Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Ankieta została ułożona przez uczniów klasy IV i przeprowadzona wśród 40 dorosłych mieszkańców naszej dzielnicy: GAJ.
a)akceptowanie tylko ludzi takich jak my 25% b) akceptowanie ludzi takich jakimi są 25% c) akceptowanie pewnych cech u ludzi 50% Co Pani/Pan rozumie pod pojęciem tolerancja?
Czy uważa Pani/ Pan, że żyjemy w: a) zbyt tolerancyjnym społeczeństwie 10% b) bardzo tolerancyjnym społeczeństwie10% c) tolerancyjnym społeczeństwie 5% d) nietolerancyjnym społeczeństwie75%
Czy zdarza się Pani/Panu wypowiadać pod czyimś adresem krytyczne uwagi? Czy zdarza się Pani/Panu wypowiadać pod czyimś adresem krytyczne uwagi? a) tak 80% a) tak 80% b) czasami 10% b) czasami 10% c) nie 10% c) nie 10%
Czy uważa Pani/Pan, że można nawiązać bliską przyjaźń z osobą o odmiennych przekonaniach religijnych a) tak 60% b) nie 40%
Co uważa Pan/ Pani za przeszkodę w tolerancji? rasa 30% rasa 30% język 10% język 10% religia 30% religia 30% kultura 20% kultura 20% status społeczny status społeczny wykształcenie 20% wykształcenie 20% wiek 20% wiek 20% inne inne
Gdzie uczy się tolerancji? Czy uważa Pani/Pan, że tolerancję nabywa się/uczy się jej? Gdzie uczy się tolerancji? Czy uważa Pani/Pan, że tolerancję nabywa się/uczy się jej? w szkole 40% w szkole 40% w rodzinie 50% w rodzinie 50% na ulicy na ulicy w sporcie 5% w sporcie 5% w kościele 5% w kościele 5% inne inne
Czy denerwują Panią/ Pana osoby o odmiennym zdaniu? Czy denerwują Panią/ Pana osoby o odmiennym zdaniu? a) tak 40% b) nie 60%
Kto jest dla Pani Pana przykładem osoby tolerancyjnej? Jan Paweł II żonarodzice Janina Ochojska
Jakie zachowanie jest dla Pani/Pan skrajnie nietolerancyjne? chuligaństwo brak kultury prześladowanie osób o innym wyznaniu lub kolorze skóry
Wnioski płynące z ankiety: Większość ankietowanych uważa, że: -żyjemy w nietolerancyjnym społeczeństwie; -żyjemy w nietolerancyjnym społeczeństwie; - wyraża krytykę poglądów i czynów innych osób; - tolerancji uczymy się w domu rodzinnym.
PAMIĘTAJ! TOLERANCJA TO RÓWNOŚĆ i WOLNOŚĆ