Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Mateusz Pusz
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Agenda Wprowadzenie Wprowadzenie Konfiguracja Konfiguracja Interfejs Interfejs Latanie rekreacyjne Latanie rekreacyjne Warsztaty – Lot #1 Warsztaty – Lot #1 Zadania Zadania Warsztaty – Lot #2 Warsztaty – Lot #2 Zawody Zawody Linki Linki Pytania Pytania LK8000 – Tactical Flight Computer2
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 Aplikacja pisana przez pilotów dla pilotów Aplikacja pisana przez pilotów dla pilotów Główny programista – Paolo Ventafridda Główny programista – Paolo Ventafridda posiadacz diamentowej odznaki szybowcowej posiadacz diamentowej odznaki szybowcowej Kilkunastu Alpha i dziesiątki Beta testerów na całym świecie Kilkunastu Alpha i dziesiątki Beta testerów na całym świecie testowanie aplikacji zarówno w realnych warunkach i konfiguracjach jak i pod symulatorem szybowcowym Condor testowanie aplikacji zarówno w realnych warunkach i konfiguracjach jak i pod symulatorem szybowcowym Condor Za darmo!!! Za darmo!!! Aplikacja wywodzi się od projektu XCSoar Aplikacja wywodzi się od projektu XCSoar Wersja binarna jak i kod źródłowy dostępny do ściągnięcia ze strony projektu Wersja binarna jak i kod źródłowy dostępny do ściągnięcia ze strony projektu Realna alternatywa dla SeeYou i WinPilot'a Realna alternatywa dla SeeYou i WinPilot'a LK8000 – Tactical Flight Computer3
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. KONFIGURACJA LK8000 – Tactical Flight Computer4
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Przygotowania do lotu Profil Profil Ostatnio używany lub nowy Ostatnio używany lub nowy Ustawienia Systemowe Ustawienia Systemowe lokalizacja (mapa, teren, PZ, strefy) lokalizacja (mapa, teren, PZ, strefy) wygląd i działanie ekranu wygląd i działanie ekranu działanie komputera pokładowego działanie komputera pokładowego Statek Powietrzny Statek Powietrzny polar (format WinPilot + dodatki) polar (format WinPilot + dodatki) parametry dla logera parametry dla logera dodatkowe parametry danego typu szybowca dodatkowe parametry danego typu szybowca Pilot Pilot imię i nazwisko dla potrzeb logera imię i nazwisko dla potrzeb logera Ustawienia Podstawowe Ustawienia Podstawowe obciążenie skrzydła obciążenie skrzydła balast wodny balast wodny LK8000 – Tactical Flight Computer5
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Wybór profilu LK8000 – Tactical Flight Computer6
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Podstawowe 1/2 Balast wodny Balast wodny Obciążenie skrzydła Obciążenie skrzydła Stosunek całkowitej masy szybowca (konkretny egzemplarz szybowca z wyposażeniem, pilot, bagaż, spadochron) do powierzchni jego skrzydeł Stosunek całkowitej masy szybowca (konkretny egzemplarz szybowca z wyposażeniem, pilot, bagaż, spadochron) do powierzchni jego skrzydeł Sprawność Sprawność Przesuwa biegunową prędkości Przesuwa biegunową prędkości Może odwzorować np. zabrudzenie szybowca Może odwzorować np. zabrudzenie szybowca LK8000 – Tactical Flight Computer7
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Podstawowe 2/2 LK8000 – Tactical Flight Computer8
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Pomoc LK8000 – Tactical Flight Computer9
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Systemowe LK8000 – Tactical Flight Computer10
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Teren i mapa Teren (DEM) Teren (DEM) Wysokość terenu nad poziomem morza Wysokość terenu nad poziomem morza Dane dostępne w różnych rozdzielczościach i rozmiarach Dane dostępne w różnych rozdzielczościach i rozmiarach Używany do Używany do liczenia przeszkód terenowych liczenia przeszkód terenowych rysowania mapy wysokościowej terenu rysowania mapy wysokościowej terenu gdy PZ nie ma podanej wysokości w pliku wtedy używana jest wysokość w miejscu PZ gdy PZ nie ma podanej wysokości w pliku wtedy używana jest wysokość w miejscu PZ Mapa (LKM) Mapa (LKM) Charakterystyczne punkty terenu (drogi, rzeki, jeziora, itp.) Charakterystyczne punkty terenu (drogi, rzeki, jeziora, itp.) Pobieranie Pobieranie Zestaw gotowych do ściągnięcia map Zestaw gotowych do ściągnięcia map LK8000 – Tactical Flight Computer11
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Polar LK8000 ma wbudowane dane dla większości popularnych typów szybowców LK8000 ma wbudowane dane dla większości popularnych typów szybowców MassDryGross[kg] MassDryGross[kg] Masa dla której zmierzono polar Masa dla której zmierzono polar MaxWaterBallast[liters] MaxWaterBallast[liters] Pojemność balastu wodnego Pojemność balastu wodnego Speed1[km/h], Sink1[m/s], Speed2, Sink2, Speed3, Sink3 Speed1[km/h], Sink1[m/s], Speed2, Sink2, Speed3, Sink3 3 pary prędkości i opadania z biegunowej prędkości 3 pary prędkości i opadania z biegunowej prędkości Rozszerzenia LK8000 Rozszerzenia LK8000 WingArea[m2] WingArea[m2] Umożliwia ustawienie Obciążenia Skrzydła w oknie Ustawień Podstawowych Umożliwia ustawienie Obciążenia Skrzydła w oknie Ustawień Podstawowych Klapy Klapy LK8000 – Tactical Flight Computer12
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Punkty Zwrotne (PZty) Format WinPilot (DAT) lub SeeYou Mobile (CUP) Format WinPilot (DAT) lub SeeYou Mobile (CUP) Dane Dane Nazwa Nazwa Szerokość i długość geograficzna Szerokość i długość geograficzna Wysokość n.p.m. Wysokość n.p.m. Typ PZ Typ PZ lotnisko lotnisko lądowisko lądowisko TP – Turn Point TP – Turn Point Kierunek i długość pasa startowego oraz częstotliwość radiowa (tylko dla SeeYou CUP) Kierunek i długość pasa startowego oraz częstotliwość radiowa (tylko dla SeeYou CUP) Komentarz Komentarz Pobieranie Pobieranie Internet (aerokluby, zawody, itp.) Internet (aerokluby, zawody, itp.) LK8000 – Tactical Flight Computer13
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Strefy Format Open Air (WinPilot) Format Open Air (WinPilot) Typ Typ Nazwa Nazwa Wysokość Wysokość od – do od – do AMSL lub AGL AMSL lub AGL Kształt Kształt Wielobok Wielobok Łuk Łuk Pobieranie Pobieranie Internet (aerokluby, zawody, itp.) Internet (aerokluby, zawody, itp.) LK8000 – Tactical Flight Computer14
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. INTERFEJS Turbulence-Proof LK8000 – Tactical Flight Computer15
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer16 Zoom IN Zoom OUT LeftRightInfoPage Menu Left UP Right UP Center
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer17 Up Down Select LeftRightInfoPage Menu
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer18 Scroll Down/Up Page Next/Prev PrevNext
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Menu LK8000 – Tactical Flight Computer19
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LATANIE REKREACYJNE ROOKIE LK8000 – Tactical Flight Computer20
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer21 Cel Dystans do celu Kierunek do celu Kompas Doskonałość do celu Wysokość nad celem Skala Status Bottom Bar 10 zestawów parametrów (4 zestawy w pełni konfigurowalne) Wiatr Tryb Wysokość nad poziomem gruntu Prędkość dla której dokonywane są obliczenia Dane dolotu do lotniska domowego Odpowiadający MC Stan baterii
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer22 Środek komina z uwzględnieniem wiatru i wysokości Skala Status Tryb Wysokość bezwzględna Średnie noszenie z 30 sekund Średnie noszenie z całego komina Wysokość uzyskana w kominie Wysokość nad poziomem gruntu
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Żagiel LK8000 – Tactical Flight Computer23
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Panorama Zoom LK8000 – Tactical Flight Computer24
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Bezpieczeństwo LK8000 – Tactical Flight Computer25
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Zasięg lotu LK8000 – Tactical Flight Computer26
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Dostępność lotnisk 1/2 LK8000 – Tactical Flight Computer27
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Dostępność lotnisk 2/2 LK8000 – Tactical Flight Computer28 Lotnisko poza zasięgiem Lotnisko w zasięgu
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Przeszkody terenowe 1/2 LK8000 – Tactical Flight Computer29
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Przeszkody terenowe 2/2 LK8000 – Tactical Flight Computer30
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Loty w stożku dolotowym LK8000 – Tactical Flight Computer31 Źle!!! Dobrze!!!
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Wybór PZ LK8000 – Tactical Flight Computer32
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Lotnisko Domowe Należy ustawić po każdej zmianie mapy lub PZ'ów Należy ustawić po każdej zmianie mapy lub PZ'ów Home Waypoint Home Waypoint to miejsce w którym centruje się mapa po uruchomieniu przy braku sygnału GPS to miejsce w którym centruje się mapa po uruchomieniu przy braku sygnału GPS to lotnisko do którego LK8000 zawsze pokazuje kierunek i odległość to lotnisko do którego LK8000 zawsze pokazuje kierunek i odległość to lądowisko z najwyższym priorytetem na liście lotnisk alternatywnych to lądowisko z najwyższym priorytetem na liście lotnisk alternatywnych to PZ, który zawsze pojawi się na stronie InfoPage 3.1 Commons to PZ, który zawsze pojawi się na stronie InfoPage 3.1 Commons LK8000 – Tactical Flight Computer33
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. MultiTarget LK8000 – Tactical Flight Computer34
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Lista Kominów LK8000 – Tactical Flight Computer35
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Strefy 1/4 LK8000 – Tactical Flight Computer36
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Strefy 2/4 LK8000 – Tactical Flight Computer37
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Strefy 3/4 LK8000 – Tactical Flight Computer38
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Strefy 4/4 LK8000 – Tactical Flight Computer39
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Wyrocznia LK8000 – Tactical Flight Computer40
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Menu Użytkownika LK8000 – Tactical Flight Computer41
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. TrueWind Wylicza kierunek i siłę wiatru w locie prostoliniowym Wylicza kierunek i siłę wiatru w locie prostoliniowym Nie wymaga podłączenia żadnych urządzeń zewnętrznych Nie wymaga podłączenia żadnych urządzeń zewnętrznych Zgodność wyników potwierdzona z: Zgodność wyników potwierdzona z: wiatrem z komina wiatrem z komina Zander Zander SeeYou PC SeeYou PC Condor Condor LK8000 – Tactical Flight Computer42
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Kody zespołowe LK8000 – Tactical Flight Computer43
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Chronometraż 1/2 LK8000 – Tactical Flight Computer44
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Chronometraż 2/2 LK8000 – Tactical Flight Computer45
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Konfigurowalność LK8000 – Tactical Flight Computer46
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Sztuczny horyzont LK8000 – Tactical Flight Computer47
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. FLARM LK8000 – Tactical Flight Computer48
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. WARSZTATY Lot #1 LK8000 – Tactical Flight Computer49
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Przygotowanie systemu Profil = ROOKIE Profil = ROOKIE Ustawienia Systemowe Ustawienia Systemowe Miejsce (mapa, PZ, strefy, itp.) Miejsce (mapa, PZ, strefy, itp.) AutoMC = Odpowiadający MC AutoMC = Odpowiadający MC Szybowiec = Jantar Szybowiec = Jantar Punkty charakterystyczne Punkty charakterystyczne Dom = Żar Dom = Żar Referencja Zespołu = Żar Referencja Zespołu = Żar LK8000 – Tactical Flight Computer50
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Przygotowanie do lotu Punkty charakterystyczne Punkty charakterystyczne Alternatywa 1 = Żar Alternatywa 1 = Żar Alternatywa 2 = Bielsko Biała Alternatywa 2 = Bielsko Biała Ustawienia Podstawowe Ustawienia Podstawowe Wiatr = 30km/h S Wiatr = 30km/h S Bottom Bar = LOT7 Bottom Bar = LOT7 LK8000 – Tactical Flight Computer51
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Przebieg Start za samolotem Start za samolotem 13:07 TrueWind 110km/h :07 TrueWind 110km/h 120 Lot na żaglu Lot na żaglu Lot w kominie Lot w kominie Leć do Bielsko Biała, gdy w zasięgu Leć do Bielsko Biała, gdy w zasięgu Obserwacja dostępności lotnisk Obserwacja dostępności lotnisk Powrót do domu Powrót do domu Obserwacja przeszkód terenowych Obserwacja przeszkód terenowych Lądowanie Lądowanie LK8000 – Tactical Flight Computer52
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. ZADANIA AMATEUR LK8000 – Tactical Flight Computer53
