Informacja o wdrożeniu systemu PEKA PIERWSZY TYDZIEŃ Dane, problemy i podjęte działania naprawcze Poznań, 8 lipca 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Advertisements

R&G PLUS Sp. z o.o..
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
niemiecki z ekonomią w tle
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Komunikacja i Turystyka
Systemy operacyjne.
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Platforma Usług Elektronicznych
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
Bankowość Internetowa w P-SFUK
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
OFERTA SYSTEMU IDENTYFIKACYJNEGO BOS BEZPIECZNY OBIEKT SPORTOWY Schematy zastosowania Karty Kibica i Micro Biletu.
Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Prezentacja systemu. System elektronicznej dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz opłat w strefach płatnego parkowania. Sprawdzone.
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Witam Państwa!.
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
14 dni do wejścia w życie nowej taryfy biletowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Działania Białostockiej Komunikacji Miejskiej w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku- Etap.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Aktywizacja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie poznańskim (I) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Doradztwo specjalistyczne Szkolenia Usługi księgowe
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Zapis prezentacji:

Informacja o wdrożeniu systemu PEKA PIERWSZY TYDZIEŃ Dane, problemy i podjęte działania naprawcze Poznań, 8 lipca 2014

2 System PEKA w liczbach PEKA to bardzo rozległy system informatyczno-telekomunikacyjny. Jest największym projektem karty aglomeracyjnej w Polsce. System PEKA składa się z: komputerów w czytnikach w pojazdach 700 komputerów pokładowych w 700 pojazdach 20 różnych modeli urządzeń 14 zajezdni 1392 przystanki, w tym 293 tramwajowe i 1109 autobusowych 10 gmin w systemie zarządzanym przez ZTM 20 serwerów 10 zintegrowanych systemów informatycznych

3 System PEKA w liczbach pasażerów dziennie korzystających z transportu publicznego wydanych kart PEKA (do 7 lipca 2014r.) dzienny rekord złożonych wniosków (2 lipca 2014r.) miesięczny rekord przyjętych wniosków (czerwiec 2014r.) 40% wniosków składanych przez Internet (czerwiec 2014r. – 53%) 5 aplikacji na jednej karcie 7 metrów – długość linii do personalizacji kart

4 System PEKA w liczbach zapytań skierowanych na Infolinię POZnan*Kontakt (od 1 marca 2014) Unikalnych Użytkowników strony www (od 9 kwietnia 2014) wejść na stronę (od 9 kwietnia 2014) uczestników spotkań informacyjnych (od czerwca 2013) 24 stanowiska w 11 Punktach Obsługi Klienta ZTM w tym: 17 stałych 4 uruchomione w dniu 3 lipca 2014, 3 uruchomiane w dniu 8 lipca Punktów Sprzedaży Biletów wyposażonych w terminale do sprzedaży w systemie PEKA (od 15 maja 2014)

Sieć sprzedaży i obsługi klientów Porównanie statusu Stan poprzedniStan obecny 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM sprzedających bilety okresowe w systemie KOMKarta oraz papierowe bilety jednorazowe 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM sprzedających bilety okresowe w systemie PEKA, doładowania tPortmonetki oraz Papierową Kartę Jednorazową 14 Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych w systemie KOMKarta 116 Punktów Sprzedaży Biletów w systemie PEKA oraz doładowań tPortmonetki; docelowo 200 Punktów Ok.1000 zewnętrznych punktów sprzedaży Ok punktów sprzedaży biletów papierowych Brak możliwości zakupu biletu przez Internet Możliwość zakupu biletu przez Internet Możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy 50 biletomatów stacjonarnych 50 biletomatów stacjonarnych; docelowo 70 przystosowanych do systemu PEKA 246 biletomatów mobilnych przypadkowo rozproszonych w sieci pojazdów 246 biletomatów mobilnych planowo rozmieszczonych w sieci pojazdów

6 Sprzedaż biletów okresowych- liczba transakcji * - dane zostały uśrednione w przeliczeniu na jeden dzień funkcjonowania

7 Sprzedaż tPortmonetki- liczba transakcji * dane uśrednione w przeliczeniu na dzień funkcjonowania

8 Obsługa przez Internet –

9 Bilet Metropolitalny (BM) W ostatnim tygodniu czerwca i w lipcu odnotowaliśmy duży wzrost liczby składanych oświadczeń o BM- łączny stan na 7 lipca oświadczenia

10 1.Brak sprzedaży biletów jednorazowych 2.Zawieszanie systemu centralnego 3.Zawieszanie strony internetowej 4.Niedziałająca część czytników (około 11%) 5.Brak możliwości odczytu uprawnień do ulg przy korzystaniu z tPortmonetki 6.Brak możliwości transferu zakupu dokonanego przez Internet 7.Wadliwe oprogramowanie biletomatów stacjonarnych 8.Zakończenie promocji Nieczynny w pełnym wymiarze czasu Punkt Obsługi Klientów na Junikowie 10.Sporadyczne podwójnie liczenie przystanków w węzłach przesiadkowych 11.System nie pokazuje danych na kontach pasażerów w Internecie Zdiagnozowane problemy w pierwszym tygodniu funkcjonowania systemu

