Jakość w szkoleniach zawodowych Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, 18.III.2016 Elżbieta Jarosz Instytut.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

LEKTORATY.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
(na podstawie badań ankietowych)
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Warsztaty zawodoznawcze
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
Struktura egzaminu zawodowego
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
O teście Aptis Globalny test z języka angielskiego opracowany przez British Council Test kompetencji w języku angielskim dla osób dorosłych (16+) Oparty.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Język obcy w przedszkolu
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Jakość w szkoleniach zawodowych Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, 18.III.2016 Elżbieta Jarosz Instytut Języka Angielskiego Gama College

Jakość w szkoleniach językowych we współczesnej Europie Kompatybilność systemów kształcenia: 1.poziomów zaawansowania 2.kryteriów oceniania 3.zaświadczeń o znajomości języka wydawanych na koniec kursów - tak, aby były zrozumiałe i uznawane we wszystkich krajach Europy * * *

Jakość w szkoleniach językowych we współczesnej Europie Kompatybilność systemów kształcenia w zakresie: 1.poziomów zaawansowania 2.kryteriów oceniania 3.zaświadczeń o znajomości języka wydawanych na koniec kursów - tak, aby były zrozumiałe i uznawane we wszystkich krajach Europy * * *

Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Poziom podstawowy A 1 A 2 Poziom samodzielności B 1 B 2 Poziom biegłości C 1 C 2 Poziomy biegłości językowej Skala europejska CEFR Common European Framework of Reference for Languages

Poziomy biegłości językowej CEFR określone poprzez efekty nauczania* Poziom podstawowy A 1 Używa bardzo prostych zwrotów; rozumie powolny i bardzo wyraźny tok wypowiedzi. A 2 Porozumiewa się w prosty sposób na temat spraw codziennych i powszechnych Poziom samodzielności B 1 Potrafi zrozumieć podstawowe informacje i tworzyć proste teksty dotyczące znajomych tematów B 2 Porozumiewa się z naturalnymi użytkownikami języka obcego w sposób zrozumiały Poziom biegłości C 1 Korzysta z języka obcego elastycznie i skutecznie C 2 Z łatwością zrozumie praktycznie wszystko co usłyszy i przeczyta. Wyrażasz się płynnie i spontanicznie. *powinny być dostępne dla wszystkich zainteresowanych

1. Kompatybilność poziomów zaawansowania:  System poziomów  Programy nauczania wyrażone poprzez: o symbole skali europejskiej CEFR: A1 – C2 o odpowiednie przypisanie efektów nauczania do każdego poziomu nauczania

Jakość w szkoleniach językowych we współczesnej Europie Kompatybilność systemów kształcenia w zakresie: 1.poziomów zaawansowania 2.kryteriów oceniania 3.zaświadczeń o znajomości języka wydawanych na koniec kursów - tak, aby były zrozumiałe i uznawane we wszystkich krajach Europy * * *

2. System oceniania Procedury kwalifikowania na odpowiednie poziomy zaawansowania System testów pisemnych w trakcie trwania kursu System testów pisemnych na koniec kursu System oceniania umiejętności (mówienie, pisanie, słuchanie, czytanie) - w odniesieniu europejskiej skali językowej CEFR - w przełożeniu na efekty nauczania

Jakość w szkoleniach językowych we współczesnej Europie Kompatybilność systemów kształcenia w zakresie: 1.poziomów zaawansowania 2.kryteriów oceniania 3.zaświadczeń o znajomości języka wydawanych na koniec kursów - tak, aby były zrozumiałe i uznawane we wszystkich krajach Europy * * *

Pearson Test of English Academic Score Guide PTE Score Guide, Pearson 2012

Europejski Certyfikat Znajomości Języków Obcych CEFR określający stopień znajomości języka obcego w odniesieniu do CEFR wydawany osobom, które ukończyły jeden z poziomów skali CEFR: A1 – C2 wystawiany wyłącznie przy pomocy narzędzia umieszczonego na stronie internetowej administrowanej przez EAQUALS, organizację działającą pod auspicjami Rady Europy

