„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 2.2.1 "Poprawa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
JESTEM AKTYWNY – BĘDĘ PRZEDSIĘBIORCĄ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Opracował J. Stryjkowski
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Problemy rynku pracy..
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Europejskie Standardy Kształcenia (ESK) w Polsce
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Podsumowanie realizacji projektu pn. KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska, ŚCITT – Koordynator Projektu Wioletta Molęda, ŚCITT – Kierownik Projektu.
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
RADA SZKOLENIOWA DNIA
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Zapis prezentacji:

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Uczyć myśleć skutecznie, odważnie - rola TRIZ w przedsiębiorstwach z branży edukacyjnej dr Irena Stańczak, Staropolska Szkoła Wyższa, Kielce, ekspert ds. TRIZ-Pedagogiki

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Wielkości narodu nie mierzy się jego liczebnością, tak, jak wielkości człowieka nie mierzy się jego wzrostem; jedyną miarą jest jego rozwój umysłowy i jego poziom moralny”. W. Hugo

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Na podstawie zgromadzonego banku pedagogicznych doświadczeń stworzono podstawy TRIZ – Pedagogiki «Pedagogiczna technika».

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Edukacja Kształcenie – Nauczanie - Wychowanie dla Nowej Ery Edukacja - Kształcenie – Nauczanie – Wychowanie narzędziami sterowania przyszłością!

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Edukacja Kształcenie – Nauczanie - Wychowanie dla Nowej Ery Jakie są nasze decyzje – taki jest nasz świat.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Każdy z nas: Pracuje, buduje, czyta, niepokoi się, wychowuje, myśli… Tylko, po co to wszystko… Jeśli świat nie będzie stawał się lepszy?

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Istnieją zasadniczo dwa globalne problemy, których rozwiązanie nie pośrednio, ale wprost poprawi życie ludzi na Ziemi:  Zwiększenie długości życia człowieka  Poprawienie jakości wykształcenia

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Sprzeczności współczesnej edukacji Sprzeczność 1 Uczymy dzieci żyć w świecie, którego sami nie znamy. Im dokładniej przygotujemy dzieci do życia i pracy w znanych NAM warunkach, tym trudniej będzie im przystosować się do życia i pracy w ICH warunkach, za 20 – 25 lat! Sprzeczność 2 Wykształcenie powinno być wąsko specjalizowane, bo przecież „nie da się objąć nieobjętego”. Ale „wąski” specjalista ma trudności z przyuczeniem się do nowych zadań i w ogóle trudno mu znaleźć wspólny język ze specjalistami z innych dziedzin.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Sprzeczność 3 Kształcenie powinno być systematyczne, z podziałem na przedmioty nauczania, tak jak dzieli się nauka, na różne specjalności. Jednocześnie przeszkadza to w holistycznym ujmowaniu i rozumieniu „całościowego” świata. Sprzeczność 4 Im wyższe wymagania stawia program kształcenia, tym większy staje się rozziew pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi uczniami. Sprzeczność 5 Wykształcenie musi być drogie, żeby mogło być wysokojakościowe i jednocześnie powinno być tanie, ogólnie dostępne.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Sprzeczność 6 Kształcenie powinno być dobrowolne, bo tylko wtedy jest ono maksymalnie efektywne i jednocześnie powinno być obowiązkowe, bo niekompetencja staje się narastającym społecznym niebezpieczeństwem. Sprzeczność 7 Żyć na wysokim poziomie socjalnym chcemy „dziś i teraz”! Inwestycje w przyszłość wymagają jednocześnie ograniczeń owego „dziś i teraz”.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Problemy jakie niesie przyszłość nie będą łatwiejsze niż problemy przeszłości czy współczesności. - Jak będą one rozwiązywane? - Kto je będzie rozwiązywał? - Złożone rozwiązania, skomplikowanych problemów, powinny być zrozumiane i przyjęte przez społeczeństwo. - Oznacza to, że mądrym powinno być społeczeństwo, a nie tylko pojedyncze jednostki.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Co to znaczy „mądry”? „Mądry widzi system tam, gdzie nie widzą go inni” (TRIZ- Ekspert W. Ilinskij) Dzieci trzeba uczyć myślenia systemowego.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „ Widzieć łatwo - trudno przewidzieć” Beniamin Franklin Dzieci należy uczyć prognozować i przewidywać.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Widzieć systemy - to konieczność. Przewidywać ich zmiany – to konieczność. Ale to nie wystarczy. Trzeba umieć zmieniać systemy! Nauka o zmianie systemów – TRIZ - PEDAGOGIKA Na podstawie specjalnie wyselekcjonowanego banku zasad, metod i narzędzi skutecznego myślenia, konkretnych ćwiczeń rozwijających myślenie tworzymy kurs UMS czyli Uczyć Myśleć Skutecznie!

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „ Istotne problemy, stojące przed nami nie mogą być rozwiązywane na tym poziomie myślenia, na którym je sformułowano ”. (Einstein) Cel TRIZ – Pedagogiki i UMS – to uczyć rozwiązywać problemy od poziomu codziennego życia do poziomu globalnego. „Dobrze wykształcony specjalista wie jak odpowiadać na pytania; dobrze wykształcony człowiek wie, jakie pytania należy postawić.” (М. И E. De Liu) W kursie TRIZ – Pedagogiki i UMS celowe jest uczyć dzieci zadawać, formułować „silne” (mocne, istotne, ważkie) pytania.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Kamieniem probierczym wysokiej klasy intelektu jest zdolność pogodzenia w umyśle dwóch przeciwstawnych idei jednocześnie i zachowanie mimo to zdolności do działania”. (F. Scott Fitzgerald ) W kursie TRIZ – Pedagogiki i UMS dzieci uczą się pracować ze sprzecznościami. EDUKACJA DLA NOWEJ ERY w oparciu o TRIZ – PEDAGOGIKĘ - Uczyć myśleć skutecznie…… - Uczyć myśleć efektywnie…… - Uczyć myśleć odważnie…

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Uczą się także:  słuchać i słyszeć, co mówią inni;  szybko uczyć się i „przeuczać” (tłum. z j. rosyjskiego) ;  efektywnie pracować z informacją (przyswajać, obrabiać, utrwalać, przekazywać…);  wyróżniać najważniejsze, rozróżniać jakościową i drugorzędną informację;  widzieć nieoczywiste przyczyny i niebanalne następstwa;  rozwiązywać niestandardowe zadania (otwarte);  znajdować kilka rozwiązań jednego zadania;  planować swoją pracę i swoje życie, rozważać ryzyko;  wytrwale znosić porażki, niepowodzenia i cierpienia.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Po co TRIZ – Pedagogika polskim dzieciom? 1. Rozwój kreatywności. 2. Samodzielne, śmiałe myślenie dywergencyjne (płynność słowna, skojarzeniowa, ideacyjna) 3. Umiejętność holistycznego i „systemowego” postrzegania świata i rzeczywistości. 4. Umiejętność rozwiązywania niestandardowych (otwartych) zadań i problemów. 5. Zdolność dowolnego skupiania uwagi.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Irena Stańczak Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań w pracy z uczniem klas I – III szkoły podstawowej (w świetle badań eksperymentalnych) Wydanie I Kraków 2013 Książka dostarcza zweryfikowanych empirycznie (badania eksperymentalne) informacji o poziomie dyspozycji do myślenia twórczego najmłodszych uczniów i możliwościach stymulowania ich potencjału twórczego przez zastosowanie narzędzi metodycznych Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ – Pedagogiki) w procesie dydaktyczno - wychowawczym już na etapie wczesnej edukacji.

„ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ! Podziękowania za wykorzystanie materiały szkoleniowe dla dr. Anatola Gina - Master TRIZ – Rosja oraz mgr. inż. Jana Boratyńskiego – Dyrektora Regionalnego TRIZ- Polska