Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
KROK PO KROKU DO MATURY Z MATEMATYKI
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Próbna matura z matematyki listopad 2009
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Informator egzaminie maturalnym od 2010 roku
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
O próbnym egzaminie maturalnym z matematyki listopad/grudzień 2010 Piotr Ludwikowski.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Matura z matematyki w roku 2015
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2017/2018
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy PLACÓWKA AKREDYTOWANA

Do próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w lutym 2013 roku przystąpiło  55 liceów oraz 50 techników  7161 uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa kujawsko-pomorskiego  Poziom podstawowy pisało 7084 uczniów,  Poziom rozszerzony pisało- 881 uczniów

Do egzaminu próbnego przystąpiło 105 szkół (a także 12 szkół z woj.pomorskiego, 1 woj. lubuskiego, 1 z Warszawy) 55 liceów 50 techników  Struktura piszących egzamin ze względu na liczbę piszących poziom podstawowy  4305 uczniów liceów  2779 uczniów techników

Poziom podstawowy

Konstrukcja arkusza egzaminacyjnego  Arkusz ćwiczeniowy z matematyki w roku 2013 został przygotowany zgodnie z koncepcją i strukturą egzaminu maturalnego z matematyki zdawanego od roku szkolnego 2009/2010 jako egzamin obowiązkowy na poziomie podstawowym.  Zgodnie z koncepcją i strukturą egzaminu maturalnego z matematyki zdający egzamin próbny, zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym mieli do rozwiązania zadania z jednego arkusza egzaminacyjnego.  Materiał ćwiczeniowy został tak skonstruowany, aby zbadać stopień opanowania umiejętności określonych w pięciu obszarach standardów wymagań będących podstawą do przeprowadzania egzaminu maturalnego z matematyki: 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji 3. Modelowanie matematyczne 4. Użycie i tworzenie strategii 5. Rozumowanie i argumentacja

 Arkusz podstawowy składał się z 34 zadań, w tym 25 zamkniętych (uczeń wybierał odpowiedź spośród czterech propozycji) oraz 9 zadań otwartych (rozwiązanie i odpowiedź uczeń musiał samodzielnie wytworzyć i zapisać).  Za każde poprawnie rozwiązane zadanie zamknięte uczeń uzyskiwał 1 punkt. Wśród zadań otwartych było 6 zadań krótkiej odpowiedzi (KO), za rozwiązanie każdego z nich uczeń mógł uzyskać 2 punkty. Arkusz zawierał także zadania rozszerzonej odpowiedzi (RO)- 2 zadania czteropunktowe i jedno pięciopunktowe.

 Zadania w arkuszu z poziomu podstawowego sprawdzały umiejętności opisane we wszystkich pięciu obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych.  Badały one znajomość i rozumienie podstawowych pojęć matematycznych, definicji i twierdzeń oraz umiejętność posługiwania się tą wiedzą w praktyce. Sprawdzały także umiejętność formułowania opisu matematycznego danej sytuacji, doboru odpowiedniej strategii rozwiązania problemu oraz umiejętność analizowania i interpretowania problemów matematycznych.  Tematyka zadań egzaminacyjnych obejmowała treści podstawy programowej. Umiejętności zostały zbadane na treściach wszystkich dziesięciu działów podstawy programowej.

Województwo kujawsko- pomorskie LiceumTechnikum Średnia20,6123,4315,97 Łatwość0,410,470,32 Odchylenie standardowe 10,4810,947,67 Mediana Wynik najniższy112 Wynik najwyższy 50 49

LpZakres treściNr zadania Kuj.- Pom. Łatwość L/T 1. Liczby rzeczywiste1,7,13,15,290,540,59/0,44 2. Wyrażenia algebraiczne2,9,140,690,75/0,61 3. Równania i nierówności16,26,320,390,45/0,28 4. Funkcje3,6,18,22,250,490,56/0,39 5. Ciągi liczbowe4,19,280,550,62/0,44 6. Trygonometria5,200,610,65/0,54 7. Planimetria11,24,270,350,39/0,29 8. Geometria analityczna8,12,23,30,330,450,51/0,35 9. Stereometria17,340,530,58/0,46 10 Elementy statystyki; teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka 10,21,310,370,41/0,29

Obszar standardówNr zadania Kujawsko- Pomorskie Łatwość Liceum/ Technikum 1.Wykorzystanie i tworzenie informacji 1,3,4,7,15,16,19,21, 23 0,560,61/0,46 2.Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji 2,5,6,8,9,10,11,12, 14,17,18,20,22,25, 26,28,30 0,570,62/0,49 3. Modelowanie matematyczne 24,31,32 0,220,28/0,13 4.Użycie i tworzenie strategii 13,33,34 0,300,35/0,21 5.Rozumowanie i argumentacja 27,29 0,190,25/0,10

Stosuje pojęcie procentu w obliczeniach

Odejmuje i mnoży wielomiany

Odczytuje z wykresu zbiór wartości funkcji

Wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym

Oblicza wartość funkcji trygonometrycznej kąta ostrego w trójkącie prostokątnym znając długości przyprostokątnych

Wyznacza wzór funkcji kwadratowej mając dany fragment jej wykresu

Wykonuje obliczenia na potęgach o wykładnikach wymiernych

Interpretuje geometrycznie układ równań liniowych z dwiema niewiadomymi

Rozkłada wielomian na czynniki stosując metodę grupowania wyrazów

Wyznacza medianę

Korzysta ze związków między kątem środkowym a wpisanym

Bada równoległość prostych na podstawie ich równań kierunkowych

Stosuje w obliczeniach działania na logarytmach

Wyznacza dziedzinę prostego wyrażenia wymiernego

Wykorzystuje interpretację geometryczną wartości bezwzględnej

Sprawdzi, że liczba jest rozwiązaniem równania wymiernego

Wskazuje kąty między ścianą boczną a płaszczyzną podstawy

Wyznacza wzór funkcji liniowej

Określa, który wzór ogólny przedstawia ciąg arytmetyczny

Stosuje związki między funkcjami trygonometrycznymi kąta ostrego

Zlicza obiekty, stosuje zasadę mnożenia

Naszkicuje wykres funkcji f(x-2) mając dany wykres funkcji wykładniczej

Wyznacza współrzędne środka okręgu

Stosuje związki miarowe w figurach płaskich z zastosowaniem trygonometrii (trapez)

Wyznacza wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym