PAŹDZIERNIK 2007.  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy

Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Najlepsi w HR- podnosimy kwalifikacje doradców personalnych
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wnioski z konferencji Polskie Biblioteki Akademickie w Unii Europejskiej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Politechniki Łódzkiej w dniach
Zarządzanie przez szkolenie
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Szkolenia, Coaching, PR.
ROI w szkoleniach – rentowność inwestycji rozwojowych
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Agata Dulska Paulina Zielińska
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Planowanie procesu szkoleniowego
Zarządzanie strategiczne 7
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Przykłady dobrych praktyk
MARKETING INTERNETOWY
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

PAŹDZIERNIK 2007

 INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera liniowego i/lub realizowana wspólnie z działem HR/szkoleń  ORGANIZACYJNY – kierowany przez zarząd proces polityki szkoleniowej/personalnej lub niekontrolowane powielanie zachowań w organizacji

INDYWIDUALNE:  Rozwój osobisty  Realizacja celów osobistych ZESPOŁOWE  Lepsze wykonywanie zadań (łatwiejsze, „przyjemniejsze”, szybsze).  Rozwój zespołu (budowanie zdolności pracy zespołowej) ORGANIZACYJNE  Wypracowanie procesów efektywnej organizacji.  Wspieranie realizowania założeń strategicznych firmy

Indywidualne - osoba ucząca się Zespołowe - menedżer zespołu Organizacyjne - zarząd, HR, dział szkoleń, menedżerowie liniowi

wyższa kadra menedżerska uczestnik szkolenia menedżer liniowy trener menedżer HR menedżer szkoleń

 informacje o celach organizacji realizowanych poprzez szkolenia  informacje o potrzebach uzupełniania kompetencji pracowników  obraz wiedzy istniejącej w organizacji  zapis przebiegu działań szkoleniowych  informacje o wykorzystaniu zasobów  informacje do przeprowadzenia oceny efektywności szkoleń i zysku z inwestycji w szkolenia.  możliwość uczenia się wewnątrz organizacji – przejście do organizacji uczącej się

wyższa kadra menedżerska uczestnik szkolenia menedżer liniowy trener menedżer HR menedżer szkoleń

 Poziom 1 - Ocena reakcji na szkolenie  Poziom 2 - Ocena uczenia się  Poziom 3 – Ocena zmian w zachowaniu  Poziom 4 – Ocena rezultatów

W organizacjach, które formułują cele według zasady SMART, nie będzie problemu z ustaleniem wskaźników zarówno ilościowych jak i jakościowych.

OCENA BIEŻĄCA - jako ocena treningu, szkolenia w trakcie jego realizacji. Najbardziej przydatna dla trenera prowadzącego oraz uczestników; WALIDACJA - jako potwierdzenie, czy szkolenie realizuje zamierzone cele. Ocena istotna dla Klienta (wewnętrznego lub zewnętrznego), pokazująca pierwsze oceny i przekazująca informacje na temat stopnia realizacji celów szkoleniowych. EWALUACJA - jako ogólna ocena szkolenia, obejmująca cały proces szkoleniowy. Na tym etapie badamy efektywność szkolenia jako procesu w długiej perspektywie, stosując twarde wskaźniki oceny efektywności.

 Kossowska M., Soltysinska I. „Szkolenie pracowników a rozwój organizacji ” Oficyna ekonomiczna Kraków 2002  Boydell T., Leary M. „Identyfiakcja potrzeb szkoleniowych” Oficyna ekonomiczna, Kraków 2001  Rae L. „Planowanie i projektowanie szkoleń” Dom wydawniczy ABC Warszawa 1999  Rae L. „Ocena pracy szkoleniowca” Oficyna Ekonomiczna Kraków 2004  Rae L. Efektywne szkolenie” Oficyna Ekonomiczna Kraków 2006  Mayo A. „Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników”Oficyna Ekonomiczna Kraków 2002

 Zapraszam na szkolenie!