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer54 Czas GPS Pasek dolotu Aktualna doskonałość Prędkość MacCready (przy braku pionowych ruchów mas powietrza) Wysokość AGL Dystans do celu Średnia ze wszystkich kominów Prędkość względem ziemi Czas do następnego PZ Wysokość AMSL MC
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer55 Odległość do domu Radial domu Prędkość zadania Czas pozostały do zakończenia zadania Wysokość dolotu do domu Separacja od wybranej strefy
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer56 Średnie noszenie z 30 sekund Stosunek czasu krążenia do przeskoków Pionowy profil komina Aktualna wysokość w kominie i wielkość MC
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer57
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Lotniska alternatywne LK8000 – Tactical Flight Computer58
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Pasek dolotu LK8000 – Tactical Flight Computer59 Bardzo daleko do finiszu Brakująca wysokość przy aktualnym MC, balaście i wietrze Dla MC=0 już niewiele brakuje Dla MC=0 już dolecimy, dla aktualnego MC nie dolecimy Dolecimy
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Edycja zadania 1/4 LK8000 – Tactical Flight Computer60
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Edycja zadania 2/4 LK8000 – Tactical Flight Computer61
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Edycja zadania 3/4 LK8000 – Tactical Flight Computer62
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Edycja zadania 4/4 LK8000 – Tactical Flight Computer63
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Wysokość FAI LK8000 – Tactical Flight Computer64
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Loty po trasie 1/3 Przygotowanie lusterka Ustawić dane lokalizacji Ustawić dane lokalizacji Ustawienia Systemowe 1 Ustawienia Systemowe 1 Ustawić dane szybowca Ustawić dane szybowca Ustawienia Systemowe 7 Ustawienia Systemowe 7 Ustawić dane pilota Ustawić dane pilota Ustawienia Systemowe 20 Ustawienia Systemowe 20 LK8000 – Tactical Flight Computer65
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Loty po trasie 2/3 „Wbicie” trasy Naw 2/3 -> Edycja Zadania Naw 2/3 -> Edycja Zadania Dodać wszystkie PZ’ty Dodać wszystkie PZ’ty Dla pierwszego PZ’ta ustawić Dla pierwszego PZ’ta ustawić parametry startu parametry startu typ zadania typ zadania typ sektorów typ sektorów mechanizm przełączania PZ’tów (patrz następny slajd) mechanizm przełączania PZ’tów (patrz następny slajd) zaawansowane parametry startu i mety (na zawody) zaawansowane parametry startu i mety (na zawody) Dla ostatniego PZ’ta ustawić parametry mety Dla ostatniego PZ’ta ustawić parametry mety W przypadku zadania AAT (obszarówka) dla pozostałych PZ’tów ustawić parametry sektora W przypadku zadania AAT (obszarówka) dla pozostałych PZ’tów ustawić parametry sektora LK8000 – Tactical Flight Computer66
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Loty po trasie 3/3 Mechanizm przełączania PZ’tów Ręczny Ręczny Ręczne przełączanie wszystkich PZ’tów Ręczne przełączanie wszystkich PZ’tów NIE zalecany NIE zalecany Auto Auto W pełni automatyczne przełączanie PZ’tów po ich osiągnięciu W pełni automatyczne przełączanie PZ’tów po ich osiągnięciu Może powodować kłopoty gdy wiele razy przekraczamy linię startu (np. w kominie lub na holu) Może powodować kłopoty gdy wiele razy przekraczamy linię startu (np. w kominie lub na holu) Uzbrój Uzbrój Wyzwalane przełączanie wszystkich PZ’tów Wyzwalane przełączanie wszystkich PZ’tów Zalecane dla zadań AAT (obszarówka) Zalecane dla zadań AAT (obszarówka) Uzbrój start Uzbrój start Wyzwalane przełączanie startu Wyzwalane przełączanie startu Pozostałe PZ’ty przełączane automatycznie Pozostałe PZ’ty przełączane automatycznie Zalecane, ale trzeba pamiętać o uzbrojeniu zaraz przed rozpoczęciem zadania Zalecane, ale trzeba pamiętać o uzbrojeniu zaraz przed rozpoczęciem zadania LK8000 – Tactical Flight Computer67
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Wstępne ustawienie wiatru LK8000 – Tactical Flight Computer68
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Analiza zadania 1/2 LK8000 – Tactical Flight Computer69
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Analiza zadania 2/2 LK8000 – Tactical Flight Computer70
