Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
Zielona Inicjatywa Gospodarcza, Kraków, 4 czerwiec 2009 r. Program Kupuj Nasze.PL Są powody do dumy !
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Województwo pomorskie –
Empatia empatia.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Marketing elektroniczny w turystyce
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Technik Organizacji Reklamy
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Marketing polityczny Dr Joanna Jonczek.
Strategia przedsiębiorstwa
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
Systemy partyjne System polityczny Instrumentalny Funkcjonalny
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Konferencja Gdańsk - PODR
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Modele zachowań wyborczych
KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Komunikowanie polityczne
Firmy globalne.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
MÓJ ZAWÓD.
System partyjny i wyborczy
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Promocja 10/15 Marketing polityczny

Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu koncepcji i narzędzi marketingowych do wykreowania odpowiedniego wizerunku kandydata lub organizacji politycznej na tle konkurentów w celu uzyskania jak największego wpływu na decyzje polityczne w danej strukturze decyzyjnej. Marketing polityczny oprócz kreacji siły politycznej zajmuje się badaniem zjawisk politycznych pod kątem ewentualnych wyborów. Polega na kreacji, utrzymaniu i wzmacnianiu związków między politykiem a wyborcą poprzez identyfikację, kreowanie i zaspokajanie jego potrzeb oraz rozwijanie przywództwa politycznego.

Źródło istoty Obecnie partie i organizacje polityczne stanowią zamknięte grona osób o dużych barierach wejścia. Rzadko stanowią forum swobody wypowiedzi i przynależności do władz i epatowania swoimi poglądami politycznymi (nie mają charakteru masowego a raczej elit partyjnych). Zdobywanie wyborców sprowadza się więc do sprzedaży oferty kandydata lub partii politycznej a nie masowego uczestnictwa w jej kształtowaniu Wykorzystywanie technik marketingowych jest więc konieczne i stanowi substytut dyskusji politycznej. Polityka często traci charakter merytoryczny a nabiera charakteru medialnego. Pomysł na kampanie wyborczą jest pomysłem na kampanię marketingową.

Perspektywa marketingu politycznego  Krótkookresowa – wygranie wyborów  Długookresowa – zdobycie i utrzymanie władzy

Reguły marketingu politycznego  Medialne  Sondażowe  Wizerunkowe  Promocyjne i reklamowe

Elementy marketingu politycznego  Strategie wyborcze  Budowanie wizerunku w massmediach  PR  Przeprowadzanie i analiza sondaży

Fazy marketingu politycznego  Prekampanijna  Kampanijna  postkampanijna

Wymiary marketingu politycznego  Behawioralny:  Głosowanie  Lojalność  Inwestowanie w relacje  Afektywny:  Zaangażowanie w relacje  Identyfikacja  Intensywność  Temporalny:  Intencje popierania w przyszłosci

Rodzaje strategii marketingowych w działalności politycznej  Z punktu widzenia działań na rynku politycznym:  Defensywne – utrzymanie elektoratu  Ofensywne – zdobywanie elektoratu i odebranie go rywalom  Z punktu widzenia przedmiotu  Strategia sprzedaży programu politycznego – opracowywanie i upublicznianie programu wyborczego (kandydata lub partii)  Strategia budowania wizerunku partii politycznej  Strategia budowania wizerunku polityka  Ze względu na zakres działania  Skoncentrowana  Zróżnicowana  niezróżnicowana

Rodzaje strategii marketingowych w działalności politycznej cd  Ze względu na charakter działań  Pozytywna  Negatywna  Ze względu na działania względem rynku  Penetracji  Rozwoju rynku  Ze względu na ofertę  Wzrostu – wzbogacanie programu  Nowych przedsięwzięć  Ze względu na podmiot:  Utwardzanie  Poszerzanie

Produkt marketingu politycznego  Platforma kampanii lub platforma wyborcza – zachowanie struktury partyjnej lub organizacyjnej na różnych poziomach działalności poprzez jej wykreowanie (przywódcy, decydenci). Polityka w takiej sytuacji można nazwać sprzedawcą usług politycznych a nie produktem jako takim.  Polityk ma ograniczenia:  Ruralistyczne – odwołujące się do jego programu  Pragmatyczne – odzwierciadlające aktualne zmiany i elastyczność dostosowywania się do nich

Narzędzia marketingu politycznego  Audiowizualne i audytywne:  Udział w programach telewizyjnych i radiowych  Reklama  Utwór wyborczy  Konferencja prasowa i briefing  wizualne:  Prasa  Broszury i ulotki  Plakat  Bilboard  List do wyborców  Reklamy ruchome

Narzędzia marketingu politycznego cd  Bezpośrednie:  Door-to-door  Debata  Wiece i spotkania  Telemarketing  Internet  www  Reklama na www  Social media  Blogi polityczne  mailing

Technologie marketingu politycznego - manipulacyjne  Propaganda biała i czarna  Socjotechnika (globalnego ataku, małych kroków, zdartej płyty, odbijania piłeczki, stosowanie podwójnych miar)  Dezinformacja (brak informacji, opuszczanie i podnoszenie kurtyny, walka z cieniem, zniekształcanie proporcji, informacja selektywana, kompromitacja, kozły ofiarne, wyważanie otwartych drzwi, bycie obserwatorem, kłamstwo)

Technologie marketingu politycznego – oparte o wpływ społeczny  Wzajemność  Konsekwencja i zaangażowanie  Społeczny dowód słuszności  Niedostępność  Autorytet  sympatie

Pozycje kandydatów i partii  Przekonany – zadeklarowany ideolog – wysokie przywódco niska elastyczność wobec zmian  Budowanie relacji - wysokie przywództwo i wysoki wpływ rynku politycznego  Taktyczny populista – niskie przywództwo wysoka elastyczność  Polityczna waga lekka – niskie przywództwo i mała elastycznosć