Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Advertisements

Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
O aktywności dorosłych i seniorów
Wagarowanie młodzieży
Uzależnienia a rozwój dziecka
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Wyzwania przedsiębiorczości
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Wystawa Starych Zdjęć.
Recepta na sukces nauczyciela
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Etapy budowania więzi w rodzinie
warsztaty dla rodziców
Wolontariat w Małopolsce-szanse i wyzwania
Czy autorytety są nam potrzebne
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Rozwój społeczny dziecka
PROFILAKTYKA.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Rodzina jest w życiu oparciem, czymś co chroni, co daje siłę.”
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Czym jest dla nas tolerancja?
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w praktyce pedagogicznej
Teczka portfolio Bożena Zając.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Humaniści Kontratakują
TYDZ I EŃ WYCHOWANIA.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Ewaluacja w pracy nauczyciela
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Studia stacjonarne i niestacjonarne
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Doskonalenie nauczycieli granty
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
RODZIC KONTRA SUBKULTURA JAK W 3 KROKACH ZBLIŻYĆ SIĘ DO DZIECKA
Kodeks etyczny nauczyciela
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania 1 BRAK WARTOŚCI DODANEJ

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania 2 SUBKULTURA NEGATYWNA SZANSĄ? SUBKULTURA POZYTYWNA ZAGROŻENIEM?

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania 3

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA 4

dr Dominika Łęcka 5 Samotność Brak zajęcia Brak przynależności Brak znajomych Brak wypełniaczy czasu Brak radości Brak sensu życia Brak pomysłu na siebie Pytanie: co robić? Pytanie: kim być? Brak wsparcia Brak pomocy Głupoty przychodziłyby do głowy drętwo nuda Więcej czasu z rodzicami SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA

dr Dominika Łęcka 6 SUBKULTURA JEST UŻYTECZNA *DLA MŁODEGO CZŁOWIEKA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA *Użyteczność – zdolność dobra do zaspokajania potrzeb

dr Dominika Łęcka 7 ZADANIA ROZWOJOWE MŁODOŚCI 1.Osiągnięcie niezależności osobistej, 2.Rozwijanie postaw wobec grup społecznych i instytucji, 3.Osiągnięcie nowych, bardziej dojrzałych więzi z rówieśnikami obojga płci, 4.Ukształtowanie roli męskiej lub kobiecej, 5.Osiągniecie niezależności uczuciowej od rodziców i innych osób dorosłych 6.Przygotowanie do małżeństwa i życia w rodzinie, 7.Przygotowanie do kariery zawodowej i niezależności, 8.Rozwijanie własnego systemu wartości 9.Dążenie do postawy odpowiedzialnej społecznie (wg Havighursta) SUBKULTURA JAKO ZJAWISKO POZWALA ZREALIZOWAĆ OSOBIE TE ZADANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA

dr Dominika Łęcka 8 ABY „SUBKULTURA NEGATYWNA” BYŁA UŻYTECZNA DLA NAUCZYCIELA BĄDŹ NA BIEŻĄCO, POZNAWAJ SUBKULTURY SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania - QUIZ 9 STRAIGHT EDGE COSPLAYCYBERPUNK EMO JACKASS LE PARKOUR WICCANKI

dr Dominika Łęcka 10 ABY „SUBKULTURA NEGATYWNA” BYŁA UŻYTECZNA DLA NAUCZYCIELA ENERGIA POMYSŁY WSPÓLNOTA UMIEJĘTNOSĆ WSPÓŁPRACY AKTYWNOŚĆ ZAAKCEPTUJ, ŻE KAŻDA SUBKULTURA GENERUJE CECHY UŻYTECZNE, KTÓRE MOŻESZ WYDOBYĆ _ - _ __ _ _ _ _ SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA

dr Dominika Łęcka 11 ABY „SUBKULTURA NEGATYWNA” BYŁA UŻYTECZNA DLA NAUCZYCIELA ENERGIA POMYSŁY WSPÓLNOTA UMIEJĘTNOSĆ WSPÓŁPRACY AKTYWNOŚĆ SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA WYDOBĄDŹ CECHY OSOBOWE GENEROWANE PRZEZ SUBKULTURĘ I SKANALIZUJ W POZYTYWNEJ AKTYWNOŚCI

dr Dominika Łęcka 12 PRZYKŁAD SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA Krzysiek lat 17 Jest punkiem PIERWSZE SKOJARZENIA: irokez,ramoneska,rock, buty, pogo,anarchia, popijawy, jabol NIE KAŻDY NOSI TAKIE FRYZURY, NIE KAŻDY POTRAFI ŻYĆ W ANARCHII Jakie cechy musi posiadać człowiek, który robi to wszystko? CECHY GOTOWE DO SKANALIZOWANIA: Odwaga, kreatywność, posiadanie własnych przekonań, fantazja, umiejętność trzymania się swoich zasad JAKIE TY MASZ POMYSŁY, ABY WYKORZYSTAĆ TE CECHY?

dr Dominika Łęcka 13 PRZYKŁADY SKANALIZOWANIA CECH U PUNKÓW NA TERENIE SZKOŁY Pokaz mody punk rockowej SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA NEGATYWNA JAKO SZANSA Wykład nt. historii punk rocka

dr Dominika Łęcka 14 SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA POZYTYWNA JAKO ZAGROŻENIE ILUZJA POD KONTROLĄ

dr Dominika Łęcka 15 SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – SUBKULTURA POZYTYWNA JAKO ZAGROŻENIE Ochrona przed uszkodzeniami ciała

dr Dominika Łęcka 16 SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania – INNE SUBKULTURY ŁAMIĄCE STEREOTYPY Ochrona przed uszkodzeniami ciała

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania 17 PRZYKŁADY UAKTYWNIENIA CECH UŻYTECZNYCH U MŁODZIEŻY ACTAWOŚP PRZECIW EGIPSKIM CIEMNOSCIOM NA ORLIKACH W GRYFIACH

dr Dominika Łęcka SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE Szansą lub zagrożeniem dla wychowania 18 Dziękuję za uwagę