Techniki promocji politycznej reklama marketing bezpośredni promocja sprzedaży public relations sprzedaż osobista.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
NAJCZĘSTSZYCH CHORÓB UKŁADU KRĄŻENA 5. Nadciśnienie tętnicze.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Monika Hołowacz. Obecnie nie ma już wątpliwości, że palenie papierosów szkodliwie działa na zdrowie człowieka. Gdy pali dziecko, konsekwencje uzależnienia.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Ankieta dotycząca TV.
Prezentacja informacji w biznesie
Zapis prezentacji:

Techniki promocji politycznej reklama marketing bezpośredni promocja sprzedaży public relations sprzedaż osobista

Reklama jako jedno z podstawowych narzędzi komunikacji w polityce Definicje reklamy

Reklama Wg P. Hingstona (1992) reklama ma na celu uświadomienie potencjalnym nabywcom istnienia instytucji lub produktu (usługi), wpływając na późniejszą decyzję zakupu; Wg P. Kotlera (1994) – reklama to płatna forma nieosobistej (poprzez media) prezentacji i promocji idei, dobra, lub usługi przez określonego zleceniodawcę (sponsora); Wg S. R. Olsona (1995) – zakup miejsca i czasu w mediach dla zwiększenia zainteresowania produktem lub usługą, lub dla wykreowania pozytywnego nastawienia wobec przedmiotu reklamy;

Rodzaje reklamy Reklama wizualna Reklama audialna Reklama audiowizualna

Reklama wizualna bazuje na: Spostrzeganiu barw i symboli – kolorystyka, symbol, kompozycja; Zwracaniu uwagi i budowaniu tożsamości poprzez symbolikę kulturową i emocjonalną;

Ważne elementy reklamy wizualnej (i nie tylko): - znak graficzny złożony z: logo - graficzny obraz, symbol bez liter; logotyp obraz +skrót - biegle zaprojektowany jest prosty, charakterystyczny, przyciągający uwagę, oryginalny, sygnał, znak jakości partii; - slogan – hasło reklamowe – charakterystyczny, zwięzły, odwołuje się do emocji; atrakcyjny, działa na wyobraźnię, łatwo zapada w pamięć; jego celem jest przyciągnięcie uwagi zasugerowanie określonej decyzji politycznej; np. Wybierzmy przyszłość, Dom wszystkich Polska, Krzak tak, Kandydat zwykłych ludzi (Lepper), Chodźcie z nami (AWS);

Slogany w polityce PiS – „Skutecznie i uczciwie” - „Wybierz lepiej” - „Wierność zasadom” - „Zasady zobowiązują” PO – „By żyło się lepiej. Wszystkim” 21 X głosuj POzytywnie „Idź na wybory. Zmień Polskę”

Slogany wyborcze Slogany związane z nadawcą – Kandydatów jest wielu Wałęsa jest jeden! Slogany związane z odbiorcami (wspólnota) – Przyszłość w naszych rękach! Slogany związane z rzeczywistością, w której działa kandydat – obietnice Edukacja Rozwój Praca!

Reklama prasowa Druk daje możliwość analizy przekazu, powracania, czytanie i oglądanie prasy wyzwala pozytywne emocje – świadomy wybór, przyjemność; Tzw. media wolnego kroku wywierają silny wpływ na rynek w sposób długofalowy, przedłużają oddziaływanie telewizji; Wybór grup docelowych;

Ulotki, plakaty billboardy Najbardziej rozpowszechnione: - logo-typ, slogan, informacje teleadresowe i programowe, fotografia kandydata; Plakat – 50x70, 100x70 – tani, wygodny, efektywny, możliwość mnożenia przekazu i bezustannej sugestii, brak plakatów - kandydat nieobecny; -billboardy – 3x5 m lub 4x6 m, bigboard - 5x7, megaboard 10x5 – większa przejrzystość, mniejsze ryzyko dewastacji, wysoka skuteczność.

Billboardy – kilka najważniejszych zasad: prostota, nic wymyślnego, przeładowanego, skomplikowanego w ilustracji ani liternictwie; jeden dominujący obraz – doświadczony grafik może umieścić dwa konkurujące lub uzupełniające się elementy; śmiałość – billboard to nie miejsce na półtony lub niedopowiedzenia; kilka słów – sześć, siedem wywołujących odpowiedni efekt; jeżeli ma ich być więcej – zdania muszą być krótkie; wyraźna czytelna czcionka; odpowiednia wielkość czcionki – żeby można było swobodnie czytać z dużej odległości; kontrastujące barwy, najlepiej podstawowe, bez niuansów; marka – nie wystarczy by logo było odpowiednio duże; cały projekt musi być zgodny z wizerunkiem marki (z wytworzonym już stereotypem marki – litery, barwy, klimat itp.).

Układ reklamy na stronie obrazowa - 90 proc. obrazu; 10 proc. tekstu obrazowo-językowa - 70 proc. obrazu; 30 proc. tekstu językowo-obrazowa – powyżej 30 proc. tekstu.

Reklama audiowizualna: radio, kino, telewizja Uprzywilejowana Niezastąpiona

Reklama telewizyjna Telewizja – od 1952 r. w USA dominujący sposób komunikacji z wyborcami; T. Schwartz, 1973, przekaz emocjonalny – pogłębienie uczuć poprzez skojarzenie z określonymi wartościami; Wada – przekaz o charakterze stronniczym, ale dobry wizerunek telewizyjny jest kluczem do sukcesu; W zakresie technik promocji - reklama polityczna jest obecnie podstawową strategią marketingu politycznego

Radio i kino Radio – funkcja uzupełniająca, medium drugorzędne, wspomagające, ale dla niektórych grup odbiorców może być podstawowe; - dyskretność, nienachalność, ale skuteczność niewielka, choć tylko ok. 10 osób proc. deklaruje, że nie słucha radia. Kino – powielanie przekazu telewizyjnego z jednoczesną jego intensyfikacją; Rola targetingu;

Strategie apelowania do wyborców – 2 sposoby: Przekaz zawierający racjonalną, logiczną argumentację; Przekaz mający w na celu wzbudzenie pozytywnych uczuć wobec polityka; USA 1995 – 47 proc. reklam - emocje wyborców, 35 proc. reklam - względy etyczne, 18 proc. – logiczna argumentacja;

Rodzaj apelu, strategii reklamowej dostosowany do mentalności odbiorców Rozum i emocje w reklamach; Lud bardziej czuje niż rozumie; Podejście psychologii społecznej i politycznej;

Analiza problematyki poruszanej w reklamach politycznych wskazuje, że dotyczy ona 9 obszarów: programów ideologiczno-politycznych; zagadnień gospodarczych; stosunków międzynarodowych i obronności; ochrony środowiska; ochrony zdrowia; ubóstwa; mniejszości etnicznych i rasowych; przestępczości; moralności; Lista ta jest zgodna z listą informacji najczęściej poruszanych przez media – programy informacyjne.

Kampania prezydencka w Polsce z 1995 r. była to kampania pozytywna; (tylko 7 proc. reklam zawierało elementy negatywne – reklamy Olszewskiego, Bubla i Wałęsy); najczęściej wykorzystywanym formatem reklamy był styl introspekcyjny (36 proc.) – zaprezentowanie się kandydata – fakty z życia, osiągnięcia, program wyborczy; prawie równie często - styl dokumentalny (32 proc) – informacje o kandydacie przedstawia lektor, reklamy powszechnie znanych polityków, kładły nacisk na wspólny wysiłek, entuzjazm i zaangażowanie; najczęściej stosowaną technika produkcyjną było prezentowanie kandydata bezpośrednio wypowiadającego się do kamery (65 proc.); - inną popularną techniką jest cinema verite – śledzenie poczynań kandydata, tak jakby przed widzem było otwarte okno, dzięki, któremu może on na żywo obserwować świat i zachodzące w nim wydarzenia; w produkcji 74 proc. reklam zastosowano animację; większość reklam prezentowała kandydatów w ich codzienne domowej aktywności lub w miejscu pracy;

Strategie apelowania do wyborców: dominował typ emocjonalny (67 proc.); z reguły reklamy koncentrowały się na aktualnych problemach społeczno-politycznych (51 proc.); 30 proc. kładło nacisk na wizerunek; szczegółowe strategie kładły nacisk na konieczność dokonania zmian; w celu zwiększenia swojej wiarygodności oddawano głos zwykłym ludziom; często podkreślano dotychczasowe osiągnięcia poszczególnych kandydatów na scenie politycznej lub w biznesie (49 proc.); przywiązanie do tradycyjnych wartości (47 proc.); kandydaci roztaczali przed wyborcami optymistyczną wizję przyszłości, której realizacja jest możliwa jeżeli społeczeństwo udzieli im poparcia (43 proc.).

Reklama telewizyjna nie jest bardziej skuteczna niż inny rodzaj reklamy nie wpływa na zachowania wyborców zdecydowanych (mają dużą wiedzę, najczęściej z gazet); niezdecydowani są bardziej podatni i przede wszystkim z telewizji uzyskują swoją wiedzę na temat kampanii; Generalnie reklama nie jest w stanie zmienić ukształtowanych postaw politycznych, może tylko je wzmacniać, albo osłabiać.

W oddziaływaniu reklamy na odbiorcę wyróżnia się dwa podejścia : konstruktywistyczne do procesów emocjonalno-poznawczych – pierwszą reakcją jest ocena poznawcza – tworzenie sztucznej rzeczywistości poprzez wybiórczy odbiór informacji; podejście realistyczne - odwrotna relacja przyczynowa – emocje wpływają na procesy poznawcze i odbiór wizerunku;

Projektowanie reklamowej kampanii politycznej - 5M Mission – jakie są cele podmiotu rywalizacji? informowanie; nakłanianie, przypominanie, wzmocnienie przekazu; Money – ile pieniędzy; max wydatki, wg wydatków konkurencji; wg założonego celu; Message – jaka informacja (przesłanie kampanii); wybór haseł; Media – jakie media; grupy docelowe, wpływy mediów, wybór-proporcje udziału mediów, rozłożenie reklamy w czasie; Measurement – mierzenie rezultatów kampanii; efektywność komunikacyjna, zrozumiałość, polityczna.

Cztery możliwe rodzaje wpływu reklam politycznych reklamy wzmacniają już istniejące preferencje wyborcze (przeciwnicy utrwalają się w opozycji); reklamy powodują osłabienie istniejących wcześniej preferencji wyborczych (wzrost niepewności); reklamy ani nie wzmacniają ani nie osłabiają preferencji (rekonfiguracja wizerunku); brak jakiegokolwiek wpływu (błąd sztabu wyborczego). Na podstawie badań przeprowadzonych w Polsce, USA, Niemczech i Francji.

Analiza reklam politycznych Problematyka Emocje czy racjonalna argumentacja Reklama pozytywna czy negatywna