Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Advertisements

MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2015r. Warszawa, luty 2016r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński © Fotoreportaż z zakończenia budowy i otwarcia Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni w dniu 12 czerwca 2008 r.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński Fotoreportaż z budowy ostatniego etapu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni Stan prac na dzień 22 grudnia 2007.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Plan zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego 1.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kolej wraca na Warmię i Mazury
Regionalne warsztaty TAF TSI
Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Dofinansowanie UE [PLN]
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur w 2017 roku
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Kolej lepiej połączy Pomorze
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Budowa autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinkach:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany ze środków UE, objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Poznań, 26 marca 2008 r.

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E59 WROCŁAW – POZNAŃ odcinek Wrocław – Poznań (etap I) Lot A Wrocław – Rawicz, Lot A Wrocław – Rawicz, Lot B Rawicz – Czempiń, Lot C Czempiń – Poznań Lot B Rawicz – Czempiń, Lot C Czempiń – Poznań LCS Wrocław, Leszno, Poznań. LCS Wrocław, Leszno, Poznań.

3 Przebieg linii E59: (Malmö – Ystad) Świnoujście – Szczecin Poznań – Wrocław Opole – Chałupki (Praga – Wiedeń) Długość linii E59 na terenie Polski ~656 km Lot A: Wrocław – Rawicz Lot A: Wrocław – Rawicz 59,697 km Lot B: Rawicz – Czempiń Lot B: Rawicz – Czempiń 72,307 km Lot C: Czempiń – Poznań Lot C: Czempiń – Poznań 31,400 km Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

4 Stan zaawansowania przygotowania projektu Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań Studium Wykonalności – wykonane w 2004r.; Studium Wykonalności – wykonane w 2004r.; Decyzje lokalizacyjne – 13 uzyskanych, do uzyskania 1 decyzja dla terenów zamkniętych - przewidywany termin lipiec br. Decyzje lokalizacyjne – 13 uzyskanych, do uzyskania 1 decyzja dla terenów zamkniętych - przewidywany termin lipiec br. Decyzja środowiskowa – przewidywany termin uzyskania IV kwartał 2008r. Decyzja środowiskowa – przewidywany termin uzyskania IV kwartał 2008r. Opracowanie dokumentacji projektowej, przetargowej i wniosku na współfinansowanie robót – przetarg w trakcie rozstrzygania (protesty), przewidywany termin podpisania umowy – czerwiec/lipiec 2008r. Opracowanie dokumentacji projektowej, przetargowej i wniosku na współfinansowanie robót – przetarg w trakcie rozstrzygania (protesty), przewidywany termin podpisania umowy – czerwiec/lipiec 2008r.

5 Projektowana modernizacja:  standardy zgodne z AGC (i AGTC)  v=160 km/godz. w ruchu pasażerskim (docelowo – faza III: v=200 km/godz.)  v=120 km/godz. w ruchu towarowym dla taboru o nacisku na oś 221 kN Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

6  Długość modernizowanego odcinka linii – 103,707 km  15 posterunków ruchu:  13 stacji  2 posterunki odgałęźne  7 przystanków osobowych  Okres realizacji projektu (robót):  Lot B: czerwiec 2011 – marzec 2015  Lot C: grudzień luty 2013  Wykonanie dokumentacji budowlanej :  Lot B - grudzień 2009  Lot C – czerwiec 2009 dla prędkości V = 160 km/godz. z elementami rozwiązań dla prędkości V=200 km/h w części dotyczącej:  układu geometrycznego torów  przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór (fundamenty + słupy trakcyjne)  przystosowanie obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych i zwiększenia wymogów bezpieczeństwa  Złożenie wniosku o dofinansowanie robót z Funduszu Spójności UE:  Lot B – grudzień 2009  Lot C – maj 2009 Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

7 Zakres prac modernizacyjnych  nawierzchnia torowa 207,414 kmt (z podtorzem i odwodnieniem)  obiekty inżynieryjne (wiadukty drogowe 3, wiadukty kolejowe 8, przejścia dla pieszych pod torami 7, przejście dla zwierząt 1)  sieć trakcyjna + LPN – 207,414 km (z trafostacjami)  10 podstacji trakcyjnych (z liniami zasilającymi)  liniowe urządzenia srk – 103,7 km (budowa LCS Leszno oraz włączenie do istniejącego LCS Poznań )  3 urządzenia diagnostyki stanów awaryjnych taboru  sieci telekomunikacji kolejowej  37 peronów, 46 przejazdów kolejowych, 36 dróg równoległych  urządzenia ochrony środowiska  inne urządzenia infrastruktury kolejowej Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

8 Efekty modernizacji  Skrócenie czasu jazdy na odc. Rawicz – Poznań:  pociągi kwalifikowane – o ok. 35 min.  pociągi osobowe – o ok. 15 min. Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

9 Koszty dokumentacji:  Wykonanie dokumentacji projektowej, dokumentacji przetargowej oraz wniosku o dofinansowanie robót budowlanych z Funduszu Spójności w ramach projektu „ Modernizacja linii kolejowej E 59 Wrocław – Poznań” „ Modernizacja linii kolejowej E 59 Wrocław – Poznań”  - LOT B euro netto - termin realizacji 18 m-cy od dnia podpisania umowy,  - LOT C euro netto - termin realizacji 11,5 m-ca od dnia podpisania umowy, Finansowanie ze środków Funduszu Spójności i ze środków budżetu państwa; podatek VAT ze środków własnych Finansowanie ze środków Funduszu Spójności i ze środków budżetu państwa; podatek VAT ze środków własnych ( Uchwała 333 / 2006 z dnia 21 listopada 2006r. Zarządu PKP PLK S.A. ) Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

