„Kreowanie nowej jakości edukacji specjalnej kluczem do sukcesu ucznia z niepełnosprawnością intelektualną” Malta X 2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Rodzic jako doradca zawodowy
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
Szkolnictwo specjalne w Danii
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zespół rewalidacyjno- wychowawczy przeznaczony jest dla młodzieży posiadającej orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
GIMNAZJUM NR 12 w ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W TYCHACH. GDZIE JESTEŚMY?
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY SZKOŁA PODSTAWOWA NR 66. BUDŻET PARTYCYPACYJNY PROJEKTY DOTYCZĄCE NASZEJ SZKOŁY POZYTYWNIE ZAOPINIOWANE.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
„ Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat.” Ludwik Pasteur Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) - jedyna w Polsce instytucja.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Tel
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zespół rewalidacyjno-wychowawczy
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Zapis prezentacji:

„Kreowanie nowej jakości edukacji specjalnej kluczem do sukcesu ucznia z niepełnosprawnością intelektualną” Malta X 2015r.

St Clare College San Miguel Primary Education Resource Centre San Gorg Preca College Guardian Angel Secondary Education Resource Centre St Benedict College, Helen Keller Secondary/Young Adult Education Resource Centre Maria Regina College Dun Manwel Attard Young Adult Education Resource Centre

St Clarre College San Miguel jest szkołą gromadzącą najmłodszych uczniów z niepełnosprawnością na Malcie w wieku od 3 do 11 lat. Przeznaczona jest dla uczniów z PMLD (Profound and Multiple Learning Difficulties-głęboka i sprzężona niepełnosprawność) oraz dla uczniów z autyzmem.

 Aromaterpia  Zajęcia kognitywne  Hydroterapia  ICT- technologia informatyczno- komunikacyjna  Zajęcia multisensoryczne  Opti-music  Fizjoterpia

Pomoce dydaktyczne- zajęcia kognitywne sala ICT sala multisensoryczna

HYDROTERAPIA w San Miquel Resource Center Zajęcia tematyczne w wodzie prowadzone są w oparciu o metodę Halliwick’a. Odbywają się one w relacji- jeden na jeden, w atmosferze wzajemnej akceptacji i bezpieczeństwa, bez użycia dodatkowego asortymentu. Mają nie tylko relaksować, ale przede wszystkim uczyć pływać, skupiając się na możliwościach uczestników, kształtując ich pozytywne nastawienie do nowej sytuacji, bazując na prawidłowych rotacjach ciała. W zależności od aranżacji i pomysłowości prowadzącego, w wodzie można prowadzić zajęcia z literatury, muzyki/muzykoterapii, a nawet matematyki. W opowieści muzyczno-ruchowe można wpleść wiele zadań kształtujących szerokie spektrum umiejętności poznawczych.

To centrum dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, z poważnymi trudnościami w uczeniu się. Przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży od 11 do 16 roku życia. Przeważają uczniowie z autyzmem i niepełnosprawnościami całościowymi i sprzężonymi.

-sala projektowania i technologii (rękodzieło) -sala matematyczna (numeracy) -opti-Music -multisensory room – sala doświadczania świata -home economy room– ekonomia w domu - ITC room- technologia informatyczno – komunikacyjna - science lab – laboratorium nauki

OPTI MUSIC Łączenie nauki przedmiotów poprzez opowiadanie bajek /opowieści tematycznych połączonych z treścią muzyczną lub dźwiękami z wykorzystaniem sprzętu świetlno – dźwiękowego.

Helen Keller Secondary/Young Adult Education Resource Centre skupia uczniów w wieku od 13 do 22 lat z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Większość uczniów korzysta z wózków inwalidzkich oraz innego specjalistycznego sprzętu medycznego.

- Sala artystyczna - Sala komputerowa (ICT) - Jacuzzi room - Multi- sensory studio clinic - Soft play room

WYPOSAŻENIE SAL Każda z sal wyposażona jest w tablicę interaktywną, aneks kuchenny oraz podstawowy sprzęt gospodarstwa domowego. Dodatkowo w każdej sali znajduje się duży materac, który służy zarówno do relaksacji jak i do czynności pielęgnacyjnych. Sprzęt dobierany jest w taki sposób, aby każdy uczeń mógł pracować( klawiatura do komputera, switch). W przypadku gdy w klasie jest uczeń z nadwagą do klasy przydzielany jest dodatkowy asystent. Uczniowie wymagają nieustannie wsparcia medycznego, dlatego zatrudnione są dodatkowo dwie pielęgniarki które sprawujące opiekę nad podopiecznymi centrum.

Maria Regina College Dun Manwel Attard Young Adult Education Resource Centre, to placówka przeznaczona dla uczniów w wieku od 16 do 22 lat z niepełnosprawność intelektualną, problemami specyficznymi w nauce, wychowawczymi i emocjonalnymi, komunikacyjnymi, sensorycznymi, fizycznymi oraz niepełnosprawnością sprzężoną.

- Kontakty z firmami o różnorodnych profilach (small business), - Praktyki w biurach, bibliotekach itp. -Praktyki w zakresie „gospodarstwa domowego” realizowane na terenie szkoły, - Zróżnicowane w swej treści treningi np. trening komunikacyjny związany z poruszaniem się po mieście środkami komunikacji miejskiej - Różnego rodzaju projekty np. projekt „Kawiarnka, udział w maltańskich targach ślubnych.

SYTAUCJA ABSOLWENTÓW SZKOŁY Po ukończeniu 22 roku życia podopieczni mogą: - dalej rozwijać swoje umiejętności w warsztatach terapii zajęciowej ATC ( na Malcie istnieje 7 takich placówek i są one najczęściej wybierane przez rodziców) lub - rozpocząć 2 letni trening zawodowy po którym dorosły może starać się o pracę. Aktualnie Maria Regina Resource Centre pracuje nad programem ACCREDITATION oraz DOKUMENTEM (Certyfikatem ogólnie rozpoznawalnym) POTWIERDZAJĄCYM WYKSZTAŁCENIE SWOICH ABSOLWENTÓW.