Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Advertisements

Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Szkoła Podstawowa ABiS „Szkoła dla dziecka”
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
w praktyce pedagogicznej
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Lekcja języka angielskiego. Uczniowie bardzo żywiołowo reagowali na nasz widok, czuliśmy się jak gwiazdy filmowe. Podchodzili do nas z kartkami z prośbą.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny Nauczyciele matematyki: Barbara Chmiel, Elżbieta Fałat, Ewa Terenda Nauczyciele przyrody: Ewa Fielek,
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Programowanie dla każdego
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają uczniów w świat matematyki poprzez gry i zabawy matematyczne. Klasa 1A, 1c i 2d przez pierwszy semestr uczestniczyła w zajęciach dodatkowych w ramach działań grantowych. Uczniowie mogli,,dotknąć” matematyki, a nie pracować na „kserówkach”. W drugim semestrze w klasach młodszych uczniowie rozwiązują zadania matematyczne przez zabawę, która- zbliżona jest najbardziej do rozrywek matematycznych, a mniej do nauki podręcznikowej, do rozwiązywania słupków, z których tak naprawdę niewiele wynika.

DZIECI MYŚLĄ, GDY…

…KONSTRUUJĄ

…PLANUJĄ

…GRAJĄ

…DOPASOWUJĄ

…TWORZĄ

…DEDUKUJĄ

…PROJEKTUJĄ

CHĘTNIE DZIELIMY SIĘ WIEDZIĄ Z INNYMI NAUCZELAMI…

„POZWÓLMY DZIECIOM MYŚLEĆ” Bąbel promuje włączanie metod, które pobudzają aktywność dzieci, pozwalają im zdobywać odwagę do stawiania czoła nowym zadaniom, kształtują wyobraźnię - a wszystko to pomaga lepiej rozwinąć umiejętności matematyczne uczniów. Aleksandra Jóźwiak Agnieszka Prokopowicz Marlena Włodarczyk - Bieńkowska