Zdiagnozowane problemy w pierwszym tygodniu funkcjonowania systemu – działania naprawcze LP problemprzyczynaskutekpodjęte działaniaco zostało do zrobienia 1 brak sprzedaży biletów jednorazowych niedostarczenie biletów do punktów sprzedaży przez RUCH zwiększenie kolejek w POK ZTM interwencja w RUCH,dostarczenie bieltów na punkty w dniu 2 lipca wdrożono monitoring dostęności biletów w sieci sprzedaży 2 zawieszanie systemu centralnego błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska wydłużenie czasu obsługi klientów w POK oraz wydłużenie kolejek prace programistyczne dostawcy BULL Polska mające na celu eliminację błędów monitoring i ciągła praca stabilizacyjna systemu przez głównego wykonawcę BULL Polska 3 zawieszanie strony internetowej błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska brak dostępności strony www oraz generownie sztucznego ruchu na stronie www i rzeczywistego w POK prace programistyczne dostawcy BULL Polska mające na celu osiągnięcie poprawności działania serwisu, osiagnięcie sprawności usługowej od 4 lipca ciągły monitoring obciążenia strony i podejmowanie działań prewencyjnych 4 niedziałająca część czytników (około 11%) błędy w oprogramowaniu systemu po stronie R&G Mielec oraz wadliwe podzespoły w części czytników brak prawidłowego naliczania opłat za przejazd w taryfie przystankowej oraz zwiększenie liczby reklamacji i kolejek w POK wymieniono wadliwe podzespoły w czytnikach oraz poprawianejest oprogramowanie w czytnikach monitorowanie błędów oraz kontynuacja wprowadzania modyfikacji oprogramowania 5 brak możliwości odczytu uprawnienia do ulgi na krcie w momencie korzystania z tPortmonetki błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska oraz R&G Mielec zwiększenie kolejki do POK ZTM oraz liczby reklamacji wprowadzono porprawki, od 5 lipca czytniki działają poprawnie monitorowanie działania czytników

Zdiagnozowane problemy w pierwszym tygodniu funkcjonowania systemu – działania naprawcze LPproblemprzyczynaskutekpodjęte działaniaco zostało do zrobienia 6 brak możliwości transferu zakupu dokonanego przez Internet błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska zwiększenie kolejki do POK ZTM oraz liczby reklamacji umożliwiono wykonywanie trasferu biletów od 5 lipca monitorowanie funkcjonalności 7 wadliwe oprogramowanie biletomatów stacjonarnych błąd w oprogramowniu nowej taryfy po stronie ELGEBE- TRAPEZE zwiększenie kolejki do POK ZTM usunięcie wady w oprogramowaniu i osiagniecie porawności działaniaw dniu 2 lipca monitorowanie funkcjonalności 8Promocja 12+1 wynik zakończenia promocji związany z wzmorzonym ruchem w POK wizyty klientów w POK i wydłużenie czasu obsługi oraz kolejek planujemy zakończenie wzmożonego ruchu do 15 lipca monitorowanie czasu obsługi 9 nieczynny w pełnym wymiarze czasu Punkt Obsługi Klientów na Junikowie brak zasobów ludzkich do sprzedazy i obsługi klientów na skutek absencji chorobowej nieczynne stanowisko obsługowe na jednej zmianie szkolenia sprzedażowe kolejnych pracowników z wnętrza organizacji i uruchomienie stanowiska w dniu 7 lipca prowadzenia dalszych naborów i szkolenie pracowników do prowadzenia sprzedaży i obslugi klientów 10 sporadyczne podwójnie liczenie przystanków w węzłach przesiadkowych błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska zwiększenie kolejki do BOK ZTM na skutek reklamacji prace programistyczne i wprowadzanie poprawek przez dostawcę systemu BULL Polska implementacja poprawek i monitorowanie funkcjonalności 11 system nie pokazuje danych dot. doładowań tPortmonetki na kontach pasażerów w Internecie błędy w oprogramowaniu systemu po stronie BULL Polska zwiększenie kolejki do BOK ZTM na skutek reklamacji prace programistyczne i wprowadzanie poprawek przez dostawcę systemu BULL Polska implementacja poprawek i monitorowanie funkcjonalności

Planowane działania usprawniające po stronie ZTM 1.Trzy kolejne stanowiska do obsługi klientów w POK wyspecjalizowane w ładowaniu ulg, zbieraniu oświadczeń i przyjmowaniu wniosków oraz kontroli stanu technicznego kart PEKA 2.Pomoc Drużyny PEKA w kolejkach, która ma kierować klientów zainteresowanych zakupem biletów i doładowań tPortmonetki do Punktów Sprzedaży Biletów kontrahentów zewnętrznych lub przez Internet 3.Utrzymujemy wydłużenie czasu pracy POK do ostatniego klienta 4.W sobotę 12 lipca – wszystkie POK pracują od 8.00 do Zakończenie przeprogramowania biletomatów mobilnych – po zakończeniu w biletomatach będzie można kupić bilety nie skasowane 6.W upalne dni rozdajemy wodę osobom stojącym w kolejkach do POK ZTM

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata