PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
PRZYGOTOWANY PRZEZ KLASĘ 4a. Przygotowania W grudniu 2008 podzieliliśmy naszą klasę na cztery grupy. Każda z tych grup otrzymała konkretne zadania, które.
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasi czworonożni przyjaciele Prezentacja projektu Szkoła z klasą 2.0 realizowanego w klasie II SP w Łężanach.
Regulamin pracowni komputerowej
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PSP W POŁAŃCU ROK SZKOLNY 2015/2016.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Tropem Stanisława Staszica
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
WIGILIA 2016 GRUPA - SŁONECZKA.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zasady bezpieczeństwa
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

WEBQUEST DLA KLASY III: JEDZIEMY NA WYCIECZKĘ DO...

SPIS TREŚCI POLECENIA WPROWADZENIE ZADANIA GEOGRAFOWIE PRZEWODNICY TURYSTYCZNI ORGANIZATORZY WYCIECZEK I ORGANIZATORZY WYCIECZEK II RATOWNICY MEDYCZNI SKORZYSTAJ OCENA PRACY GRUPY ZAKOŃCZENIE

POLECENIA podzielcie się na grupy: geografów, przewodników turystycznych, organizatorów wycieczek, ratowników medycznych; każda grupa otrzyma do wykonania konkretne zadanie lub zadania; każdy uczeń w grupie będzie odpowiedzialny za określone zadanie lub jego część; czas wykonania pracy określi nauczyciel; w czasie swoich poszukiwań potrzebnych materiałów korzystać możecie z zaproponowanych źródeł; na koniec przedstawcie i zaprezentujcie wyniki swojej pracy; dokonajcie oceny wyników pracy pozostałych grup według określonych kryteriów.

LATO kalendarzowe lato rozpoczyna się 22 czerwca; latem dni są długie, a noce krótkie; temperatury powietrza są wysokie; często występują burze, a z nimi gwałtowne i silne wiatry; zwierzęta mają pod dostatkiem pożywienia, wychowują swoje potomstwo; rośliny wydają owoce; na polach trwają żniwa, w ogrodach zbieramy owoce i warzywa; często i chętnie przebywamy nad wodą – pamiętajmy o bezpieczeństwie podczas kąpieli wodnych i słonecznych.

Pojedziemy w cudny kraj – Maria Konopnicka „Patataj, patataj, Pojedziemy w cudny kraj! Tam gdzie Wisła modra płynie, Szumią zboża na równinie, Pojedziemy, patataj …” Mamo, jadę na wycieczkę. Gdzie, jak tam dojedziecie, co tam jest ciekawego? Z łatwością odpowiecie rodzicom, gdy wykonacie zaproponowane Wam zadania.

ZADANIA GEOGRAFOWIE Znajdźcie warte zobaczenia miejsca w Polsce. Przedstawcie je na forum klasy. Wybierzcie wspólnie miejsce wycieczki Możecie skorzystać z: atlasu geograficznego, mapy turystycznych Polski, planów miast polskich Miasta w Polsce

ZADANIA PRZEWODNICY TURYSTYCZNI Zbierzcie informacje na temat miejsca wycieczki. Przygotujcie prezentację multimedialną: Co warto tam zwiedzić, zobaczyć i dlaczego. Możecie skorzystać z: atlasu geograficznego, map turystycznych Polski, planów miast polskich Miasta w Polsce

ZADANIA ORGANIZATORZY WYCIECZEK I Wyszukajcie informacje:  jakim środkiem transportu można dojechać do wybranego miejsca wycieczki i określcie koszt transportu,  wybierzcie trasę wycieczki. Zebrane informacje przedstawcie na forum klasy. Możecie skorzystać z: atlasu geograficznego, map turystycznych Polski, planów miast polskich Mapa Polski

ZADANIA ORGANIZATORZY WYCIECZEK II Przygotujcie poradnik-ściągę: Co zabrać na wycieczkę? Przygotujcie ilustrowany lub w postaci krótkich zaleceń regulamin wycieczek. Zapoznajcie z nim klasę. Możecie skorzystać z: Co zabrać na wycieczkę szkolną? Apteczka pierwszej pomocy

ZADANIA RATOWNICY MEDYCZNI Zbierzcie informacje na temat udzielania pierwszej pomocy w najczęstszych wypadkach, które zdarzają się podczas wycieczek szkolnych. Przeprowadźcie w klasie szkolenie z udzielania pierwszej pomocy. Możecie skorzystać z: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – Mój podręcznik do nauki pierwszej pomocy Apteczka pierwszej pomocy Jak zgłosić wypadek?

SKORZYSTAJ Strony internetowe, na które warto zajrzeć: Jak zgłosić wypadek? Apteczka pierwszej pomocy Miasta w Polsce Mapa Polski Co zabrać na wycieczkę szkolną? Książki, do których warto zajrzeć: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – Mój podręcznik do nauki pierwszej pomocy atlas geograficzny, mapy turystyczne Polski, plany miast polskich

OCENA PRACY GRUPY 1pkt2 pkt3 pkt4 pkt Opracowanie zadaniaNie zebraliście podstawowych informacji, pobieżnie opracowaliście temat zadania W Waszej pracy pojawiły się drobne błędy, ale zadanie wykonaliście dobrze Zadanie wykonaliście bezbłędnie, zebraliście potrzebne do wykonania zadania informacje Zebraliście znacznie więcej informacji na temat zadania, niż było to wymagane, rozszerzyliście zadanie Prezentacja i estetyka wykonania Nieciekawie i niestarannie wykonaliście swoje prace Ciekawie, ale mało starannie wykonaliście swoje prace Starannie, estetycznie i ciekawie wykonaliście swoje prace Zastosowaliście różne i oryginalne techniki wykonania swoich prac Zaangażowanie i współpraca w grupie Każdy w grupie pracował osobno, nie pracowaliście razem, kłóciliście się Nie wszyscy w grupie przykładali się do wykonania zadania, były między Wami drobne nieporozumienia Dobrze zorganizowaliście pracę w grupie Wszyscy członkowie grupy chętnie i ochoczo pracowali nad wykonaniem zadania Przedstawienie wyników pracy Nie zaciekawiliście słuchających, nie przygotowaliście się do przedstawienia swojej pracy Zaciekawiliście słuchających, ale nie wszyscy przedstawiający byli przygotowani do przedstawienia wyników Przygotowaliście się do prezentacji i zainteresowaliście nią słuchaczy Byliście bardzo dobrze przygotowani i Wasza prezentacja zainteresowała innych Ocena końcowa: 12 pkt – wspaniale,11-9 pkt – bardzo dobrze, 8-6 pkt – dobrze, 5-0 pkt – możecie lepiej

ZAKOŃCZENIE Poznaliście warte zobaczenia miejsca w Polsce, Potraficie przygotować się do wycieczki szkolnej. Umiecie udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym. Umiecie też podzielić się swoją wiedzę z innymi poprzez wypowiedzi ustne, prace plastyczne i pisemne. Potraficie posługiwać się komputerem i korzystać z Internetu w celu zdobycia określonych informacji. Świetnie się spisaliście!