„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
„zdrowe życie w szkole i w domu” Wielu z was spotyka się ze zjawiskiem palenia papierosów. Zanim ktoś będzie was namawiał do palenia musicie wiedzieć,
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. (Art. 2. k.p. ) Obowiązki.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Prawa kobiet w XXI wieku
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zajęcia niedopuszczalne oraz konflikt interesów
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Moje szczęście.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
6-LATEK W SZKOLE.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Zapis prezentacji:

„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”

 twoje-dziecko-pojdzie-z- nieznajomym,99904.html twoje-dziecko-pojdzie-z- nieznajomym,99904.html

 przemoc fizyczna  przemoc seksualna  przemoc emocjonalna i psychiczna  zaniedbanie i nadopiekuńczość

 Ile % sprawców jest w najbliższym otoczeniu dziecka?  Dlaczego dziecko jest podatne na krzywdę?  Co mówimy dzieciom na temat bezpieczeństwa?  Jak rozmawiamy z dziećmi na trudne sprawy?

 W efekcie parlamentarnych dyskusji, do ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku - Kodeks rodzinny i opiekuńczy wprowadzono w maju 2010 r. w wyniku prac legislacyjnych następujący przepis: "Art Osobom wykonującym władzę rodzicielską oraz sprawującym opiekę lub pieczę nad małoletnim zakazuje się stosowania kar cielesnych".

 Przekazanie dzieciom wiedzy na temat zagrożeń oraz rozwijanie umiejętności ochrony w sytuacjach wystąpienia zagrożenia przemocą poprzez: wzmocnienie w dziecku przekonania, że ma prawo czuć się bezpiecznie, podniesienie umiejętności identyfikacji sytuacji niebezpiecznych i zagrażających, przekazanie dziecku informacji o konieczności mówienia o zagrażającej sytuacji, dostarczenie informacji dotyczących sposobów działania w trudnej sytuacji.

 Scenariusz obejmuje pięć tematów: emocje, bezpieczne zasady, czyli jak i gdzie szukać pomocy, rozróżnianie dobrego i złego dotyku, granice i prywatność własnego ciała rozpoznawanie dobrych i złych tajemnic.

Zajęcia podzielone na dwa spotkania 20 minutowe.  Cele zajęć: przedstawienie zasad panujących na zajęciach, wprowadzenie w tematykę zajęć, wzmocnienie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie, przekazanie dzieciom wiedzy i rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: jakie zasady obowiązują podczas wszystkich zajęć, jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak pokazywać różne emocje.

Zajęcia podzielone na dwa spotkania 20 minutowe.  Cele zajęć: nauczenie dzieci, że są zachowania, które mogą krzywdzić innych lub im się nie podobać, nauczenie dzieci bezpiecznych strategii reagowania i asertywnego mówienia „nie” i znalezienie bezpiecznego dorosłego (tzw. bezpiecznych zasad), nauczenie dzieci, że krzywdzenie jest nieakceptowane.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: jak należy zareagować, gdy ktoś robi mu coś, co mu się nie podoba lub je krzywdzi, komu może powiedzieć o tym, co się zdarzyło.

 Pierwsza zasada – mówię „nie”.  Druga zasada – odchodzę.  Trzecia zasada – mówię zaufanemu dorosłemu, tzw. „bezpieczny dorosły”.

 Cele zajęć: przekazanie dziecku, że istnieją różne formy kontaktu i niektórych z nich może ono nie lubić, przekazanie dziecku wiedzy, że nikt nie ma prawa zmuszać je do czynności powodujących dyskomfort, smutek czy strach.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: co to jest dobry i zły dotyk, że w sytuacjach, gdy ktoś stosuje zły dotyk, powinno zastosować bezpieczne zasady

 Cele zajęć: przekazanie dziecku, że jego ciało jest jego własnością, przekazanie dziecku wiedzy, że nikt nie ma prawa zmuszać je do czynności powodujących dyskomfort, smutek, strach.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: co to są miejsca intymne, że nikt nie ma prawa je bić i stosować innych zachowań, które mu się nie podobają.

 Cel zajęć: pokazanie różnicy między dobrymi i złymi tajemnicami, wskazanie dziecku zasadności mówienia innym o złych tajemnicach, nauczenie dziecka rozpoznawania dobrych i złych tajemnic.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: że nie wszystkie sekrety trzeba utrzymywać w tajemnicy, jak odróżnić tajemnicę dobrą od złej, jeśli je coś martwi lub czegoś się boi, powinno powiedzieć o tym osobie dorosłej.

 Cel zajęć: zachęcanie dzieci do szukania pomocy w sytuacjach trudnych dla siebie i innych, przedstawienie osób i miejsc, w których każde dziecko może szukać pomocy w trudnych sytuacjach.  Po zakończeniu zajęć dziecko wie: że w sytuacjach trudnych należy stosować bezpieczne zasady, że mogą mu się przytrafić różne sytuacje, także trudne, kiedy i jak informować o zagrożeniu swojego bezpieczeństwa.

 Utrwalenie razem z dzieckiem zdobytych wiadomości i umiejętności w sytuacjach rzeczywistych – list!

  

Dziękuję za uwagę. Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały opracowane przez Fundację Dzieci Niczyje. Białystok, 2015r.