1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Elementy systemu zarządzania urzędów
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
Audity Opracował: Tomasz Greber
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZBIOROWY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W GRUPIE PFRN PREZENTACJA PROGRAMU DGA QUALITY SŁUŻĄCEGO DO PREZENTACJI SZJ UŻYTKOWNIKOM ORAZ DO NADZORU NAD SZJ.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Europejski System Nagród EFQM Diane Dibley 18 maja 2001
Prof. Aleksander Surdej
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
System ocen pracowników
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Zarządzanie projektami
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Planowanie procesu szkoleniowego
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki
Równościowe zarządzanie projektem
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski

2 Cel projektu w zakresie INK Wzmocnienie zdolności zarządczych Policji Rozpropagowanie modelu INK i metodyki samooceny Przeprowadzenie samooceny w 8 jednostkach polskiej Policji Udoskonalenie działania 8 jednostek policji Rozpropagowanie metodyki działań doskonalących (zarządzanie projektami, praca zespołowa, zastosowanie narzędzi zarządzania jakością) Przygotowanie kadry pracowników Policji którzy będą kontynuowali stosowanie modelu INK w Policji po zakończeniu projektu Opracowanie materiałów niezbędnych do dalszego stosowania modelu INK w Policji po zakończeniu projektu

3 Idea samooceny Samoocena – kompleksowy, systematyczny i regularny przegląd działalności i wyników organizacji w oparciu o model INK. Cel samooceny: Zrozumienie, co w przypadku danej organizacji oznacza „doskonałość”, Zrozumienie, co w przypadku danej organizacji oznacza „doskonałość”, Określenie etapu na drodze do doskonałości. Określenie etapu na drodze do doskonałości.

4 Idea samooceny Opis modelowej organizacji Plany działań doskonalących zainicjowanie przedsięwzięć doskonalących Dostarczenie organizacji wytycznych dotyczących kierunków inwestowania zasobów w celu doskonalenia organizacji - zainicjowanie przedsięwzięć doskonalących Poznanie mocnych stron organizacji i obszarów do poprawy

5 Etapy przygotowania Przygotowanie kadry konsultantów Przygotowanie materiałów, metodyki, procedur Szkolenia Przeprowadzenie samooceny Zaplanowanie i przeprowadzenie działań doskonalących Ponowna samoocena

6 Przygotowanie kadry i szkolenia Szkolenie w INK – 20 osób (policjanci i pracownicy cywilni) Szkolenia asesorów – 40 osób Tłumaczenie materiałów Opracowanie procedur i materiałów do samooceny Szkolenia w jednostkach: Kierownictwo – 1 dzień Zespół – 2 dni (od 10 – 30 osób)

7 Schemat organizacyjny

8 Przebieg działań - samoocena Przeprowadzenie samooceny Podział zespołu nad podzespoły Zbieranie informacji i dowodów Scalenie materiałów Warsztat – podsumowanie samooceny Warsztat – wybranie projektów doskonalących

9 Przebieg działań - doskonalenie Szkolenie z działań doskonalących Warsztat – zaplanowanie działań doskonalących Zaplanowanie działań doskonalących Przeprowadzenie i ocena działań doskonalących Przeprowadzenie ponownej samooceny Warsztat - ponowna samoocena

10 Czas trwania działań w jednostkach Szkolenia – 1 miesiąc Przeprowadzenie samooceny: 2 – 3 miesiące Wybór i zaplanowanie działań doskonalących: 1 miesiąc Realizacja działań doskonalących: 1 – 12 miesięcy Ponowna samoocena po 12 – 14 miesiącach

11 Wyniki samooceny WYKRES Z PROFILAMI

12 Wyniki samooceny WYKRES RADAROWY

13 Uczestniczy samooceny INK Jednostki z różnego poziomu organizacyjnego posiadające SZJ WSP Szczytno KWP Gdańsk KWP Wrocław KWP Białystok KSP Warszawa KMP Elbląg KMP Poznań KP Metro Warszawa

14 Co sprawiało trudności Kwestia tłumaczenia modelu (językowe, strukturalne) Rozumienie i uwzględnianie pętli PDCA Mentalność i świadomość Brak konsekwencji w dążeniu do celu Interpretacja kryterium 8 i ograniczenia w innych kryteriach (min. 4 i 9a) Zrozumienie wzajemnych powiązań, zależności i pozytywnych relacji pomiędzy systemem zarządzania jakości (wg. ISO) a modelem INK