OKEN Opole, r. OKEN Opole r.
2 Bezpieczniki TAURONA. Włącz w pracy, OKEN Opole, r. NIEPOKOJĄCE STATYSTYKI WYPADKÓW Wypadki z ciężkimi obrażeniami rok rok Wypadki śmiertelne rok rok Liczba w skali roku w Polsce. Źródło: PIP PODŁOŻE KAMPANII
3 Remonty elewacji budynków - lekceważenie zagrożenia PODŁOŻE KAMPANII
4 Prace z użyciem sprzętu mechanicznego PODŁOŻE KAMPANII
5 Transport pod linią 20 kV PODŁOŻE KAMPANII
6 Niechlujstwo budowlane PODŁOŻE KAMPANII
7 Źródło: PIP ORGANIZACYJNE MODERNIZACJA SIECI NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY WYPADKÓW TZW. LUDZKIE MODERNIZACJA SIECI TECZNICZNE Tolerancja dla łamania przepisów Brak nadzoru Brak wiedzy Nieodpowiedzialność Rutyna Brak środków ochrony indywidualnej Zły stan techniczny sprzętu
CELE KAMPANII 8 Ograniczenie liczby wypadków związanych z porażeniem prądem w miejscach prowadzenia prac CELE STRATEGICZNE Dostarczenie wiedzy i informacji osobom realizującym prace budowalno-remontowe w zakresie bezpiecznego użytkowania energii elektrycznej
PRZEKAZ KAMPANII 9 PRZEKAZ GŁÓWNY Wiedza na temat użytkowania energii elektrycznej podczas prac budowalnych i remontowych podstawą bezpieczeństwa PRZEKAZ WSPIERAJĄCY TAURON Dystrybucja odpowiedzialnym partnerem edukacji na temat bezpiecznego użytkowania energii elektrycznej
GRUPY DOCELOWE 10 Pracownicy placów budowy Przełożeni - osoby zarządzające ich pracą Osoby zawodowo niezwiązane z budownictwem, przeprowadzające remonty w mieszkaniach, domach czy na prywatnych posesjach Media lokalne, regionalne, branżowe (energetyka, budownictwo) Partnerzy
ETAPY KAMPANII 11 II. ROZSZERZENIE KAMPANII NA KOLEJNE REJONY DYSTRYBUCJI - Dolny Śląsk, Śląsk - Wykorzystanie dobrych praktyk i doświadczeń z pilotażu na kolejne obszary działania TD (2015 rok) I. REALIZACJA KAMPANII W WOJ. OPOLSKIM - Start pilotażu (X 2014 r.) III. ROZSZERZENIE KAMPANII NA POZOSTAŁE REJONY (2016 rok)
ZAŁOŻENIA KAMPANII 12 Włączenie akcji w cykl kampanii prowadzonych przez spółki z Grupy TAURON Bezpieczniki TAURONA
TYTUŁ PREZENTACJI 13 PILOTAŻ – WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE 2014 ROK
KLUCZOWE ELEMENTY KAMPANII 14 INTERNETINTERNET MATERIAŁY EDUKACYJNE MEDIA RELATIONS PARTNERSTWO z PIP (OIP Opole) PARTNERSTWO z PIP (OIP Opole) Działania w latach koncentrują się na 4 kluczowych obszarach
ELEMENTY KAMPANII 15 INTERNET PLAKATY NA PLACACH BUDOWY PORADNIK BEZPIECZEŃ – STWA INSERTY W LOKALNEJ PRASIE ULOTKI INFORMACYJNE EVENTY (TARGI BUDOWLANE I MIESZKANIOWE) PORADNIK BEZPIECZEŃ – STWA ONLINE MATERIAŁY EDUKACYJNE MEDIA RELATIONS PARTNERSTWO STRONA WWW SKRZYNKA PUBLIKACJE NA TEM AT PROBLEMU MATERIAŁY EDUKACYJNE W SIEDZIBACH PARTNERÓW
NA START 16 STRONA WWW Przedstawienie problemu i zamieszczenie m.in. : Porad dotyczących pierwszej pomocy w sytuacjach porażenia prądem Poradnika i plakatu edukacyjnego do pobrania z zasadami bezpiecznego użytkowania prądu podczas pracy Numerów alarmowych oraz statystyk wypadków MATERIAŁY EDUKACYJNE Plakaty na placach budowy - infografika przedstawiająca najczęstsze zagrożenia w miejscach pracy związane z energią elektryczną. Poradnik Bezpieczeństwa - prezentujący kompleksowe informacje na temat zagrożeń w pracy z prądem, zasad bezpieczeństwa oraz udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków. Ulotki informacyjne – zawierające skrót informacji zamieszczanych w poradniku.
TYTUŁ PREZENTACJI 17 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