Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Wspomaganie szkół w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PRACA SOCJALNA.
ZNACZENIE, PROBLEMY I REGULACJE PRAWNE ORZECZNICTWA
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Konferencja 28 listopada 2005 r. godz UM Tychy.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Rodzice wobec niepełnosprawności dziecka (miejsce szkoły w systemie wsparcia rodziców dzieci z niepełnosprawnością)
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Fundacja A. R. T. Przeciw Przemocy, ul
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Idea subsydiarności w praktyce na przykładzie działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w Łodzi.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
„ Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi ” (Janusz Korczak) Zespół Szkół Specjalnych nr 5 tel./fax (42) ul. Plantowa Łódź.
ASYSTENTURA RODZINY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Renata Durda Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Uwaga do Ciebie Być może uznasz to za żart.
Zapis prezentacji:

Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych

Zadania realizowane przez Rzecznika Osób Niepełnosprawnych m.in.: –przeciwdziałanie dyskryminacji osób niepełnosprawnych, –działania w obronie interesów osób niepełnosprawnych, –popieranie, pod kątem osób niepełnosprawnych, działań administracji przy współpracy z urzędami, instytucjami, oraz organizacjami pozarządowymi, –informowanie o instytucjach, stowarzyszeniach działających na rzecz osób niepełnosprawnych, –informowanie o programach rządowych dla osób niepełnosprawnych, –współpraca z organizacjami pozarządowymi z terenu powiatu Łódź organizacja imprez integracyjnych, organizacja sympozjów i konferencji naukowych, prowadzenie telefonu zaufania dla osób niepełnosprawnych i ich rodzin, –pomoc w uzyskaniu lokalu mieszkalnego w ramach obowiązującego prawa, –interwencje w instytucjach zobligowanych do pomocy osobom niepełnosprawnym, –informowanie o programach celowych realizowanych przez PFRON.

Informatory wydane przez R.O.N.

Informator dla rodziców dzieci w wieku 0 – 7 lat „WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU”

Każde dziecko, nawet najmniejsze i najbardziej niepełnosprawne zdolne jest do odczuwania emocji i reagowania na to, co dzieje się z nim i w jego najbliższym otoczeniu

1. Kryzys związany z narodzinami i diagnozą, 2. Lista życzeń rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych, 3. Miłość i potrzeba rozwoju, 4. Pomoc, 5. Istota wczesnego wspomagania rozwoju, 6. Z doświadczenia psychologa. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym

Wczesne wspomaganie rozwoju 1. Co to jest wczesne wspomaganie rozwoju? 2. Kto jest podmiotem WWR? 3. Dlaczego „wczesne”? 4. Jakie są cele WWR? 5. Kim są specjaliści? 6. Gdzie szukać Zespołów Wczesnego Wspomagania Rozwoju? 7. Jakie są wymagania, aby dziecko zostało przyjęte do Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju?

- - dostarczanie wsparcia dzieciom, - rozwijanie zasobu sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, - praca ukierunkowana na proces akceptacji dziecka, jako osoby niepełnosprawnej, - profilaktyka niekorzystnych rozwojowo postaw rodzicielskich praca nad uzyskaniem przez rodziców, tożsamości, - pomoc rodzicom w osiąganiu coraz pełniejszego poczucia kompetencji rodzicielskich, - pomoc i stopniowe przygotowanie rodziców do wspierania rozwoju ich dziecka w warunkach domowych, - rozwijanie w rodzicach umiejętności dobrego komunikowania się z dzieckiem, - pomoc rodzicom we wplataniu precyzyjnie zaplanowanej i prowadzonej stymulacji w pozbawione napięcia, pełne radości interakcje z dzieckiem, podczas zwyczajnych codziennych czynności związanych z jego pielęgnacją, karmieniem, wspólną zabawą. Zadania WWR:

Ośrodki Wczesnego Wspomagania Rozwoju 1. Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym nr 6 w Łodzi, 2. Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dla Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju Psychoruchowego ul. Plantowa 7, 3. Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dla Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju Psychoruchowego ul. Motylowa 3, 4. Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dla Dzieci Słabo Słyszących, 5. NZOZ „ACUSTICUS” s.c., 6. NAVICULA – Centrum Klinika Zaburzeń Rozwoju Program Wczesnej Interwencji.

Zapraszamy do Łodzi