KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
10 lat audytu wewnętrznego z perspektywy podmiotu koordynującego
Pierwsze lata audytu wewnętrznego w Polsce. Wnioski na przyszłość.
Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Kontrola finansów publicznych
Kontrola administracji
BADANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Kontrola jakości.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
438/2001 Kontrola 5% Zamknięcie pomocy 1083/2006, 1828/2006 Audyt systemów Audyt operacji Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
AUDYT BANKOWY PRZYGOTOWAŁA MONIKA ZOWCZAK - PORADA.
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
I i II POZIOM KONTROLI ZARZĄDCZEJ STAROSTWO POWIATOWE W KRAKOWIE
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Kontrola zarządcza w szkole.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu
Zarządzanie jakością projektu
Metodyki zarządzania projektami
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
System kontroli zarządczej w Uczelni jako jednostce sektora finansów publicznych Gdańsk, 2011.
Rola audytora wewnętrznego w uczelni
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Ministerstwo Finansów 28 sierpnia 2014 r.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Perspektywa praktyka małej firmy audytorskiej nowa Dyrektywa 34/2013/WE ws sprawozdawczości zmiany Dyrektywy 43/2006/WE ws badań ustawowych nowe Rozporządzenie.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Departament Polityki Wydatkowej Warszawa, 13 stycznia 2015 r.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Ministerstwo Finansów
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Funkcja planowania.
Kontrolowanie.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zarządzanie ryzykiem - element kontroli zarządczej
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY

AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY

„Audyt wewnętrzny jest niezależną, obiektywną działalnością o charakterze zapewniającym i doradczym, prowadzoną w celu wniesienia do organizacji wartości dodanej i usprawnienia jej funkcjonowania. Audyt wewnętrzny wspiera organizację w osiąganiu wytyczonych celów poprzez systematyczne i konsekwentne działanie służące ocenie i poprawie efektywności zarządzania ryzykiem, systemu kontroli oraz procesów zarządzania organizacją.”

Standardy atrybutów NumerNazwaOpis 1000Cel, uprawnienia i odpowiedzialność Cel, uprawnienia i odpowiedzialność audytu wewnętrznego powinny być formalnie określone w regulaminie, zgodnie ze standardami oraz zatwierdzone przez zarząd 1100Niezależność i obiektywizm Działanie audytu wewnętrznego powinno być niezależne, a audytorzy powinni zachować obiektywizm podczas realizacji zadań 1200Biegłość oraz należyta staranność zawodowa Zadania audytorski powinny być wykonane w sposób biegły, z należytą starannością zawodową 1300Program zapewnienia jakości i usprawnienia działalności Zarządzający audytem wewnętrznym powinien opracować i realizować program zapewnienia jakości i usprawnienia działalności audytu wewnętrznego oraz ciągle monitorować jego skuteczność. Program powinien być zaprojektowany w taki sposób, by wspierał działanie audytu wewnętrznego, zmierzające do przysporzenia wartości dodanej i poprawy funkcjonowania organizacji, jak również zapewnienia zgodności działania audytu wewnętrznego ze standardami i kodeksami

audyt wewnętrzny jest działalnością niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie kierownika organizacji publicznej w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej, dotyczącą przede wszystkim adekwatności, skuteczności i efektywności tej kontroli oraz wykonywanie czynności doradczych

Audyt wewnętrzny i zewnętrzny - różnice Lp.Audyt wewnętrznyAudyt zewnętrzny 1.Audytorzy wewnętrzni są pracownikami organizacji Jest realizowany przez niezależną zewnętrzną firmę/osobę 2.Realizuje zadania dla kierownictwa w celu wniesienia wartości dodanej Realizuje zadania dla osób trzecich 3.Koncentruje się na przyszłych zdarzeniach Koncentruje się na informacjach historycznych (np. zawartych w sprawozdaniach finansowych) 4.Pracuje w sposób ciągłyPracuje przeważnie raz do roku 5.Jest zaangażowany w zapobieganie i wykrywanie nieprawidłowości oraz oszustw Istotny jest wpływ nieprawidłowości oraz oszustw na rzetelność sprawozdań finansowych 6.Bada wszystkie aspekty działalności organizacji Najczęściej koncentruje się na finansowym aspekcie działania organizacji 7.Audytorzy znają dobrze swoją organizację Audytorzy zapoznają się z organizacją w trakcie prowadzenia audytu

kontrolacontrollingaudyt zorientowana na przeszłość cel: stwierdzić błąd, znaleźć przyczynę wnioskować o usunięcie przyczyny zorientowany na teraźniejszość i na przyszłość cel: planować, sterować, korygować pomóc kierować, inspirować, przestrzegać zorientowany na przyszłość cel: usprawnić działalność, zweryfikować plany doradzić i pomóc w osiągnięciu założonego celu