W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
KODEKS 2.0.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Źródła energii na świecie
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Segreguję i Ziemię ratuję!
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
8 LISTOPADA 2012 r. W RACIBORZU W DWUJĘZYCZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JANA BRZECHWY DLA MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ODBYŁO SIĘ PODSUMOWANIE PROJEKTU „ŚNIADANIE.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? To program, który ma za zadanie: - promowanie mądrego i przemyślanego wykorzystywania technologii informacyjno- komunikacyjnych.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Kurs - OK zeszyt.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy.

W trakcie trwania projektu położyliśmy duży nacisk na propagowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Za cel postawiliśmy sobie: 1. Posiąść wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania. 2. Wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe. 3. Wykształcić umiejętności samodzielnego przygotowywania pełnowartościowych posiłków (w tym zdrowych fast foodów). 4. Rozwinąć umiejętności prezentowania efektów swojej pracy z wykorzystaniem TIK

W trakcie spotkania organizacyjnego zawarliśmy kontrakt- wybraliśmy temat projektu, podzieliliśmy się na grupy, ustaliliśmy źródła informacji z których można będzie korzystać oraz omówiliśmy sposoby dokumentowania pracy nad projektem. Koordynatorem wszystkich naszych zadań została Pani Ania Guzy.

Wyszukiwaliśmy informacji w Internecie w ramach tematów, które podzieliliśmy między siebie. Za pomocą poczty elektronicznej, gg, Skype’a, facebook’a rozsyłaliśmy między siebie wyszukane informacje. Podczas spotkania z Panią Anią uporządkowaliśmy oraz dokonaliśmy selekcji pozyskanych informacji.

Jako podsumowanie zebranych informacji postanowiliśmy opracować Quiz- Czy wiesz, co jesz? sprawdzający wiedzę uczniów na temat fast-foodów, pustych kalorii oraz produktów light. Zebrane materiały wyświetlaliśmy za pomocą tablicy multimedialnej, wspólnymi siłami tworzyliśmy pytania, które miały znaleźć się w quizie, po czym zapisywaliśmy je na tablicy multimedialnej, żeby były dobrze widoczne dla wszystkich. Ostatnim etapem było zapisanie stworzonych pytań w Wordzie.

Wyszukiwanie i przesyłanie informacji –wykorzystanie TIK

Poprzez serwis internetowy wyszukiwaliśmy filmy związane z jedzeniem Fast foodów. Spotkanie w grupie miało na celu prezentację zdobytych informacji, selekcjonowanie informacji do prezentacji, przedstawienie najciekawszych propozycji.

Oto one: Supersizeme. Wyszukano , w licencja: Standardowa licencja YouTube Test "wytrzymałości" kanapek i frytek z najpopularniejszej restauracji Fastfood na świecie, czyli McDonald's. Wyszukano , w licencja: Standardowa licencja YouTubehttps://

Zainspirowani filmem z serwisu youtube wykonaliśmy podobny eksperyment, obserwując zmiany zachodzące w „domowym Fast foodzie” i tym z „Macdonald’a ” Efekty naszej pracy można zobaczyć na stworzonej przez nas prezentacji w Prezi: prezentacja-stworzona-przez-uczniow-zespou-szko- ponadgimnazjalnych-nr-7-specjalnych-w-r-sl/

Omówiliśmy treść obejrzanych filmów, zakończyliśmy eksperyment, wyciągnęliśmy wnioski. Postanowiliśmy sprawdzić,czy można przygotować zdrowy, świeży posiłek fast food, który będzie zawierał istotnie mniej kalorii w stosunku do tych, które proponują nam bary szybkiej obsługi typu McDonald’s czy KFC. W ramach zajęć z gospodarstwa domowego z pomocą nauczycielki- Pani Iwony Procz przygotowaliśmy pełnoziarnistego burgera oraz pizze na pełnoziarnistym spodzie. Porównaliśmy wartość kaloryczną przygotowanych posiłków z tymi serwowanymi w restauracjach szybkiej obsługi. Podczas przygotowywania posiłków robiliśmy zdjęcia, które wykorzystaliśmy podczas tworzenia kolaży w do prezentacji projektu. Użyliśmy do tego internetowego foto edytora Stworzyliśmy także prezentację w Power Pointcie, w której znalazły się przygotowane przez nas kolaże ze zdjęć oraz przepisy na zdrowszą wersję popularnych wśród młodzieży fast foodów.

Ostatnim zadaniem naszego projektu było wykorzystanie platformy do stworzenia Quizu internetowego pt. Czy wiesz, co jesz? Praca nad powierzonym zadaniem dała nam dużo satysfakcji, uwierzyliśmy we własne możliwości w zakresie wykorzystania TIK. Efekty naszej pracy możecie zobaczyć tutaj: Podsumowaniem naszej dwumiesięcznej pracy było stworzenie tej prezentacji. Ukazanie zebranego materiału z użyciem narzędzi TIK dała nam możliwość zaprezentowania własnych umiejętności, przeżycie sukcesu i satysfakcji z pracy oraz wspólnej zabawy, które były dla nas wspaniałą oceną i nagrodą.

Komputer nie tylko ułatwiał zrozumienie i zapamiętanie zdobytych wiadomości, ale przede wszystkim okazał się być dla nas atrakcyjnym narzędziem, którym dość dobrze nauczyliśmy się posługiwać. W miarę potrzeb, staraliśmy się poszerzać umiejętności w zakresie korzystania z technik informacyjnych i komputerowych oraz wdrażać do pracy z wykorzystaniem Kodeksu 2.0 Opracowanie: Tekst i zdjęcia: Uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 6 oraz nauczyciel Anna Guzy Udostępniono na podstawie licencji CC-BY