10 Koszty modernizacji:  Szacunkowe koszty wykonania robót: - LOT B realizacja w latach , koszt euro netto, - LOT C realizacja w latach , koszt euro netto, Finansowanie ze środków Funduszu Spójności i ze środków budżetu państwa. Finansowanie ze środków Funduszu Spójności i ze środków budżetu państwa.  Szacunkowy całkowity koszt inwestycji – euro ( dokumentacja ) euro ( roboty ) Razem euro Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

11 Problemy: Uwarunkowania zewnętrzne dla finansowania i realizacji projektu:  Obszar Natura 2000 – Ostoja Wielkopolska  Obszar Wielkopolskiego Parku Narodowego  Poznań – Dębiec - wiadukt kolejowy, nowy węzeł drogowy realizowany wspólnie z miastem Poznań ( fragment III ramy komunikacyjnej )  Leszno - wiadukt drogowy ( kolejowy ) w Lesznie w ciągu ul. Wilkowickiej realizowany wspólnie z miastem Leszno  Znalezienie kompromisowych rozwiązań dla ruchu pociągów szybkich ( V=200 km/h ) i ruchu towarowego Modernizacja linii kolejowej E59 Lot B i C na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Poznań

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E59 NA ODCINKU POZNAŃ - KRZYŻ Lot A Poznań – Rokietnica, Lot A Poznań – Rokietnica, Lot B Rokietnica – Wronki, Lot C Wronki – Krzyż. Lot B Rokietnica – Wronki, Lot C Wronki – Krzyż.

13 Lot A: Poznań - Rokietnica Lot A: Poznań - Rokietnica 0,000 – 18,500 km Lot B: Rokietnica -Wronki Lot B: Rokietnica -Wronki 18,500 – 52,423 km Lot C: Wronki – Granica IR Poznań 52,423 – 80,300 km Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

14 Stan zaawansowania przygotowania projektu i harmonogram realizacji  Studium Wykonalności – w trakcie opracowywania przez Egis Route – SCETAUROUTE S.A. Oddział w Polsce, przewidywane zakończenie czerwiec 2008r.  Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach – przewidywane uzyskanie decyzji czerwiec 2008r.  Decyzje o lokalizacji linii kolejowej – przewidywany termin uzyskania decyzji czerwiec 2008r.  Złożenie wniosku o współfinansowanie do Instytucji Zarządzającej – przewidywany termin styczeń 2009r.  Ogłoszenie przetargu na zadanie w systemie „projektuj i buduj” – przewiduje się w miesiącu lipcu 2009r.  Podpisanie pierwszego kontraktu – przewidywany termin styczeń 2010r.  Rozpoczęcie robót budowlanych na pierwszej lokalizacji – przewiduje się w II półroczu 2010r.  Zakończenie realizacji robót – przewidywany termin grudzień 2013r. Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

15 Projektowana modernizacja:  standardy zgodne z AGC (i AGTC)  v=160 km/godz. w ruchu pasażerskim (docelowo - v=200 km/godz.)  v=120 km/godz. w ruchu towarowym  dla taboru o nacisku na oś 221 kN Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

16  Długość modernizowanego odcinka linii na terenie Oddziału Regionalnego w Poznaniu – 80,300 km  Po modernizacji na ww. odcinku znajdować się będzie 9 posterunków ruchu:  6 stacji  3 posterunki odgałęźne  4 przystanki osobowe  Przewidywany okres realizacji projektu: styczeń 2010r. – grudzień 2013r. Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

17 Zakres prac modernizacyjnych na odcinku linii zlokalizowanym na terenie Oddziału Regionalnego w Poznaniu  nawierzchnia torowa (z podtorzem i odwodnieniem) - 160,6 km  obiekty inżynieryjne (wiadukty, mosty, przepusty) dla prędkości 160 km/h - Lot A 20 obiektów - Lot B 28 obiektów - Lot C 15 obiektów dla prędkości 200 km/h - dodatkowo 16 obiektów inżynieryjnych  sieć trakcyjna + LPN (ze stacjami transformatorowymi) – 160,6 km toru  podstacje trakcyjne (z liniami zasilającymi) i kabiny sekcyjne – szt. 7  urządzenia srk z włączeniem do LCS Poznań  perony – szt. 27  przejazdy kolejowe – szt. 48  drogi równoległe – szt. 16 Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

18 Efekty modernizacji  Skrócenie czasu przejazdu na odcinku Poznań-Krzyż:  pociągi kwalifikowane o ok. 20 min.  pociągi osobowe o ok. 15 min. Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

19 Koszty modernizacji: Szacunkowy całkowity koszt inwestycji na odcinku Poznań – Krzyż 468, 900 mln euro 468, 900 mln euro Finansowanie ze środków Funduszu Spójności i ze środków budżetu państwa Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż

20 Problemy:  Realizacja dwupoziomowych skrzyżowań dróg z linią kolejową: - Poznań Wola, - szlak Kiekrz – Rokietnica  Modernizacja mostów kolejowych: - Wronki – rzeka Warta, - Drawski Młyn – rzeki Noteć i Molita Modernizacja linii kolejowej E59 Lot A, B i C na odcinku Poznań - Krzyż