Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Comenius Regio –
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Leonardo da Vinci
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Mój staż z Leonardo da Vinci
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Leonardo da Vinci. Program Leonardo da Vinci propaguje działania zmierzające do poprawy jakości systemów kształcenia i szkolnictwa zawodowego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Zespół Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
compulsory full-time education
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Projekt Comenius Regio
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

Projekty zrealizowane w latach Leonardo da Vinci  „ Śląscy technicy na zagranicznych praktykach w ramach programu Uczenie się przez całe życie”  „ Staże w UE szansą na sukces młodych techników”  „Europejskie praktyki potwierdzeniem kompetencji zawodowych polskich uczniów”  „Europejskie staże dla przyszłych techników z ZST”  „Doskonalenie zawodowe poprzez wymianę Know How nauczycieli EU”  „Europejskie standardy w kształceniu zawodowym uczniów ZST”  2012 – „Technicy ZST Mikołów mobilni na europejskim rynku pracy”  2012 – „Europejskie standardy w kształceniu zawodowym”

Projekty zrealizowane w latach Comenius  „Komputerowe projekty matematyczne dla uczniów szkół średnich” – okres realizacji  „Kompleksowe rozwiązania na rzecz podniesienia umiejętności zawodowych uczniów” – Comenius Regio – okres realizacji  „Mathematics: E-learning and Math Projects for Students and Teachers Across Europe” – okres realizacji

Główne cele projektów to: wspieranie mobilności uczniów i nauczycieli; doskonalenie zawodowe oraz wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności w praktyce; umożliwienie zdobycia kwalifikacji wymaganych na Europejskim Rynku Pracy; nauka języków obcych (również języka technicznego); rozwijanie międzynarodowej współpracy; wymiana doświadczeń z organizacjami partnerskimi; wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej; doskonalenie jakości kształcenia w dziedzinie matematyki, poprzez zastosowanie nowoczesnego oprogramowania komputerowego;

Nasi Partnerzy w realizacji projektów Comenius  Gimnazium Teplice – Teplice, Czechy  Handelsakademie Grazbachgasse – Graz, Austria  Castleknock College – Dublin, Irlandia  Didzdvaris gymnazium – Siauliai, Litwa  Lyseonpuiston lukio – Rovaniemi, Finlandia  Rælingen videregående skole – Raelingen, Norwegia  Liceul Teoretic "I. C. Vissarion„ - Titu, Rumunia  I. E. S. Jose Saramago – Madryt, Hiszpania  Emel - Mustafa Uşaklı Anadolu Lisesi – Aydin, Turcja

Nasi Partnerzy w realizacji projektów Leonardo da Vinci  Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte GmbH - Schkeuditz, Niemcy  Sistema Turismo s.r.l. - Potenza/Rimini, Włochy  Bulgaria Gateway Ltd. - Sofia, Bułgaria  Esmovia (Sistema Practices s.l.) - Valencia, Hiszpania  Stredna Priemyselna Skola Elektrotechnicka - Kosice, Słowacja

Osiagnięte rezultaty – LdV IVT 2011/2012dV Osiągnięte rezultaty:  118 uczniów i 26 nauczycieli ZST zdobyło praktyczne doświadczenia i umiejętności zawodowe podczas praktyk/staży wymiany doświadczeń w Niemczech/Włoszech/Hiszpanii/Słowacji/Bułgarii i przeniosło te doświadczenia na polski rynek pracy;  118 uczniów zwiększyło swoją atrakcyjność jako przyszłych pracowników na krajowym i europejskim rynku pracy;  144 osoby uzyskały dokument Europass Mobilność potwierdzający nabyte umiejętności;  144 uczestników projektów zwiększyło swoje kompetencje językowe i społeczne;  odbyło się 50 mobilności w ramach projektów w programie Comenius;

Osiągnięte rezultaty:  26 nauczycieli poznało metody i programy kształcenia zawodowego w krajach partnerskich, porównało struktury i organizację systemu kształcenia, standardów wymagań i systemów egzaminowania;  14 nauczycieli uczestniczyło w seminariach nt. „Europejskie Ramy Kwalifikacji”;  każdy uczeń zyskał dodatkową praktykę, co jest jego wartością dodaną i zwiększa szansę na uzyskanie zatrudnienia, gdyż w większym stopniu spełnia oczekiwania potencjalnego pracodawcy  powstały filmy, prezentacje oraz materiały dydaktyczne w formie pdf do wykorzystania na zajęciach z przedmiotów zawodowych;  realizacja projektu wpłynęła na promocję szkoły w środowisku lokalnym, w regionie oraz kraju partnerskim; Osiagnięte rezultaty – LdV IVT 2011/2012dV

Uczestnictwo w stażu/wymianie doświadczeń potwierdzone jest odpowiednimi certyfikatami:  certyfikat wydany przez instytucję przyjmującą;  certyfikat z Centrum Kształcenia Praktycznego/zakładu pracy, gdzie uczeń odbywał praktykę zawodową;  certyfikat potwierdzający przygotowanie językowe;  Europass Mobilność – dokument potwierdzający okresy nauki lub szkolenia, odbywane w innym kraju europejskim; Certyfikaty – LdV IVT 2011/2012dV

Korzyści płynące z udziału w projektach akcji COMENIUS  Rozwijanie zainteresowań i umiejętności matematycznych uczniów;  Możliwość poznania kultur i zwyczajów innych narodowości;  Praktyczne zastosowanie i doskonalenie języka angielskiego;  Poznanie systemu edukacji innych państw;  Nawiązanie znajomości z rówieśnikami z różnych krajów Europy;

 Rozwój umiejętności zawodowych i zainteresowań uczestników projektów;  Praktyczne doskonalenie znajomości języków obcych;  Kreowanie postawy otwartej na wiedzę, jej zdobywanie i poszerzanie;  Uzyskanie pierwszych doświadczeń zawodowych w środowisku międzynarodowym;  Zwiększenie aktywności społecznej uczniów i nauczycieli w wymiarze europejskim;  Wzrost poczucia wiary w siebie; rozwój umiejętności społecznych; Korzyści z udziału w projektach dla uczestników:

Korzyści z realizacji projektów dla szkoły:  Upowszechnianie na swoim terenie skutecznego modelu wymiany doświadczeń w zakresie edukacji;  Promocja prowadzonych działań w skali lokalnej, regionalnej i międzynarodowej ;  Wdrażanie najlepszych praktyk z organizacji partnerskich w swojej codziennej pracy;  Zwiększenie zdolności adaptacyjnych szkoły do zmieniających się potrzeb edukacyjnych młodzieży;  Zwiększenie potencjału w zakresie promowania i inicjowania współpracy europejskiej.

Dziękuję za uwagę