A1 Rozumie zdania i często używane zwroty odnoszące się do najbardziej istotnych obszarów życia (n.p. podstawowe informacje osobiste i rodzinne, orientacja w terenie, praca). Potrafi się porozumieć w prostych celach wymagających bezpośredniej wymiany niezbyt skomplikowanych informacji na temat spraw codziennych i powszechnych. Potrafi mówić w prosty sposób o swoim pochodzeniu, bliskim otoczeniu oraz o sprawach związanych z codziennymi potrzebami.. Rozumie wyrażone jasnym językiem zasadnicze informacje na temat spraw często spotykanych w pracy, szkole, czasie wolnym itp. Radzi sobie w większości typowych i prawdopodobnych sytuacji, które mogą zaistnieć podczas podróży w obszarze używania języka obcego. Potrafi tworzyć proste, spójne teksty dotyczące znanych tematów lub spraw będących w sferze bezpośrednich zainteresowań. Potrafi opisać swoje doświadczenia, przygody, wydarzenia, marzenia, nadzieje oraz krótko uzasadnić swoje opinie i objaśnić swoje plany. Potrafi zrozumieć główne idee złożonego tekstu, dotyczącego zarówno spraw konkretnych jak i abstrakcyjnych, włącznie ze sprawami technicznymi dotyczącymi specjalizacji zawodowej. Bez wysiłku dla obu stron, potrafi współdziałać z naturalnymi użytkownikami języka obcego w sposób regularny i spontaniczny. Potrafi tworzyć klarowne i szczegółowe teksty odnośnie szerokiego zakresu tematów oraz wyjaśnić swój punkt widzenia na wybrany temat, podając plusy i minusy rozmaitych opcji. Rozumie i używa znane potoczne wyrażenia oraz bardzo proste zwroty, których celem jest zaspokojenie konkretnych potrzeb. Potrafi przedstawić siebie i innych oraz zadać i udzielić odpowiedzi na pytania odnośnie swojego/ ich miejsca zamieszkania, znajomych oraz posiadanych rzeczy. Wchodzi w proste współdziałania werbalne, pod warunkiem, że rozmówca mówi powoli i wyraźnie oraz jest skłonny do pomocy. Rozumie szeroki zakres wymagających, dłuższych tekstów i w pełni rozpoznaje ich znaczenie. Płynnie i spontanicznie potrafi wyrazić swoje myśli i uczucia, bez wyraźnej potrzeby szukania słów i zwrotów. Potrafi korzystać z języka obcego elastycznie i skutecznie w celach towarzyskich, naukowych i zawodowych. Potrafi stworzyć jasny, prawidłowo skonstruowany i szczegółowy tekst o złożonej tematyce, wykazując świadome wykorzystanie wzorów organizacji języka, łączników i spójności środków. Z łatwością rozumie praktycznie wszystko, co słyszy i czyta. Potrafi streścić informacje uzyskane z rozmaitych źródeł języka mówionego i pisanego, spójnie rekonstruując argumenty i zestawy informacji. Potrafi spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie wyrazić swoje myśli, wykazując niuanse znaczeniowe istniejące w złożonych sytuacjach. A2 B1 B2 C1 C2 Skala europejska CEFR

Jak sprawdzić jakość szkoleń językowych? Jak dobrze wybrać szkołę językową? Kompatybilność systemów kształcenia w zakresie: 1.poziomów zaawansowania? 2.kryteriów oceniania? 3.zaświadczeń o znajomości języka wydawanych na koniec kursów?

Jak sprawdzić jakość szkoleń językowych? Jak dobrze wybrać szkołę językową? Upewnij się: że, szkoła posiada akredytację / certyfikat jakości wydany przez niezależne gremium

Akredytacja PASE ( Okresowe inspekcje sprawdzające wdrożenie oraz działanie systemów, takich jak: poziom nauczania poprzez hospitacje zajęć programy nauczania, ich zgodność z wytycznymi europejskimi systemy zarządzania akademickiego kwalifikacje: nauczycieli i metodyków, ich warunki pracy i zatrudnienia warunki lokalowe szkoły wiarygodność materiałów promocyjnych zarządzanie finansowe przestrzeganie praw autorskich

Zanim wybierzesz kurs… Zapytaj o: procedurę kwalifikacji do grup, dyżury metodyka, dostępność indywidualnych konsultacji z nauczycielem, możliwość korzystania z zasobów biblioteki, dostęp do komputera i sprzętu multimedialnego, kwalifikacje nauczycieli

Zanim wybierzesz kurs… Sprawdź: jak długi będzie kurs, ile minut trwa godzina lekcyjna (60 czy 45 minut) oraz jak liczna będzie grupa, rzetelność informacji zawartych w materiałach reklamowych, sale lekcyjne

Pamiętaj, że dobra szkoła językowa: na bieżąco sprawdza obecność i postępy uczniów oraz opisuje je w formie okresowych raportów, w trakcie trwania kursu przeprowadza testy, które nie tylko sprawdzają postępy, jakie uczeń zrobił, ale motywują go do wysiłku i systematyczności, zawiera ze słuchaczami umowy, jasno określające ‘parametry’ kursu, kwestie związane z płatnościami i obowiązkami szkoły wobec klientów, z reguły na zakończenie nauki wystawia zaświadczenia zgodnie z wymogami Kuratorium Oświaty

Elżbieta Jarosz:  Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Council of Europe, (2003),Warszawa, CODN BC.pdf  PASE Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Edukacji Językowej: