Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Waga pokazuje ile waży Chen. Ile waży Chen? Alfie zebrał informacje o zwierzętach domowych które mają dzieci w jego klasie. Oto jego wyniki. Zwierzę.
ORIGAMI Autor: Justyna Loryś. Origami jest to chińska sztuka składania papieru, uznawana za tradycyjną sztukę japońską, ponieważ tam właśnie zaczęła się.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
NA TROPACH LICZBY П. CZYM JEST LICZBA П? Zacznijmy tak, jak na profesjonalny matematyczny wykład przystało, czyli od definicji. П ≠ 3 П ≠ 3,14 П ≠ 3, …?!
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje. Rób to powoli i wykonuj polecenia w myśli, jak najszybciej możesz. Jeśli Ci to pomaga, możesz mówić.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia prezentacji przedstawiającej, jak w poszczególnych kategoriach liczbowych przedstawia się nasza szkoła, która funkcjonuje.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK. Stoi przy drodze na jednej nodze żółty, czerwony, niebieski. Widzi go nawet mały smyk, żeby wypadku nie miał nikt.
{ Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci w grupie Biedronek Grudzień 2015 r. Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje.
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
15 X 2015 KLASA 3A W BIBLIOTECE REJONOWEJ. Najpierw „wybrali ś my si ę ” na wycieczk ę do lasu, która by ł a wytworem naszej dzieci ę cej wyobra ź ni.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Sieci przepływowe: algorytmy i ich zastosowania.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy Ćwiczenia dla osób narażonych na obciążenie statyczne mięśni – praca siedząca Październik 2007.
Figury geometryczne klasa I 6-latki
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Test.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Autor: Jaś Affeltowicz z mamą
Zapis prezentacji:

Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”

Niniejsza praca jest zbiorem przykładowych ćwiczeń i zabaw, które nauczyciel może przeprowadzić na zajęciach. Mają one na celu zapoznanie dzieci z liczbami i działaniem dodawania. Docelową grupą są dzieci w wieku 6 lat. Podczas realizacji programu dziecko uczy się liczyć do dziesięciu, poznaje podstawowe działanie, jakim jest dodawanie, poznaje nowe pojęcia poprzez zabawę, rozwija swoją kreatywność, umiejętności manualne i wyobraźnię oraz usprawnia kondycję fizyczną. Po zrealizowaniu materiału dziecko potrafi liczyć i dodawać do dziesięciu, potrafi zapisywać liczby, odnajduje i rozpoznaje je w otaczającym go świecie.

1

Jeden kwadratJeden trójkąt Jedno kołoJeden prostokąt

Otocz pętelką po jednym przedmiocie każdego rodzaju i połącz pętelki z koszykiem.

Połącz z cyferką zbiory, w których znajduje się tylko jeden przedmiot.

Otocz pętelką po dwa liście, które rosną na tym samym drzewie.

Pokoloruj według schematu. Czy wiesz jaka cyfra schowała się na obrazku?

3

W każdym rzędzie narysuj tyle piłek, ile wskazuje podana liczba

W piękny, słoneczny dzień dziewczynka postanowiła wybrać się na spacer. Gdy wychodziła z domu, brązowy kot przebiegł jej drogę. Wzdłuż ścieżki, którą szła, rosły piękne rośliny. Dziewczynka powąchała trzy niebieskie kwiaty. Na polanie zobaczyła trzy kolorowe motyle. Gdy wracała do domu, spotkała tatę, który kupił jej żółty balon. W żółtym prostokącie narysuj, kogo dziewczynka spotkała, wychodząc z domu. W czerwonym prostokącie narysuj, co widziała przy drodze. W zielonym prostokącie narysuj, co widziała na łące. W ostatnim prostokącie narysuj, co kupił jej tata.

4

Idą przez las cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk zobaczył cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Uciekają cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk dogania cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk pożera cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Idą do nieba cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Leśne ludki Zabawa polega na śpiewaniu i pokazywaniu Idą przez las – dzieci idą w miejscu. Wilk zobaczył – dzieci robią z dłoni okulary i patrzą przez nie. Uciekają – dzieci biegną w miejscu. Wilk dogania – dzieci biegną w miejscu jeszcze szybciej. Wilk pożera – dzieci rękami pokazują jak zamyka się paszcza wilka. Idą do nieba – dzieci machają dłońmi jak skrzydełka aniołka. Wszystkie liczby dzieci pokazują na palcach dłoni. Niewielki – dzieci pokazują dłonią wzrost kogoś do pasa. Malutki – dzieci kucają i pokazują wzrost kogoś do kostek. Leciutki jak skrzydła motylka – dzieci zaplatają kciuki a pozostałymi palcami machają. Cieniutki jak szpilka – dzieci pokazują najmniejszy palec u dłoni.

