skorzystać z programów do kontroli rodzicielskiej blokujących dostęp do niecenzuralnych treści. Jednym z takich programów jest Opiekun Dziecka w Internecie. Więcej o programie dowiesz się na stronie

Uzależnienie od Internetu Żeglowanie po Internecie jest wspaniałą przygodą, ale nie pozwólmy, by „wirtualny świat” zastąpił świat realny. W codziennym życiu naszych dzieci musi się znaleźć czas na naukę, wypoczynek, czy spotkania z przyjaciółmi. Nie pozwólmy dzieciom spędzać całego wolnego czasu przy komputerze. Ustalmy jakiś limit czasu, który dziecko może poświęcić komputerowi i starajmy się tego pilnować.

Wpływ uzależnienia od komputera na nasze zdrowie Objawy uzależnienia:  włączanie komputera, nawet gdy nie jest to konieczne;  niechęć do kontaktów z otoczeniem;  oderwanie od rzeczywistości;  zaniedbywanie obowiązków. Wpływ na zdrowie:  pogorszenie wzroku;  otyłość;  zmniejszenie odporności na choroby;  brak kondycji fizycznej.

Aby rozpoznać, czy Twoje dziecko jest uzależnione od Internetu, odpowiedz sobie na następujące pytania:  Czy czujesz że Twoje dziecko jest zaabsorbowane Internetem (myśli o poprzednich, bądź następnych pobytach w sieci)?  Czy czuje potrzebę używania Internetu przez coraz dłuższe okresy czasu?  Czy wielokrotnie miało nieudane próby kontroli, ograniczenia czasu lub zaprzestania korzystania z Internetu?

 Czy dziecko czuje się niespokojne, markotne, zirytowane, przygnębione gdy nie może korzystać z Internetu?  Czy pozostaje w sieci dłużej niż pierwotnie planowało?  Czy ryzykuje utratę znajomości z przyjaciółmi, zaniedbuje naukę z powodu Internetu?  Czy oszukuje Cię, aby ukryć narastający problem Internetu?  Czy używa Internetu jako sposobu na ucieczkę od problemów lub sposobu na pogorszony nastrój (uczucia bezradności, winy, lęku, depresji)?

10 porad dla rodziców dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci

Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron (pomocny będzie edukacyjny serwis internetowy – Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie. 1. Odkrywaj Internet razem z dzieckiem.

Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania. 2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.

Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół. 3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.

Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu. 4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.

Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki). 5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.

Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie, coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić. 6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.

Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie. Nasze działania w tym względzie pomogą likwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, a itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u ( Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci. 7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.

Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e- maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.). 8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.

Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu. Ustalcie zasady korzystania z Sieci (wzory Umów Rodzic-Dziecko znajdziesz na stronie ( oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji. 9. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.

Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa. 10. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.

W lutym 2007 r. w ramach programu Safer Internet w Polsce uruchomiony został projekt Helpline.org.pl, którego celem jest pomoc dzieciom w sytuacjach zagrożenia w Internecie oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych. Dostępne są trzy formy kontaktu z konsultantami: bezpłatny numer telefonu , Rozmowa online – livechat – z poziomu strony Helpline.org.pl