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Najciekawsze PZ'ty LK8000 – Tactical Flight Computer71
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Pole LK8000 – Tactical Flight Computer72
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Statystyki 1/5 LK8000 – Tactical Flight Computer73
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Statystyki 2/5 LK8000 – Tactical Flight Computer74
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Statystyki 3/5 LK8000 – Tactical Flight Computer75
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Statystyki 4/5 LK8000 – Tactical Flight Computer76
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Statystyki 5/5 LK8000 – Tactical Flight Computer77
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Konkursy LK8000 – Tactical Flight Computer78
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Loger LK8000 wspiera logery firm: LK8000 wspiera logery firm: LX (Nano, Colibri, …) LX (Nano, Colibri, …) EW (Microrecorder) EW (Microrecorder) FLARM FLARM DSX DSX IMI (ERIXX) IMI (ERIXX) Volkslogger Volkslogger CAI-302 CAI-302 Inne Inne LK8000 – Tactical Flight Computer79
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. WARSZTATY Lot #2 LK8000 – Tactical Flight Computer80
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Przygotowanie systemu Ustawienia Systemowe Ustawienia Systemowe Miejsce (mapa, PZ, strefy, itp.) Miejsce (mapa, PZ, strefy, itp.) AutoMC = Kominy AutoMC = Kominy Szybowiec = Jantar Szybowiec = Jantar Punkty charakterystyczne Punkty charakterystyczne Dom = EPKO Dom = EPKO Referencja Zespołu = EPKO Referencja Zespołu = EPKO LK8000 – Tactical Flight Computer81
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Edycja Zadania Zadanie 57 km Zadanie 57 km EPKO EPKO Borsk Borsk Foshuta Foshuta Kościerzyna Kościerzyna EPKO EPKO Analiza Analiza Mapa w trybie PAN + wszystkie strefy Mapa w trybie PAN + wszystkie strefy Oblicz Oblicz Lotniska awaryjne Lotniska awaryjne LK8000 – Tactical Flight Computer82
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Ustawienia Przygotowanie do lotu Punkty charakterystyczne Punkty charakterystyczne Alternatywa 1 = Borsk Alternatywa 1 = Borsk Alternatywa 2 = EPGI Alternatywa 2 = EPGI Ustawienia Podstawowe Ustawienia Podstawowe Wiatr = 170, 12km/h Wiatr = 170, 12km/h Bottom Bar = LOT7 Bottom Bar = LOT7 LK8000 – Tactical Flight Computer83
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Przebieg Start za wyciągarką Start za wyciągarką Lot w kominie pod strefą Lot w kominie pod strefą Zaliczanie PZ Zaliczanie PZ Lot w bezpośredniej bliskości strefy Lot w bezpośredniej bliskości strefy Zaliczanie PZ w bezpośredniej bliskości strefy Zaliczanie PZ w bezpośredniej bliskości strefy Dolot Dolot LK8000 – Tactical Flight Computer84
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. ZAWODY PRO LK8000 – Tactical Flight Computer85
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer86 Speed To Fly (Sollfahrt) Sugerowane ustawienie klap AAT delta time AAT target speed
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. MacCready LK8000 – Tactical Flight Computer87
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Zadanie AAT 1/3 LK8000 – Tactical Flight Computer88
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Zadanie AAT 2/3 LK8000 – Tactical Flight Computer89
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Zadanie AAT 3/3 LK8000 – Tactical Flight Computer90
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. LK8000 – Tactical Flight Computer91 AUXParametry aktywnego trybu pracy
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Alarmy wysokości LK8000 – Tactical Flight Computer92
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Total Energy LK8000 – Tactical Flight Computer93
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Linki LK8000 LK LK8000 Forum LK8000 Forum LK8000 Development LK8000 Development Condor2Nav Condor2Nav LK8000 – Tactical Flight Computer94
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. PYTANIA? LK8000 – Tactical Flight Computer95
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Teraz już nie zabłądzicie Teraz już nie zabłądzicie
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. BACKUP LK8000 – Tactical Flight Computer97
Mateusz Pusz Sekcja Szybowcowa A.G. Kierunek lotu LK8000 – Tactical Flight Computer98