Ile kół potrzebują te pojazdy? Otocz pętelką odpowiednią liczbę kół i połącz koła z pojazdami. Czy jakieś koło zostanie wolne?

5

Dzieci mają przed sobą pięć papierowych kółek rozłożonych w jednej linii. Stają na kółku środkowym. Następnie nauczyciel wydaje polecenia, a dzieci mają przeskakiwać po kółkach: Jeden w lewo. Dwa w prawo. Jeden w prawo. Trzy w lewo. Dziecko, które się pomyli, odpada.

6

Ile owiec pasie się na łące? Wpisz liczbę w prostokąt. Pokoloruj obrazek.

Najpierw policz, ile jest motyli, a następnie znajdź odpowiednią cyferkę. Otocz ją pętelką.

7

Otocz pętelką lisa, który ma najwięcej kwiatów.

Pokoloruj zbiór, w którym jest więcej kapeluszy. Pokoloruj zbiór, w którym jest mniej narzędzi.

8

Wykonaj działania i zamaluj odpowiednią liczbę kratek.

Policz patyczki i wpisz wynik.

9

Ile jest wszystkich cieni zwierząt? Czy rozpoznajesz te zwierzęta?

Podziel gruszki, tak aby w każdym koszyczku było ich tyle samo. W pętelce wpisz wynik dodawania.

10

Zagadki Krasnoludka Tyle tydzień ma dni. Szybko tu odpowiedz mi. Pór roku jest tyle, czy wiesz ile? Lubisz tupać, to tup! I powiedz, ile masz nóg? Obok niej dziesiątka stoi i ósemka. Pomyśl i odpowiedz, jaka to cyferka. Mogła spełnić tyle życzeń złota rybka, pomyśl, policz, niech odpowiedź będzie szybka.

Masz paluszków w obu dłoniach tyle. Zgadnij ile? Tyle łap ma pies, Wskaż liczbę, jeśli wiesz. Ile słoneczek na niebie świeci, Czy wiecie drogie dzieci? Ta cyfra ma kółka dwa Czy zgadniesz? Łatwa gra. To odgadnąć łatwo: Jest między cyframi, krzesło, które stoi, do góry nogami.

Połącz obrazki z odpowiednimi liczbami.

TADEK ZUCH 1. Zuchy maszerują, raźno wyśpiewują E H E H raz, dwa, raz, dwa, raz, dwa i trzy. E H A za nimi Tadek dopędza gromadę fis H E raz, dwa... E H E A E 2. A czemuż ty Tadku, gonisz na ostatku raz, dwa... Bo mam krótkie nogi, nadążyć nie mogę raz, dwa Ale się postaram, dopędzę was zaraz raz, dwa... I tak się postarał, dopędził ich zaraz raz, dwa...

Pokoloruj według schematu.

Wpisz brakujące cyfry, tak aby zachować poprawną kolejność.

Połącz kropki w obu rysunkach. Pokoloruj obrazki.

Połącz zbiory, w których jest tyle samo elementów.

Pokoloruj 10 zwierząt.

Połącz dzieci z wolnymi krzesełkami. Czy któreś krzesło zostaje wolne?

Dorysuj jedną gwiazdkę, dwa serduszka i trzy strzałki. Wykonaj działania w ramkach, a wynik napisz liczbą.

Napisz po kropkach wszystkie poznane liczby.

Czy potrafisz już dobrze dodawać? W odpowiednich miejscach zapisz wyniki obliczeń.

Literatura: Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, część 1-3, WSiP, Warszawa Polya G., Jak to rozwiązać, PWN, Warszawa Nowak W., Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa Cieślar N., Rozwijanie myślenia matematycznego, Uniwersytet Śląski pobieralnia/matematyka/rozwijanie_myslenia_matematyczne go.pdf